Led verlichting H4

foxxie2

Senior Member
Gaaf! Wil ik ook nog aanschaffen voor het weer winter word! Passen ze er zo in of nog adapters nodig?
 

turboturbo

Forumguru
Waarom wel Led op de nieuwste auto modellen?
Misschien omdat die niet in een reflector behuizing meer zitten?

Overigens ben ik niet anti ofzo - als ik door m'n voorraad Osram night breakers ben, wil ook gaan kijken of er een goede set bestaat die recht doet aan de eigenschappen van de reflector behuizing en halogeen lamp.
 

Blackciti

Senior Member
@ Drive: Je bent er volgens jou zeer tevreden mee. Geloof ik graag. Maar geven die led lampen nu ook meer en beter licht en zicht bij nacht, want dat is natuurlijk belangrijk, of ie het alleen voor de mooi?
Want die ''niet'' originele lampjes kosten nog al wat en om nu alleen die kosten te maken omdat een tegenligger kan zien dat je led-verlichting hebt... mwah.:(

Over het algemeen is zo'n verandering geen verbetering, omdat de fabrikant lamp en reflector exact op elkaar heeft afgesteld. Als daarin een verandering wordt aangebracht gaat dat in veel gevallen niet goed. Bij de een zie je een kapje voor de lamp en bij de ander zit er niets voor. Dat is niet voor niets, omdat de reflector daar op is geconstrueerd.
 

foxxie2

Senior Member
@Blackciti dat meestal niet goed gaat ligt meer aan dat veel mensen alleen kijken naar de voetplaat. Dus bijvoorbeeld H1 H7 of H4 en niet naar reflector gedeelte. Want jou genoemde kapjes etc heb je ook met xenon lampen. H4 geeft bijvoorbeeld sneller strooilicht dan de gemiddelde H7. Maar je hebt ook wat vaak R lampen genoemd worden. Deze hebben een kapje op de lamp wat strooilicht tegengaat.
 

Arnout84

Senior Member
APK correct lichtbeeld is pas correct op een lichtbeeld kast en niet op de muur, ik ken al die verkooppraatjes wel nu.

Ik heb twee setjes LED gehad, allebei niets. Wel veel licht maar geen goed lichtbeeld. Ook die xenon R lamp geprobeerd maar ook geen correct lichtbeeld helaas.
 

royb95

Forumguru
Ik heb ook nog een set te koop liggen! 1 maand gemonteerd gehad maar toen me auto verkocht. Philips h4 led 4000 lumen met canbus
 

Blackciti

Senior Member
@ Drive: Je hoeft niet tot je enkels in de modder te gaan staan om een simpele vraag te kunnen beantwoorden. Je zou wel van achter het stuur in het donker eens een foto kunnen maken van het lichtbeeld voor de auto. Vandaar kun je namelijk prima beoordelen of dat wel of niet afwijkt van het originele lichtbeeld. En dat het lichtbeeld niet afwijkt, daar geloof ik dus niets van, omdat je een afwijkende lamp hebt geplaatst in een reflector die daar niet voor is ontworpen.
Het is het pas goed wanneer, zoals Arnout84 zegt, wanneer je e.e.a. perfect kunt afstellen op een lichtbeeldkast van de garage. En dat kan m.i. niet met deze combinatie.
 
Zelf heb ik een tijdje rond gekeken voor een set H7 vervangers in LED.
Van wat ik begrepen heb is dat er uitvoeringen zijn (meestal met Philips Z ES lumileds) die de leds zodanig hebben gepositioneerd dat het brandpunt exact overeenkomt met een halogeenlamp. Dit zou het lichtbeeld zo min mogelijk doen afwijken. Niet te verwarren met de halogeenvervangers die overal rondom dikke stapels leds hebben. Daarvan is de lichtopbrengst, als ook de verstrooiing meestal om van te huilen.
 

servies

Forumguru
Goed... Leuk zo'n discussie.
Wat ik in mijn eerste bericht schreef dat ik het heb getest. Het testen van het lichtbeeld, is gedaan bij Profile met een lichtbeeld kast. Ik hou niet van knoeiwerk. Deze test (lichtbeeldkast) gaf aan dat er geen verstrooing is.
In de duidelijker heldere witte lichtbundel zie je duidelijk meer contouren langs de weg, en op de weg, is het 100% beter dan een gele lichtbundel uit een halogeen pit! Een duidelijke verbetering in het zicht vooruit.
Kijk.... dit soort dingen wil ik horen/lezen: er is een objectieve test uitgevoerd. Niet een enorm gepersonaliseerde mening van "Ja, ik vind het er goed uit zien..."
 

servies

Forumguru
Wat is het lezen van een (1ste) bericht toch moeilijk
Ik gaf direct aan dat het licht beeld getest was! En er zeer tevreden mee ben.
Je zegt dat het lichtbeeld getest was, maar niet hoe, is dat een visuele test geweest, tegen een muurtje, met een lichtkast... En dat is vrijwel zeker de oorzaak van de huidige discussie geweest. Maar goed, mijn vermoeden wordt wel bevestigd en dat is dat die LED lampen tegenwoordig wel een volwaardige vervanging van halogeen kunnen zijn...
Overigens als je een slecht resultaat had gehad, dan hadden we het ook wel willen weten opdat wij dan niet ook in die valkuil vallen.
 

Arnout84

Senior Member
Jammer dat je geen foto hebt gemaakt van de lampen in de kast, ik ben oprecht reuze benieuwd en velen met mij denk ik.

Goede APK proof leds zijn duur maar het blijft altijd gokken ermee.
 

Ted

Forumguru
Op mijn Fabia 1 heb ik indertijd xenon lampen gemonteerd en die hebben 12 jaar probleemloos gefunctioneerd en verleden jaar heb ik deze pas vervangen en rijdt er nog steeds mee. De Km stand is inmiddels 411 dkm!

Zie mij Topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/ervaring-low-budget-xenon-kit.4216/

met foto!

Omdat H4 gevoeliger is voor verstrooiing ga ik nu voor Led en gezien het design en de goede ervaring durf ik het wel aan deze te monteren in de Citigo van mijn vrouw.
 
Laatst bewerkt:

bert44

Senior Member
Ik twijfel nog omdat ik weinig in het donker rij,maar veel in de stad en gebruik vaak de flash grootlicht functie
Hoe zit het met die functie in led ?
Gaan ze net zo snel aan als halogeen en belangrijker nog kunnen ze daar wel tegen ?
Xenon kan dat dus niet dus daarom geen xenon voor mij
Nightbreakers bevallen trouwens prima :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan