Mijn eerste Skoda

Ga zo dadelijk even langs de dealert... kijken of ik een artikelnummer kan achterhalen en wat hij er voor rekent voor de benodigde onderdelen. Zag al wel kuipen voor de voorzijde op het net die kosten nieuw tussen de 10 en 20 euro per stuk. Valt dus wel mee. Misschien dat @Antera mij wel advies kan geven m.b.t. de vering. Dus Mark, wat kan je mij hier over adviseren??
 

Antera

Donateur
Ga zo dadelijk even langs de dealert... kijken of ik een artikelnummer kan achterhalen en wat hij er voor rekent voor de benodigde onderdelen. Zag al wel kuipen voor de voorzijde op het net die kosten nieuw tussen de 10 en 20 euro per stuk. Valt dus wel mee. Misschien dat @Antera mij wel advies kan geven m.b.t. de vering. Dus Mark, wat kan je mij hier over adviseren??


Ik ken dit probleem maar heeft meer met de laagte te maken en daarnaast de breedte/et waarde van je wielen. Word of plattere bandjes of andere wielen of omhoog :-)
 
Thnx, andere velgen stonden al op het lijstje, misschien kijken of de velg breedte wat lager kan dan huidig (vermoed dat die 8j zijn met een ET van 35). De huidige banden zijn 225/40. Lijkt me toch plat zat omhoog kan, maar lijkt me niet echt een mooie optie.
 
De wielkuipen zijn reeds binnen, ga ze zodadelijk ophalen bij de dealer. Heb ze gewoon via hun besteld omdat de prijs mij reuze meeviel (40 euro per kuip). Als de wielen er dan toch afzijn ga ik gelijk een klusje doen wat al 3 jaar op de plank ligt om te doen, namelijk de remklauwen voorzien van een mooie nieuwe groene laklaag. De auto kan hier nu lang genoeg stilstaan (minimaal 24 uur) zodat de verf goed kan opdrogen.
 
Eindelijk is het een beetje weer en heb ik tijd, dus vol goede moed wilde ik lekker even aan de auto gaan sleutelen.

Alles klaar gelegd, wielbouten losgehaald, krik erbij gepakt (hydraulisch)....k#t past er niet onder. Dan maar de standaard krik erbij. Ik deze erbij gepakt en tja.... waar zitten de krikpunten?? Boekje erbij gepakt, die had het over 2 putten achter de dorpel met pijlen aangegeven op een plaatje. Heb beide zijde van de auto van voor tot achter bekeken, maar de krikpunten zijn niet te vinden. Wel zag ik genoeg beschadigingen op de dorpels wat lijkt op een misplaatste krik.

Ben de poging maar gestaakt, geen zin in schade door een verkeerd geplaatste krik. Binnenkort maar een brug gebruiken om dat klusje te klaren...
 

turboturbo

Forumguru
Ook bij een brug moet je gebruik maken van die punten.....

Het zijn omgekeerde driehoekjes in de lak gestanst, op ong 15cm vanaf de wielkasten.
Je moet echt onderop de dorpel aan de zijkant kijken.

Bij de O2 hatchback staan de markering kennelijk verstopt achter de deuren:

image.png

Kijk voor de zekerheid eens of dat bij jouw O1 hatchback ook zo is?
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
ook niet aan de zijkant van de dorpel
Kijk naar de zijkant van de felsrand, dat is die rand waar de krik omheen valt. Daar moet je die markeringen kunnen vinden op een cm of 10 vanaf de wielkasten, tenzij iemand er ooit een te dikke laag bodembescherminng overheen heeft gezet die ze maskeert.
 
Heeft even geduurd, maar vandaag was het dan zover. De octaaf is even bij ' de dokter' op de brug geweest. Eenmaal zwevend in de lucht was het een koud kunstje om de velgen eraf te halen en de kuipen te vervangen. Binnen een half uur stond die weer op zijn pootje en zijn mijn wielkasten weer dicht aan de binnenzijde. Nogmaals dan @Antera voor het gebruik kunnen maken van de brug en tools
 

Blackokkie2

Forumguru
Op zich mooie velgen, alleen ik hou niet van a-symmetrische velgen. Aan de andere kant van de auto draaien ze verkeerd om.
 

turboturbo

Forumguru
Als Mike langs een glazen wand / spiegelende muur rijdt.... :jaja:






Maar dan ziet diezelfde persoon de velgen ook weer in spiegelbeeld :)
 
Vandaag was het dan eindelijk zover...na lang wachten was dan eindelijk 1 van de pakketjes in huis gekomen uit China :tongue:. Namelijk logo's voor op de centerkapjes van mijn nieuwe velgen. Had ook nieuwe logootjes besteld voor op de sleutels, deze waren na dik 15 jaar in gebruik redelijk afgesleten. Wat nu nog binnen moet komen zijn nieuwe logo's voor op de voor en achterkant van de auto. 20180414_141624.jpg 20180414_141655.jpg 20180414_141520.jpg
 
Tussendoor mijn werkpaard ook nog een update gegeven inmiddels 1,5 week geleden alweer. Heb voor wel 26 euro inclusief verzendkosten de gok genomen en H7 LED lampen welke geschikt zijn voor canbus uit China laten komen omdat ik niet tevreden was met het lichtbeeld met de standaard halogeentjes erin. Ben met het resultaat dan ook dik tevreden. Gelukkig heeft de wagen standaard projectorkoplampen waardoor er geen strooi licht is en ik mijn tegenliggers niet verblind. Heb dan ook nog geen seinende tegenliggers gehad (Y). 20180403_210846.jpg 20180403_210837.jpg
 
Bovenaan Onderaan