Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

Antera

Donateur
Het werkt net zo voor de DSG als voor de handbak het gaspendaal heeft met beide de snellere reactie :-)
 

philippe bakker

Forumguru
Wat is eigenlijk het verschil is tussen de S stand op de DSG en sport stand via de driving mode? Ik merk weinig verschil namelijk...
Bij beide veranderd de D ineen S op de maxidot, erg verwarrend.
De S stand op enkel de dsg gebruik ik vooral bij heel korte heel snelle versnellingen. Bv een auto voorbijsteken en het moet snel gaan. Ik vind de reactie veel sneller komen hierin dan volledig alles in S. Alles in S gebruik ik enkel als er een heel sportieve auto wil spelen. Dan trekt hij heeeel hard door tot max snelheid.
 

B.Stuurder

Forumguru
De sport stand voegt een aantal zaken toe, zwaardere besturing, sportstand voor de xenon lampen, gaspedaalrespons en het S programma van de dsg. Met dcc past hij ook de demping aan.
Dsg in s zetten doet precies dat en alleen dat.
 

B.Stuurder

Forumguru
De S stand op enkel de dsg gebruik ik vooral bij heel korte heel snelle versnellingen. Bv een auto voorbijsteken en het moet snel gaan. Ik vind de reactie veel sneller komen hierin dan volledig alles in S. Alles in S gebruik ik enkel als er een heel sportieve auto wil spelen. Dan trekt hij heeeel hard door tot max snelheid.
Maar jouw wagen is getuned, bak en motor en reageert daarom anders
 

BadBert

Forumguru
Is er iemand die de "Audi" modus heeft geactiveerd op zijn of haar 1.6 Tdi met een manuele bak? Ik lees hier vooral reacties van Dsg rijders. Ik overweeg het te laten doen als de acc erdoor sneller en krachtiger herneemt (al weet ik wel dat je van de standaard 1.6 geen wonderen moet verwachten)
jep :tongue: ik! Ook bij @Antera laten doen.

Je merkt het verschil echt duidelijk hoor!
Pas nog mijn collega in "mijn" S3 laten rijden, hij heeft er ook 1 met dezelfde motor en bak. Hij merkte het verschil direct bij de eerste keer optrekken.
 
Heren, dankjewel voor jullie antwoorden. Nu weet ik zeker dat ik het ook wil Kent er iemand een goed adres in Vlaanderen?
 

Stone

Actief lid
@Antera is echt een krak in zijn vak.
En zo ver is het nu ook niet, klein eindje over de nederlandse grens.
En in een superb is het lekker vertoeven.
Er zijn nog veel leuke dingen die kunnen aangepast worden waardoor je wagen nog prachtiger wordt, maar gasresponse is echt de moeite om te laten aanpassen. Is echt een groot verschil in rijden.
 

tist

Actief lid
Zie nu pas deze berichten, ikzelf heb in mijn ogen een heel ander fenomeen, mijn respons bij gas loslaten is nu en dan vertraagd. Vind ik storend geeft je de indruk dat de wagen niet wil stoppen of vaart minderen.
Hij mindert zijn vaart wel maar pas na iets minder dan een seconde of zo, heb dat pas ervaren na een onderhoudsbeurd.
 

Antera

Donateur
Daar heb ik noig geen klachten over gehoord en dat is vrees ik niet aan te passen. Is het niet zo dat er iets niet goed afgesteld is waardoor deze wat na ijlt?
 

willemk

Senior Member
Vorige week heeft @Antera bij mijn Superb 1.4 tsi, het gaspedaal ook in de audi stand gezet. Het is goed voelbaar hoor, ondanks dat ik de versie heb met de verschillende drive modes. Ook de vcds aanpassingen zijn top. Leuk dat allemaal kan. Bedankt nog Mark:thumbsup:
 

tist

Actief lid
Daar heb ik noig geen klachten over gehoord en dat is vrees ik niet aan te passen. Is het niet zo dat er iets niet goed afgesteld is waardoor deze wat na ijlt?
Is mogelijk, weet het niet, feit is wel dat dit opdook na de eerste onderhoudsbeurt.
En dit was o.a. zoals ik al aangaf ZIJN woord tegen het mijne, en dan weet je al waar je aan toe bent, om van de rest nog maar te zwijgen.
 

Antera

Donateur
Tja het blijven dealers. Ik kan er helaas weinig over oordelen maar de dealers kunnen helaas geen downgrade doen
 

Jan A

Actief lid
Vorige week heeft @Antera bij mijn Superb 1.4 tsi, het gaspedaal ook in de audi stand gezet. Het is goed voelbaar hoor, ondanks dat ik de versie heb met de verschillende drive modes. Ook de vcds aanpassingen zijn top. Leuk dat allemaal kan. Bedankt nog Mark
Merk je dan nog verschil als je in Driving Mode > Individual de gasrespons op Sport zet?
 

oco1979

Forumguru
Ken deze modus eens net aan iemand van belgie gevraagd(westvlaanderen) kan handig zijn.
Als ik positief respons krijg laat ik het weten wie het is.
 

fl0riz

Lid
Vorige week heeft @Antera bij mijn Superb 1.4 tsi, het gaspedaal ook in de audi stand gezet. Het is goed voelbaar hoor, ondanks dat ik de versie heb met de verschillende drive modes. Ook de vcds aanpassingen zijn top. Leuk dat allemaal kan. Bedankt nog Mark:thumbsup:

Super! Hier wat ik benieuwd naar, aangezien ik ook de 1.4 rij met drive mode selection.
Ik laat de aanpassing direct vanavond uitvoeren :)
 
Bovenaan Onderaan