Škoda #3: eriktv's S2C 2.0TDI DSG L&K

Topic in 'Mijn auto' gestart door eriktv, 11-04-2016.

Tags:
  1. mwhite

    mwhite Forumguru

    @eriktv heel herkenbaar..
    meedenken en iets in je eigen voordeel aangeven is niet gebruikelijk.
    daarom doe ik zelf het meeste onderhoud wanneer ik er tijd voor heb.
    bij grote klussen, distributieriem en laatst mijn thermostaat ga ik naar een diesel specialist.

    mijn rubber van de schokbreker is aan 1 kant ook los deze met tie-wrap vast gezet.
     

  2. turboturbo

    turboturbo Forumguru

    Het is mij ook wel eens opgevallen dat ik moet zeuren om meerwerk gedaan te krijgen. Daarnaast vaak de weder vraag: ‘waarom wilt u dat gedaan hebben’ al dan niet icm opmerkingen als ‘dat doen wij nooit / is bij uw auto niet mogelijk / onnodig’ / etc etc
    Toch verrassend; ik dacht dat garages vooral moe worden van mensen die denken dat APK hetzelfde is als onderhoud. En distributie vervanging onnodig vinden en advies punten negeren.

    Beats me.

    Oplossing idd maar zelf doen. Heb je ook invloed op welke wijze het gebeurt en met welke onderdelen.
     
  3. Rallye

    Rallye Forumguru

    In principe vind ik het niet slecht als een garage aangeeft dat iets nog niet nodig is. De afweging om het dan toch te doen ligt dan echt bij jou. Zoals die remblokken van @Peter-036 :ik zou de vraag “moeten we dit nu doen” wel op prijs stellen. De andere keuze van de garage is dat dat men het gewoon doet, terwijl jij de auto binnen die 6.000km wilde verkopen, of net deze maand ook een kapotte wasmachine had.....
     
  4. eriktv

    eriktv Forumguru

    Klopt helemaal @Rallye , heel netjes dat ze het vragen of ik het zeker weet, maar mijn verbazing zat er meer in dat er (a) niet vooruit gekeken wordt en (b) ik de indruk kreeg dat ze mij wilden overtuigen het niet te doen.

    Ik heb met de eerste O1C ooit expliciet bij een beurt naar de staat van de remblokken gevraagd, mede omdat de schijven ook op het randje zaten, maar kreeg toen te horen dat dat voorlopig nog niet nodig was. Een maandje later ging, met de eerste Alpen in zicht en met nog 4.000km vakantie voor de boeg, het lampje voor versleten blokken branden :facepalm:. Toen direct in Tsjechië schijven en blokken laten vervangen en nooit meer bij de dealer in Groningen geweest. Century Assen is wat dat betreft een verademing, maar wou alleen even mijn verwondering delen :)
     
    turboturbo vindt dit leuk.
  5. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Kan ik alleen maar onderschrijven.
    Die vragen bij een beurt vooraf ook of de ruitensproeier al dan niet moet worden bijgevuld, inplaats van gewoon 5 Euro op de rekening te knallen...
     
  6. eriktv

    eriktv Forumguru

    Precies! Vloeistof en ruitenwissers vroegen ze specifiek, en of ze de auto mochten wassen. Die eerste twee zijn vaak voorkomende ergernissen, maar leveren een garage eigenlijk amper wat op, dus heel netjes zo :thumbsup:
     
  7. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Inderdaad, de vraag "wassen of niet" was ik even vergeten - nog niet zo lang geleden deden ze dat standaard maar kennelijk is dit een verdere ontwikkeling nu sommige klanten de wasstraat hebben afgezworen.
     

Deel deze pagina