Led verlichting H4

Arnout84

Senior Member
De flash functie werkt zeer goed, i.d veel sneller dan bij xeonlicht.
En of hoe de levensduur van de flash (grootlicht sein functie) is, ik heb geen idee? Wat ik wel heb is de webshop garantie. Ivm garantie met producten die eventueel defect zouden kunnen raken, bestel ik zulke producten via een Nederlandse webshop, puur om het klachten lontje kort te houden, en bevalt het product niet dan stuur ik het retour, en dat ik mijn geld terug krijg.
Nog een belangrijk detail, de door mij geplaatste led's werken perfect, GETEST EN WERKENDE IN DE KOPLAMPEN VAN EEN CITIGO! Dus in een welk ANDER TYPE van Skoda dan ook, heb ik er geen idee van hoe het lichtbeeld zich daarin projecteerd!?
Schijnbaar durf ik meer risico te nemen dan de meeste hierzo. Ik ben niet bang om iets nieuws uit te testen.:laugh:
Voor allen hier veel succes in het veiliger zien en gezien worden:geek:

Bij blijvende twijfel is er geen toekomst.

Ik heb inmiddels twee LED setjes gehad welke allebei niet voldeden vanwege het lichtbeeld (wel een enorme puist met licht) Het is wel zo netjes om rekening te houden met je mede weggebruikers.

Op het vwupforum loopt trouwens ook een discussie over het lichtbeeld van LED lampen...
 

Blackciti

Senior Member
Ik heb inmiddels twee LED setjes gehad welke allebei niet voldeden vanwege het lichtbeeld (wel een enorme puist met licht) Het is wel zo netjes om rekening te houden met je mede weggebruikers.

Op het vwupforum loopt trouwens ook een discussie over het lichtbeeld van LED lampen...

Daar gaat het mij nu ook exact om; rekening houden met je medeweggebruikers. Je kunt dan wel met een scheepslading licht gaan rijden, maar als je daar bij je medeweggebruikers verwensingen richting jou aan ontlokt dan ben je toch niet helemaal goed bezig.
Daarom altijd eerst een goede test met behulp van de afstelapparatuur van de dealer. En als het goed is op die testkast dan weet je zeker dat je anderen niet stoort met je dim/grootlicht.

Overigens zal ik ook mijn licht eens opsteken op het VW Up forum.

Ik zou trouwens het verschil in led lampen wel eens willen zien tussen die welke als origineel door de fabrikant worden geplaatst en de led lampen die je als vervanging kunt kopen. Als daar geen verschil in zit, dan moet er zeker verschil zijn tussen de reflector voor halogeen en de reflector led verlichting.
 

Arnout84

Senior Member
Daar gaat het mij nu ook exact om; rekening houden met je medeweggebruikers. Je kunt dan wel met een scheepslading licht gaan rijden, maar als je daar bij je medeweggebruikers verwensingen richting jou aan ontlokt dan ben je toch niet helemaal goed bezig.
Daarom altijd eerst een goede test met behulp van de afstelapparatuur van de dealer. En als het goed is op die testkast dan weet je zeker dat je anderen niet stoort met je dim/grootlicht.

Overigens zal ik ook mijn licht eens opsteken op het VW Up forum.

Ik zou trouwens het verschil in led lampen wel eens willen zien tussen die welke als origineel door de fabrikant worden geplaatst en de led lampen die je als vervanging kunt kopen. Als daar geen verschil in zit, dan moet er zeker verschil zijn tussen de reflector voor halogeen en de reflector led verlichting.

Het veranderen van je standaard lamp voor Xenon of LED is sowieso niet toegestaan omdat de koplamp daarop niet gekeurd is. Ik vind het ook niet raar dat als je een halogeen lamp gaat vervangen voor een lamp die soms twee keer zo sterk is dat je strooilicht krijgt of een vreemd lichtbeeld.
Als je het topic leest op het Upforum zie je ook dezelfde discussie over het lichtbeeld waar de gebruikers (die altijd razend enthousiast zijn) eigenlijk vaag of terughoudend zijn over het lichtbeeld en niet of nooit een foto maken van het lichtbeeld.
 

Blackciti

Senior Member
@ Arnout84:
Met andere woorden: Als je zeker wilt zijn van je zaak, vraag dan bij je dealer of e.e.a. wel of niet zondermeer kan.

Ik heb trouwens op internet ooit eens een video gezien waar een reflector werd omgebouwd van halogeen naar xenon.
Dat was een zeer ingrijpende ombouw waarbij de gehele reflector werd gesloopt en aangepast. Daarna weer in elkaar gezet en, op een test lichtkast exact opnieuw afgesteld. Perfect licht. Maar wat een enorm intensieve en ingrijpende verandering van de originele reflector.
Het kan dus wel, maar...:sterretjes:

Ik klop dit hier neer, omdat ik er zo goed als van overtuigd ben dat het plaatsen van een andere lamp dan de originele in een halogeenreflector niet zondermeer kan.
 

Arnout84

Senior Member
Klopt, je kunt de koplamp uit elkaar halen en dan een projector plaatsen. Helaas is de koplamp haast onmogelijk zonder schade te openen dus die optie valt snel af dan...
 

EdK

Forumguru
dan moet er zeker verschil zijn tussen de reflector voor halogeen en de reflector led verlichting.
Dat is zo en zo een punt wat door een fabrikant word aangepast.
Een halogeen of een Xenon of een LED hebben allen een eigen lichtbeeld, en in combinatie met de reflector kom je tot het totaal plaatje van een goede koplamp.
En ga je een halogeen koplamp met spiegel gebruiken om er LED in te knallen dan ga je altijd schipperen in je lichtbeeld.
En als ik bovenstaande foto's zie van lichtbeeld op dat boerenweggetje dan mis ik al aan de rechterzijde een stuk belichting.
Als ik dat vergelijk met de gewone H4 halogeen dan schijn ik in algemeen verder de berm in naar rechts en minder naar links.

Maar goed deze discussie is wat jaren terug ook al eens geweest met de xenon ombouw kits en gaan we nu ook weer enkele jaren krijgen met de LED ombouw kits.
Net zo lang totdat de LED verlichting een algemeen goedje is geworden in de wagen en het niet als optie meer hoeft aangevinkt te worden bij aankoop nieuwe wagen.....

En ter info ik heb ook her en der LED verlichting ingebouwd zitten in de Yeti.
En heb ook nog een setje H4 ledlampen liggen die ik ingebouwd heb gehad, maar buiten het canbus meldingssysteem om zag ik veel teveel strooilicht dat ik gewoon weer ben overgestapt op de halogeen lampen.
Wel met een blauwe coating erop zodat ik wel wit licht heb ipv het wat gele licht.
 

Blackciti

Senior Member
@ EdK:
Jouw verhaal klopt dus met wat ik al dacht.
Nog eens goed naar de foto's van Drive gekeken en inderdaad, bij halogeen schijnt de lichtbundel meer rechts in de berm. Wat ik hier zie, is dat deze verlichting zelfs meer naar de linkerkant schijnt dan naar de rechterkant zoals de bedoeling is. Dat zal Drive dus vaak op verwensingen van tegenliggers komen te staan.:mad:
 

Canon-Eye

Forumguru
gebruik vaak de flash grootlicht functie
Intrigerende opmerking.
Heb je dan zo vaak 'last' van andere weggebruikers die niet voor je opzij willen gaan, of zo? :pieker:
Dat overkomt mij eigenlijk zo goed als nooit. Dus dan rijst toch de vraag of het aan die anderen ligt, of aan jou... ;)
 

Blackciti

Senior Member
Ik zie dat Drive zijn berichten heeft verwijdert. :shocked:

Jammer, want ik zou graag willen weten of hij de verlichting nog had laten controleren, c.q. afstellen bij zijn dealer en wat het resultaat was.
 

Arnout84

Senior Member
Weer iemand die door de "lichtbeeld" mand valt. Het valt me iedere keer op. Mensen die LED lampen kopen en het helemaal de hemel inprijzen met snake foto's van boerenlandweggetjes maar uiteindelijk eindigt de discussie dat het, het toch niks is eigenlijk.

Case closed....
 
D

Drive

Als de Forum leden eens de moeite en tijd name, om de berichten eens duidelijk te lezen!! Het stond er allemaal DUIDELIJK VERMELD HOE WIE EN WAT! Maar Nee Hoor. Weinig Forum leden neme de moeite, om te lezen wat er door andere geplaatst is. Het lijkt erop dat er hier in dit Skoda Forum, een aantal zeikerds zijn die niets durven te verbeteren aan hun auto! (En laten de Durvers het doen) Maar wel met van alles lopen te schreeuwen! Als er een knopje op dit Forum zou staan om je account te verwijderen deed ik dat direct.
Dit Forum is vervuild met ouwe wijven gezeik! Ik stop ermee. Voor mij heeft dit Zeik Forum geen meerwaarde!
 

Arnout84

Senior Member
Nogmaals, ik heb twee LED setjes gehad en dat was eigenlijk niks. Mijn Citigo is een van de meest gewijzigde in Nederland dus als er iemand het durft ben ik het wel.
 

EdK

Forumguru
Het lijkt erop dat er hier in dit Skoda Forum, een aantal zeikerds zijn die niets durven te verbeteren aan hun auto! (En laten de Durvers het doen) Maar wel met van alles lopen te schreeuwen! Als er een knopje op dit Forum zou staan om je account te verwijderen deed ik dat direct.
Dit Forum is vervuild met ouwe wijven gezeik! Ik stop ermee. Voor mij heeft dit Zeik Forum geen meerwaarde!

Wel zal ik dan je bericht rapporteren met de mededeling dat je graag als lid word uitgeschreven ??
Geen probleem hoor , je laat het maar weten !!
Wat ik zielig vind is dat je al je berichten verwijderd voor de mensen die je berichten wel graag hadden gelezen !!
Dus laat het maar even weten of ik je moet laten uitschrijven........:bloemen:
 

Ted

Forumguru
Jammer dat er zo weinig respect is voor veranderingen die aangebracht worden aan een verlichting. Terwijl het aan duidelijke objectieve feiten veelal ontbreekt. Daar in tegen was mijn topic over Xenon verlichting gelukkig genuanceerder opgevat.
Bepaalde opmerkingen moet je gewoon boven staan en denken, een beetje jammer!!!!!
 

Arnout84

Senior Member
Jammer dat er zo weinig respect is voor veranderingen die aangebracht worden aan een verlichting. Terwijl het aan duidelijke objectieve feiten veelal ontbreekt. Daar in tegen was mijn topic over Xenon verlichting gelukkig genuanceerder opgevat.
Bepaalde opmerkingen moet je gewoon boven staan en denken, een beetje jammer!!!!!

Er zijn genoeg objectieve feiten aangehaald? De enige vraag die eigenlijk gesteld werd was een foto van de lampen op een muur of afstelkast, er waren genoeg mensen mee gebaat (zeker omdat er genoeg mensen zoeken naar zo'n set)

Maar helaas, dat gebeurde niet dus respect? Tja, wie respecteert nou wie....
 
Bovenaan Onderaan