Škoda #3: eriktv's S2C 2.0TDI DSG L&K

eriktv

Forumguru
‘t Is in ieder geval al een heel stuk beter dan met de houten plankjes waar velen (ook ik) mee begonnen. Ben helaas nooit echt aangehaakt bij Ali of eBay en via Marktplaats kwam ik op oplossingen voor vele tientallen euro’s. Zodoende kwam ik hierop. En ik vind het leuk om zelf te knutselen.

Bij de volgende bandenwissel zal ik even een foto maken als ‘ie er perfect onder staat, nu niet de tijd voor genomen. Als ik bezig ben heb ik daar nooit de rust voor :). De krik duwt de puck een aardig eindje in en ‘t voelde allemaal heel solide. Het is eigenlijk gewoon waardeloos dat je nergens echt goede krikpunten hebt waar je met een garagekrik bij kunt komen :shutup:. Maar daar zijn al genoeg topics over volgeschreven ;)
 

Cordoba

Forumguru
@eriktv Ik heb voor mijn garagekrik een rubberblok gekocht (ca. 12 x 12 cm en zo'n 7 cm dik), en dat aangepast. Ik heb aan de bovenkant met een zaag een V-groef gemaakt waar de felsrand in valt, en aan de onderkant een gat gemaakt met een 7-gaten zaag, en dit zo diep gemaakt dat de garagekrik eronder past met het rubberblok. Overigens heb ik de vergroting van de krikschotel van de krik gehaald: daardoor is de krik wat lager, en heb ik rondom het krikpunt op de krik, meer rubber zitten, waardoor het blok stabiel blijft.

Rubberblok kostte iets minder dan 20 euro, en aanpassingen waren een paar uur werk vanwege het constante meten en verder aanpassen.
 

EdK

Forumguru
Tsja @Cordoba dat zijn een heleboel letters die met één simpele foto een stuk duidelijker word voor een ieder !!
Dus ook voor die gene met 2 L handen....:D
 

eriktv

Forumguru
De suggestie met de gatenzaag vind ik een goede, daar moet ik mij ook wel mee redden. Maar misschien is het handiger om deze discussie voor te zetten in het topic SII: Krikpunten voor garagekrik?

Dan blijft mijn topic wat schoner en is de vindbaarheid van oplossingen wat beter ;)

Ben ook benieuwd naar een foto @Cordoba , ik zal mijn hulpstuk ook verbeteren en een nieuwe foto in het topic plaatsen.
 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht dat ik het al eens eerder had geplaatst, even kijken of ik het terug kan vinden, en zal dan foto plaatsen in het topic dat Erik suggereert.
 

EdK

Forumguru
Tsja we kunnen ze bij corne binnenkort kopen met 5% korting, want ja 13 in zijn mandje...... die heeft de voorraad al opgekocht
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

eriktv

Forumguru
Korte update: voor het eerst na 10 jaar sponsoring van de ANWB gebruik gemaakt van de goede service (en voor het eerst in ruim 200dkm heeft een Škoda mij laten staan):

F962B130-1DB4-489A-845D-DA1F11C3A722.jpeg

Het was in de Harz al een paar dagen -19gr. en donderdags hebben we een ongepland kort ritje gemaakt, omdat ik door mijn rug ging :mad:. Vrijdagochtend bij -12 zat er totaal geen leven meer in de wrs nog originele, 6 jaar oude accu. Deze week meteen maar een nieuwe plaatsen :troost:

Dit overigens ondanks mijn energiebesparende LED-lampjes rondom, die ik door de sneeuw wel even mooi kon vastleggen :D

18D22914-96A7-4B94-8511-65632EDD7F3D.jpeg
 

MaxN

Donateur
Beetje pech en ongeluk bij elkaar dus.
En dan heeft de accu het nog lang volgehouden. Het weer en leeftijd zullen idd wel parten gespeeld hebben.
En verlichting is goed te zien idd zo. :thumbsup:
 

eriktv

Forumguru
Dankje @Maartenvds het is welgeteld 222km hiervandaan :D

Ik kan ook altijd even naar Automat rijden, maar ben ook altijd wel van het zelf oplossen (eigenwijs :jaja:). Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft.. En zoals gezegd is het de komende jaren geen probleem, zolang ik niet hoef te wisselen.
 

turboturbo

Forumguru
Ja die accu stopt er altijd een keer mee als je er geen tijd voor hebt.... En wel jammer want dat had je natuurlijk veel liever zelf gedaan. Eerst weken lang googlen naar allerlei accu geleuter op fora etc en dan de winnaar voordelig via internet bestellen en dan even zelf wisselen. Dat is je nu door de neus geboord. ;)

Maargoed nu straks ben je voorlopig weer het heertje.:jaja:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

eriktv

Forumguru
Haha klopt @turboturbo, hele herkenbare werkwijze :maakmegek:. Mijn belangrijkste conclusie van het inlezen is dat ‘ie ingeleerd moet worden. En dat ik geen accu ga tillen met mijn rug op dit moment. En dat ik toevallig al een afspraak heb voor een beurt overmorgen. Mooi klusje voor de dealer dus :D
 

turboturbo

Forumguru
@Japanese Power jij snapt 'm - dat is dus juist altijd het probleem. Vandaar dat preventief vervangen (indien opgemerkt, je kunt niet alles aan zien komen) zo verrekte lonend kan zijn.

@eriktv ohja ik lees nu pas goed dat de accu niet al door de ANWB / Adac vervangen is.... Maar begrijp dat je nu niet 'de gebruikelijke werkwijze' kunt toepassen alsnog :)

Had ik destijds bij de koplampverstelmotortjes. Voor absurde dealer prijs :greedy: laten vervangen, ik was heel druk die periode met werk en APK verliep diezelfde dag al (was het door drukte compleet vergeten)

Ja nou ja zo kun je niet alles hebben en doen als je ernaast ook nog een leven moet proberen te lijden. Sterkte met de rug :jaja:
Tip: YouTube even naar 'Bob&brad the most famous physical therapists on the Internet' met hun tips kan je mogelijk herhaling voorkomen :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Afgelopen woensdag voor het eerst in mijn leven voor onderhoud naar de dealer geweest (Broekhuis Assen, n.a.v. goede ervaringen op het forum) en ben zeer tevreden over de service :thumbsup:.

De accu is doorgemeten en naar verluidt nog in prima conditie.... :sterretjes:. Dit terwijl ik er vrijwel zeker van ben dat ‘ie zes jaar oud is en hij me vorige week in de steek liet. Ik zal binnenkort zelf eens gaan meten. Weet iemand hoe ik kan zien hou oud de accu is? De productiedatum lijkt er niet op te staan:

E8B3A709-1B85-43B8-8712-B99B0E7A2734.jpeg

Ik zou verwachten dat er bij Month en Year kruisjes oid zouden staan.

Dagboekje voorafgaand aan lege accu:
Vrijdag 400km
Zaterdag 2x 60km
Zondag 2x 10km
Maandag 200km
Donderdag 5km (-18 gr.) - gestart, daarna 2x stoelverwarming, achterruit-, spiegel en ruitensproeierverwarming aan; slecht voor de accu, maar kwam doordat ik door m’n rug ging.
Vrijdagochtend: leeg.

Je zou toch verwachten dat dit mogelijk moet zijn met een gezonde accu, ook bij zulke kou? En dat je aan de accu kunt aflezen hou oud hij is?
 

Arjann

Forumguru
Ik heb onlangs ook de accu van m'n S2 vervangen (5,5 jaar oud /140.000 km). De accutest gaf "ok + laden" aan, maar er leek af en toe toch een beetje een dood punt in te zitten met starten en ik wilde geen risico nemen. Met de nieuwe accu geen problemen meer.
 

turboturbo

Forumguru
Idd gewoon vervangen @eriktv het komt de volgende keer opnieuw ongelegen dat ie ermee uitscheid!

Bovendien kan je je dan nu alsnog verdiepen in de accu rabbit hole's op het wereldwijde internet.... :D

Ik heb er destijds veel van geleerd moet ik zeggen.

En prductiedatum stond in mijn geval ook niet vermeld op de accu. Op de nieuwe ook niet. Wel een sticker van accu unie wanneer die voor het laatst opgeladen was (dat moet, als ze op de plank bij de leverancier liggen)
Verder kon ik zelf met een viltstift de vakjes inkleuren van maand/jaartal op de sticker dus daar heb ik moment van installatie maar aangehouden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan