Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

:ot:Op mijn werk overigens al een aantal Audi rijders diet bovengemiddeld interesse hebben in de S3. Zag op het forum ook al een paar overstappers. Zullen altijd mensen zijn die het extra geld er wel voor over hebben (interieur Audi A4 is ook prachtig en niet iedereen hoeft achterin de benen te strekken) maar kanibalisatie binnen het concern begint toch wel een risico te worden
 

MacManiac78

Forumguru
Grappig dat het labeltje 'Audi' de auto pittiger maken kan! Ga ik eens proberen! Als het het turbogat in 1 wegneemt ben ik heel blij!
 

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat je in "Seat-stand" alleen extra geluid door de speakers krijgt, maar wat zou de VW-stand dan inhouden?:pieker:
 

Smeeuwis

Donateur
Hallo, er is één ding waar ik me vanaf dag één kapot aan erger en dat is die dip in de eerste versnelling. Ik begrijp dat die weggetweakt kan worden zonder voor 600 naar JD te moeten, wat ik van de echte eigenaar absoluut niet mag, de baas dus. Maar als dit via VCDS kan? @ertromp , heb jij hier ervaring mee? Ik kom graag nog eens langs. @Antera is iets te ver weg voor mij...
 

Sonck

Lid
Nu ben ik benieuwd of de gasrespons ook bijgesteld kan worden op ren 190pk TDI en of je het merkbaar zal voelen?

Wat ik wel kan beamen is dat mijn huidige 2014 A4 een felle gasrespons heeft .. Vooral in 2de en 3de is dit echt kort op ieder kleine beweging van de voet...

In men korte test rit in de superb met de 150 en de 190pk TDI had ik zeker de indruk dat het minder fel was dan men 136pk A4...

Dus ben echt benieuwd wat die aanpassing zal geven op men S3 190pk als ik hem in de komende weken zal laten bijstellen...

Iemand al de VDSC van een 190 bijgesteld ?
 

MacManiac78

Forumguru
Als het niet zou kunnen, dan kan er een klein kastje tussen stekker en gaspedaal sensor geplaatst worden: "Pedal Box" en "SprintBooster". Deze box wijzigt de elektrische weerstand van het pedaal zodat het pedaal eerder reageert. Voordeel hiervan is dat ze weer te verwijderen zijn. Nadeel ervan..... ze zijn DUUR want je voet sneller omlaag trappen doet hetzelfde! Ik gok dat de VCDS instelling ditzelfde doet. Filmpje BMW
 

BadBert

Forumguru
Als het niet zou kunnen, dan kan er een klein kastje tussen stekker en gaspedaal sensor geplaatst worden: "Pedal Box" en "SprintBooster". Deze box wijzigt de elektrische weerstand van het pedaal zodat het pedaal eerder reageert. Voordeel hiervan is dat ze weer te verwijderen zijn. Nadeel ervan..... ze zijn DUUR want je voet sneller omlaag trappen doet hetzelfde! Ik gok dat de VCDS instelling ditzelfde doet. Filmpje BMW
ik kreeg de dip niet weggetrapt in 1e versnelling hoor, hoe hard ik ook trapte... nu na vcds instelling kan ik zo rustig met het pedaal doen als ik wil, de dip is er helemaal niet meer.
Dus deels zal het misschien hetzelfde doen, maar toch niet helemaal denk ik...
 

FNaRK

Actief lid
Al iemand dit op een O3 (1.2 TSi) geprobeerd?
Of iemand die het voor mij wil programmeren?
 

Smeeuwis

Donateur
Maar ff serieus, @MacManiac78, de dip is dus weg te poetsen via een VCDS aanpassing? Het is me niet helemaal helder omdat hierboven ook over kastjes wordt gesproken.
 

Marcooctavia

Forumguru
Maar ff serieus, @MacManiac78, de dip is dus weg te poetsen via een VCDS aanpassing? Het is me niet helemaal helder omdat hierboven ook over kastjes wordt gesproken.
Ja je gaspedaal reactie veranderd als je insteld als een Audi bij je Skoda.
Het werkt niet bij elke auto soms komt er een storing en kan het niet.

Marco.
 

Joske

Forumguru
ik de driver mode knop heb in mijn auto.
welke volgens mij juist hetzelfde doet als de VCDS-audi-instelling..

ik heb ook Drive mode en het verschil in gaspedaalresponse is enorm indien ik deze in Sport plaats. Ik vind het persoonlijk zelfs iets te nerveus, té nerveus om file te kunnen rijden alleszins. (op mijn 1.4TSI)
 

Marcooctavia

Forumguru
welke volgens mij juist hetzelfde doet als de VCDS-audi-instelling..

ik heb ook Drive mode en het verschil in gaspedaalresponse is enorm indien ik deze in Sport plaats. Ik vind het persoonlijk zelfs iets te nerveus, té nerveus om file te kunnen rijden alleszins. (op mijn 1.4TSI)

Ik heb heb zo zie foto ingesteld.
En met de motor in sport loopt hij zelfs zuiniger.
Dit heb ik met een volledige tank vergeleken.
Image1465463225.623055.jpg
 

Smeeuwis

Donateur
Als ik de Audi gasrespons kan krijgen dan ben ik een heeeeeel blij mens. Ik heb geen drivemode knop (helaas blijkbaar) maar als dat middels VCDS te regelen is...:tegek:. Die dip onder 1500 tpm van de Greenline is zwaar irritant, zeker in de file. Je moet te vaak terug naar de 1e versnelling omdat hij in 2 niet oppakt, en dan vrijwel direct weer door naar 2. Lamme rechterarm dus, want ook geen DSG...

Welke VCDS goeroe kan me hiermee helpen? Woonachtig omgeving Amersfoort, maar werkomgeving regelmatig omgeving Dordrecht, Rotterdam, Ede, Arnhem, Nijmegen.
 
Bovenaan Onderaan