Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

Topic in 'Superb III' gestart door plas0108, 07-05-2016.

  1. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support

    Ja dat kan zeker geen enkel probleem. DCC is alleen instelbaar onderstel :-)
     
    Corné de Kluijver en Tinto vinden dit leuk.

  2. fl0riz

    fl0riz Lid

    Thanks voor je reactie! Ik bedoelde eigenlijk driving mode selection, dat wordt samen met dcc als optie aangeboden.
    Mijn vraag is dus eigenlijk; is die audi gas respons modus nog merkbaar/heeft dit zin, met drive mode selection 'sport' ingesteld?
     
  3. innocenti

    innocenti Forumguru

    Als ik t goed begrepen heb is de Audi stand dezelfde als de sport stand in Drive mode selection.
     
    Antera vindt dit leuk.
  4. Superbst

    Superbst Senior Member

    Begrepen van waar/hoe als ik vragen mag?

    Hoe ik het begrepen had, maar kan dus net zo goed fout zijn, doet de DMS Sport stand enkel deze 3 dingen:
    • Stuurbekrachtiging "strakker" maken (kan ook via VCDS blijkbaar)
    • DSG schakelgedrag sportiever maken, sneller terugschakelen om hoger in de toeren te gaan bvb. ( = de S-stand op de DSG-pook zelf?)
    • Vering wat stugger maken
    Met andere woorden: de beruchte "Audi" gasrespons is nog iets anders. Dit gaat meer over de deadzone/vertraging vooraleer het intrappen van je pedaal echt effect heeft.

    Correct me if I'm wrong people... :nono:
     
  5. Antera

    Antera Forumguru Donateur VCDS support

    Het is erg lastig. De een vind dat het nog effect heeft de ander niet. Laat ik het zo zeggen het verschil is lastiger vast te leggen. En idd het audi gasrespons is idd niet meer dan de vertraging terug brengen en geeft zeker niet meer vermogen
     
    Superbst vindt dit leuk.
  6. tom vm

    tom vm Lid

    Nen vorige week bij Antera langsgeweest
    en er is idd een verschil ,de gaspedaal reageert sneller
     
    Antera en Superbst vinden dit leuk.
  7. fl0riz

    fl0riz Lid

    @tom vm
    Interessant... en jij hebt ook driving mode selection? Merk je verschil met gasrespons in alle 3 standen nu?
     
  8. tom vm

    tom vm Lid

    idd heb zon knopje
    de verschillen zijn niet groot
    maar je merkt het wel , de spons die je voelde is er minder
     
  9. fl0riz

    fl0riz Lid

    En jij hebt ook een benzine toch? Met deze aanpassing verder geen storingen oid ervaren? En de aanpassing blijft dus actief wanneer je de drive modus wijzigt en is merkbaar in alle 3 de modi?
     
  10. tom vm

    tom vm Lid


    idd het een benzine
    en is merkbaar
    nu met de DSG he je precies een spons die je intrapt ............ lees wat vertraging
    uiterst irritant ,zeker als je ergens als eerste staat je moet afslagen ,en hij reageert niet snel genoeg
    en nu is dat een stuk beter ........... zonder in de LE MANS setting te zetten (SPORT)
    waar hij direct reageert
     
  11. B.Stuurder

    B.Stuurder Forumguru

    ASR uitzetten maakt ook een wereld van verschil. Waar je de auto voelt inhouden als je stevig optrekt, ook in Sport, gaat hij met ASR uitgeschakeld als de brandweer. En ik bedoel met stevig optrekken geen stoplichtsprint. Je voelt als je gas geeft meteen reactie, bij mij is het het verschil tussen een passagier die blijft zitten waar hij zit en een passagier die met zijn hoofd tegen de hoofdsteun aankomt. (voorbeeld: ik rijd 20 km/h en in geef 30% gas, dan is het normaal gesproken "pruttelend" vooruit en met ASR uit "springt" de auto vooruit zonder vertraging.)
     
    Octaaf en tom vm vinden dit leuk.
  12. fl0riz

    fl0riz Lid

    Wellicht toch even proberen dan. Ik heb "maar" een 1.4 (150PK), maar ervaar ook echt veel vertraging bij accelereren.

    Heeft er iemand toevallig ook ervaring met de "Response Contro;" van RaceChip?
    Ik lees hier veel goede ervaringen over op het Briskoda forum. Response tijd van het gaspedaal schijnt vele malen beter te worden.
     
  13. B.Stuurder

    B.Stuurder Forumguru

    Houd er wel rekening mee dat een erg snelle respons ook zenuwachtig kan aanvoelen. Als elke beweging van je voet een reactie geeft dan is het ook niet lekker rijden
     
  14. fl0riz

    fl0riz Lid

    True. Maar ik geloof dat die Response Control dusdanig veel standen heeft, dat je de reactietijd kunt verlagen zonder dat de auto perse heel zenuwachtig wordt. (tenzij je hem in de hoogste stand zet natuurlijk).
    Wellicht eerst die Audi mod maar even proberen, voordat ik 200EUR ga uitgeven aan zoiets...

    Mocht iemand hier ervaring hebben met zon kastje dan hoor ik het graag!
     
  15. Level42

    Level42 Forumguru

    Ik heb het ook laten doen op mijn 1.6TDI en het scheelt echt HEEL veel met die motor.

    Ik heb maar 1 klein nadeeltje ontdekt: als je op de rijksweg rond de 120 of zo rijdt (in D7) en je geeft wat gas om te accelereren dan schakelt de DSG nogal bruusk terug naar D6. Voelt echt een beetje onprettig. Na een tijdje heb ik wel geleerd hoe hier mee om te gaan, gewoon iets meer gas geven of juist wat minder....even een handigheidje.
     
    Antera vindt dit leuk.
  16. B.Stuurder

    B.Stuurder Forumguru

    Heb je het programma van de DSG laten aanpassen of is deze standaard?
     
  17. Level42

    Level42 Forumguru

    Standaard en ga ik niet laten aanpassen. Nergens voor nodig en heb het geld er niet voor over.
     
  18. B.Stuurder

    B.Stuurder Forumguru

    Daar kan ik inkomen, maar dat kan het bruuske terugschakelen als oorzaak hebben. Persoonlijk vind ik de DSG programmatuur niet prettig, zowel van het D als van het S-programma niet, maar dat is persoonlijk waarschijnlijk. Ook het schokken bij het terugschakelen in D, als je rustig rijd en je wilt versnellen dan gaat hij snel 2 versnellingen terug omdat hij zo debiel vroeg opschakelt. Niet fijn naar mijn mening. S rijdt beter, maar erg nerveus en weer onnodig lang en hoog in de toeren soms.
     
  19. Level42

    Level42 Forumguru

    Ja maar jij hebt een 1.8TSI. Is echte appels en peren vergelijken denk ik. Heb het al diverse malen hier op het forum geschreven: ik herken alle DSG "klachten" qua te laag in toeren bij 50 enzo nog van mijn O2, maar echt, de 1.6TDI in de S3 heeft standaard gewoon een prima programmering voor de DSG. Datgeen wat ik noem is waarschijnlijk "veranderd" door mijn keuze voor de "Audi gaspedaal" optie. Zoals gezegd, ik heb er mee leren omgaan.

    Ik rij vrijwel alleen in D. Alleen bij file zet ik hem (na tips van hier) in S....of het nou echt wat uitmaakt...geen idee. Bij de Diesel gaat hij in de S wel iets rapper doen misschien, maar het doortrekken in de toeren is echt zo'n onzin bij een Diesel, en dat doet ie wel.....
    Maar nu weer vlug terug on-topic ! :D
     
  20. fl0riz

    fl0riz Lid

    Wat is eigenlijk het verschil is tussen de S stand op de DSG en sport stand via de driving mode? Ik merk weinig verschil namelijk...
    Bij beide veranderd de D ineen S op de maxidot, erg verwarrend.
     

Deel deze pagina