Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

Topic in 'Superb III' gestart door plas0108, 07-05-2016.

1. plas0108

plas0108 Forumguru

2. Cordoba

Cordoba Forumguru

Ik weet wel dat @ertromp ook al eens de respons van het rempedaal voor diverse leden heeft veranderd. De vraag is of een veranderde pedaalrespons nu echt prettig is, het kán ook betekenen dat goed doseren erg lastig wordt.

Peter-036 vindt dit leuk.
  3. VIRII

VIRII Lid

Hmm mijn SuperB heeft geen trage gas response...

Komt misschien door het gewicht van m'n rechtervoet...

oco1979 en Peter-036 vinden dit leuk.
  4. jadijkstra2000

jadijkstra2000 Senior Member

Iemand dit al op een O3 geprobeerd?

5. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Of het bij Skoda ook wordt gedaan, weet ik niet, maar er zijn "tuners" (de soort die adverteert met boxjes die 'tig' pk winst bieden) die niet (veel) meer doen dan juist de gaspedaalrespons verhogen.
    Het effect: de bestuurder geeft gas, het pedaal stuurt die data naar het boxje, dat boxje geeft (veel?) meer naar het motormanagement, en dat geeft dus (veel) meer gas dan nodig..........gevolg: de bestuurder denkt dat de auto getuned is, want hij reageert veel 'beter' op het gaspedaal.
    De vraag was natuurlijk of dat middels VCDS aan te passen was..................geen idee, maar als het lukt, dan grijpt dat in in het motormanagement........ weet je zeker dat je dat wilt??

Cordoba vindt dit leuk.
  6. MarsMars

MarsMars Senior Member

Volgens @Antera is dit niet in te stellen begrijp ik uit het VCDS topic?

7. RefleCs

RefleCs Forumguru

Nee @Antera heeft hier nog niets van gevonden. Kortom dit moet nog door hem worden nagekeken en al dan niet bevestigd.

8. MarsMars

MarsMars Senior Member

Aha, net als SLA dus.

Dacht even dat het nog afhing van de VCDS versie die je gebruikt, want daar hangt het blijkbaar ook van af als ik de fora reacties zo lees.

reinierh vindt dit leuk.
  9. jadijkstra2000

jadijkstra2000 Senior Member

Ik heb iig de nieuwste :geek:

10. Antera

Antera Forumguru Donateur

Ik heb ook de nieuwste altijd. Gasrespons heb ik iets van gevonden maar moet het testen. Dus als iemand zich geroepen voelt

11. RefleCs

RefleCs Forumguru

Ja! Ikke ikke!

12. Antera

Antera Forumguru Donateur

zou zeggen maak een afspraak met me via +31 6 15228709 ( whatsapp) :D

13. RefleCs

RefleCs Forumguru

Gaan we doen! Zal straks even de agenda raadplegen :)

14. BadBert

BadBert Forumguru

Even ter info.

@Antera heeft bij mijn s3 1.6tdi de gasrespons ook aangepast.
    Dit is ERG goed merkbaar.
    De auto is feller (trekt ook echt harder op) en de "dip" in de eerste versnelling is weg.

Echt een aanrader!

Antera vindt dit leuk.
  15. NikoI

NikoI Nieuw lid

Ben nog wachtende op mijn Superb :banghead: dus heb nog niets kunnen ondervinden maar vroeg me af of de tweak vergelijkbaar is met de sport modus te selecteren of...

16. BadBert

BadBert Forumguru

daar kan ik niets over zeggen, ik heb geen drive modus hihihi

17. NikoI

NikoI Nieuw lid

Niemand anders? Denk wel niet dat de wagen ooit niet in sport gaat staan maar ben wel benieuwd of er een verschil is.

18. RefleCs

RefleCs Forumguru

Op de 1.6 was geen drive modus leverbaar dus helaas ik heb het ook niet

19. MarsMars

MarsMars Senior Member

Ik merk met DCC in sport niks aan de gasrespons tov comfort, dus geen idee wat die modus vwb de gasrespons nu doet!

20. hemi24

hemi24 Forumguru

Dus het maakt echt uit of je in 'Controller 01- Engine' je auto laat geloven dat hij door Audi is geproduceerd in plaats van door Seat/Volkswagen/Skoda?!?

Deel deze pagina