Škoda #3: eriktv's S2C 2.0TDI DSG L&K

JeSko

Forumguru
Prachtige Sup blijf jij hebben Erik! Zo'n dikke bak:dankje:, mooie foto die de verschillen in designs weergeeft, de Octi is geblokter en vind ik daardoor wat minder knap, maar de Sup is zo lekker gestroomlijnd, vind dat het mooiste aspect aan de S2, de lijn die van voor af aan afloopt tot achteraan, de overgang naar de wielbogen achteraan zijn ook knap.
 

MaxN

Donateur
@JeSko en dan heeft @eriktv ook nog een S2 in de mooiste uitvoering en kleur die er voor de S2 is als je het mij vraagt!!
Vroeger woonde hij wat dichterbij en zag ik de auto wel eens staan, nu is hij ineens in Drenthe gaan wonen, waar ik zelden door zijn dorp heen kom.
 

JeSko

Forumguru
@MaxN

Ja inderdaad, ben zelf meer fan van MoonWhite op de Superb, maar dat magnetic brown ( ja toch? ) Is ook schitterend! En L&K is hét van hét natuurlijk bij Skoda, mijn Elegance zit niet om opties verlegen, maar de L&K is een weelderig bad van Luxe waar je instapt, jammer genoeg een extreem zeldzame uitvoering in BE, zeker bij de S2.
 

eriktv

Forumguru
Ik kan het alleen maar beamen, het blijft een heerlijke auto en je ziet de negen jaren er niet aan af. De kruiwagen was voor alle benodigdheden, dan konden we snel even alles onder dak rijden met de buitjes van vandaag.
 

Jee13

Forumguru
Was het met Tim zijn grill rand nog gelukt ?
Je wielen staan weer netjes, altijd lekker moment als de zomerschoenen er weer onder gaan
 

eriktv

Forumguru
Weet iemand wat dit onderdeel is? En of er een goede reden zou kunnen zijn dat deze los hangt? Viel me ineens op. Schuin achter het brandstoffilter. Durfde niet veel kracht te zetten om hem ergens in te klikken, voelde niet echt aan alsof hij makkelijk ergens in past.

4567BD30-D367-4064-AA48-1B8A246108AE.jpeg C76688AB-DE1B-4A06-9BDF-B32AD2FEE68A.jpeg 2AA8698C-C11E-4289-BA37-50FA0FF21AC5.jpeg
 

eriktv

Forumguru
Zoals al eerder aangekondigd komen volgend jaar na tien jaar toch maar eens de remschijven aan de beurt voor vervanging. Dikte is nog prima maar er zit echt een enorme krokante rand opgehoopt roest omheen. Als er dan toch gesleuteld gaat worden, is het dan wijs/nodig om deze rubberen kousjes mee te vervangen? En hoe heten die gevallen? Ze beginnen wat in te scheuren en als het spul straks weer tien jaar meegaat doe ik dat liever niet apart :D
8E08BBCE-7EF7-4E71-9494-1CF65B71A7BA.jpeg 38D6B3DB-265F-435D-95AB-3B416C07373F.jpeg


En verder gooi ik graag bovenstaande vraag nog even in de herkansing :bloos:
Weet iemand wat dit onderdeel is? En of er een goede reden zou kunnen zijn dat deze los hangt?
 

brepus13

Forumguru
Het lijkt erop dat de “kousjes” over je remleiding zitten. Deze gaan normaal gesproken niet los bij het vervangen van remschijven en blokken en levert dus behoorlijk extra werk op omdat er dan opnieuw ontlucht moet worden. Lijkt me overdreven voor zoiets tenzij je meer van plan was al.
 

Tees

Donateur
Eens met @brepus13, ik denk ook dat t kousjes zijn die over de aansluiting van de remslang aan de remleiding zitten. Als de remslangen zelf geen scheurtjes vertonen, dan zou ik ze niet vervangen (volgens mij zijn scheurtjes sowieso APK-afkeur?). Dat is idd veel meer werk dan de schijven en blokken zelf, als je slangen oid vervangt moet je idd de remvloeistof vervangen en ontluchten.
 

eriktv

Forumguru
Ah dat klinkt wel logisch ja, dank voor het meedenken :thumbsup:. Voor de rest ziet alles er netjes uit, ik vet bij de bandenwissel altijd even alle plastic en rubber delen in, heb ik direct een extra inspectie te pakken.
 

eriktv

Forumguru
Dit weekend even wat wellness voor de Superb gepland: voor het eerst in twee jaar eindelijk weer eens goed polijsten en waxen en direct even de nieuwe kentekenplaatLEDjes van Kopaček plaatsen nadat de oude kapot gingen. Rotweer, maar polijsten ging nog best redelijk, vandaag stond hij met de achterste helft in de onderbemeten garage en morgen staat de neus op het programma.

Eind van die dag wou ik de LEDjes erin steken, eindelijk weer mooi wit licht. Maar bij het vastklemmen schoot het ijzeren klemmetje los en viel in de achterklep :mad:. Hengelen met een magneet hielp niet, dus morgen moet de bekleding eraf.. :facepalm:

Chagrijnig, dus snel opruimen en morgen weer een dag. ACCU LEEG :mad:. Die is net een jaar terug geplaatst, balen. Heb vandaag wel vier keer gestart om te verplaatsen en we rijden redelijk wat korte stukjes de laatste tijd, maar van de week toch ook twee ritten van 30km+, vreemd..

Afijn, nu aan de druppellader en morgen maar een stuk rijden dan. Die tweede helft polijst ik ooit wel een andere keer want ik heb geen zin om hem morgen wéér te wassen ter voorbereiding.

Zo dat lucht op :D. Klaagmuur.
 

Tees

Donateur
Heel herkenbaar dit Erik! Die kloterige ijzeren klemmetjes schieten altijd wel een keer weg. En als je ze laat liggen, dan heb je een rammeltje :nono:
Net als dat die plastic bekledingsclips altijd kapot gaan als je geen reserve hebt liggen...
 

JeSko

Forumguru
Erik die klemmetjes dat valt goed mee hoor! Heb het ook voorgehad, je bekleding moet er echt niet volledig af, aan de onderzijde van de plastieken bekleding zitten clipjes, deze zet je wat open met een interieurtool, en je laat daarna de klep zakken, vroeg of laat valt dat klemmetje er vanzelf uit. Ik was met 2 minuten klaar.
 

eriktv

Forumguru
Nou mooi niet dat het klemmetje onderin lag hè :sterretjes:. Half uur lopen zoeken met een magneetstokje en lampje en uiteindelijk de bekleding steeds verder losgemaakt. Eindigend in complete demontage, bingo! Wie spot het klemmetje?

A9B8DAAB-E0B1-4536-A61F-9AF369E4CE31.jpeg

En nu ik de boel toch los had kon ik meteen de weerstandjes netjes bevestigen, stevig de draadjes vast met duct tape en onder het weerstandje hittebestendig tape tegen het rammelen. Wat een bevalling..

BF0AFB1E-1972-45C8-A333-95E8D327A1EF.jpeg

Straks vingers gekruist en proberen te starten en een stuk te rijden. Ik begin haast het alarm te verdenken, dat trok in mijn RS de accu leeg. Maar dit alarm is nog maar 5-6 jaar oud, dus dat zou niet moeten…
 

eriktv

Forumguru
Jij hebt hem sneller gevonden dan ik zo JP :D.

Gelukkig startte de auto net goed, ik heb meteen maar even een rondje van 80km gereden om goed bij te laden. Hopelijk was het gewoon de combi van veel korte ritten met koud weer (=vaak achterruit- en stoelverwarming aan) en blijft het hierbij.

Geen foto’s van de vers gepolijste auto, want hij zit alweer onder de pekel. Hij stond er toch even tien minuutjes schitterend bij :D
 

JPs_OC2

Donateur
Jij hebt hem sneller gevonden dan ik zo JP :D.

Zo zonder bekleding gaat het natuurlijk een stuk sneller ;). Je hoort zo'n onderdeel vallen en gaat er dan vanuit dat ie onderin ligt.....en niet dat dat ding ergens halverwege denkt van 'nou, dit hangt wel lekker' en verstoppertje speelt.
Anyhoe, alles werkt weer en da's het belangrijkst. :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan