Trage reactie van het gaspedaal oplossen door VCDS-instelling

ertromp

Forumguru
Wat me afgelopen week opviel nadat ik bij een S3 1.6TDI MY2018 de "Audi" setting pakte dat het stationair toerental ca. 150 a 200 tpm omhoog ging ten opzichte van de Skoda stand. Dat is niet echt een aanrader.
Na terugzetten weer normaal toeren.
 

oco1979

Forumguru
Wat me afgelopen week opviel nadat ik bij een S3 1.6TDI MY2018 de "Audi" setting pakte dat het stationair toerental ca. 150 a 200 tpm omhoog ging ten opzichte van de Skoda stand. Dat is niet echt een aanrader.
Na terugzetten weer normaal toeren.

welk toerental spreken we dan.
Mijne draaid 750tr:min dus die kan wel iets meer verdragen :D greenline he.
 

Renkie

Forumguru
Wat me afgelopen week opviel nadat ik bij een S3 1.6TDI MY2018 de "Audi" setting pakte dat het stationair toerental ca. 150 a 200 tpm omhoog ging ten opzichte van de Skoda stand. Dat is niet echt een aanrader.
Na terugzetten weer normaal toeren.

Kan het zijn dat dit alleen bij koude motor is? Nadat dit gepost was heb ik er ook op gelet maar bij mij is het volgens mij alleen zo bij koude motor.

Overigens zou ik niet weten waarom 1000rpm "veel te veel" is voor een diesel. De oudere TDI's draaiden allemaal 950rpm volgens mij. Die 800 van "vandaag" is volgens mij meer een milieumaatregel.
 

oco1979

Forumguru
Met warme motor
En 1000tpm voor een moderne diesel is echt veel
Zonde van de brandstof

950tr zou ik niet erg vinden,nu 1000tr is inderdaad wat veel.
Van teveel aan brandstof zou ik nu niet echt van wakker liggen.
Dat zal de wereld van verschil niet zijn.
Tis toch geen stationairemotor of groepke he.
Tijd dat je even stil sta is te verwaarlozen.

Wat antera hier bevestigd(waarvoor dank) dat er geen verschil mag zijn,kan het ietskes anders zijn wat die oorzaak zou kunnen geven.
Maar wat juist :pieker:
 

ertromp

Forumguru
@ertromp

Ik heb vandaag weer een test gedaan en ook gefilmt. Geen meer toeren na aanpassen. Dus geen idee waarom diegene die jij hebt gedaan dat wel deed. ook de Octavia die ik gedaan heb had er geen last van:

Tja geen idee maar het was toch echt zo MY2018 S3 en terug zetten naar Skoda stand bracht weer normale toeren
Auto had warme motor etc.
Lees helaas vaker berichten dat het niet altijd zonder problemen gaat deze "Audi" mod
 

B4r7

Lid
Zoals ik begrijp uit de vorige posts heeft de aanpassing van de gasrespons ook nog een effect als je via drive mode select "sport" geselecteerd hebt, of is dit verschil dan veel minder?
Indien er toch duidelijk een verschil is, kan dit dan per profiel ingesteld worden of is dit een globale setting dat voor alle profielen geldig is?
Het zou dan specifiek gaan over de 1.6 tdi 120 pk DSG
 

emilio3333

Forumguru
Even voor de duidelijkheid maar kan dit ook met een handbak of alleen met DSG?
Ik zou ook wel interesse hebben voor mijn Leon 5F. Heb een gewone 1.6 TDI ( geen Ecomotive).

Edit; antwoord al gevonden :D
 

fl0riz

Lid
Zoals ik begrijp uit de vorige posts heeft de aanpassing van de gasrespons ook nog een effect als je via drive mode select "sport" geselecteerd hebt, of is dit verschil dan veel minder?
Indien er toch duidelijk een verschil is, kan dit dan per profiel ingesteld worden of is dit een globale setting dat voor alle profielen geldig is?
Het zou dan specifiek gaan over de 1.6 tdi 120 pk DSG

Diezelfde vraag had ik ook in deze thread.. Inmiddels de setting laten uitvoeren en het is merkbaar in alle modi. Overigens heb ik een 1.4 DSG benzine, het verschil is minder groot als bij de diesels schijnt.
 

emilio3333

Forumguru
Vandaag de aanpassing laten uitvoeren door @adjego op mijn 1.6 TDI.
Geen wereld van verschil, in de hogere versnellingen iets merkbaar.
Motor karakteristiek is in een Seat t.o.v. Skoda en VW met hetzelfde blok toch al vaak wat directer (zelf ervaren).
 
Had het bij mij Superb 1.6tdi ook ingesteld en merkte zeker verschil maar hij verbruikte precies wel meer dan er voor? Heb het ook terug afgezet en doe nu zon 1100km met volle tank er voor 900km.

Wagen is ook gechipt naar 150pk 330nm.
 

Level42

Forumguru
Vreemd. Ik haal voor en na gewoon 1 op 17. Dus minstens 1000km op een tank. En ik rij redelijk vlot door...
 
900 op een tank poehh das niet zo best.
Zelfs bij een autobahnrit met 160 op de cruisecontrol met uitschieters naar boven kom ik nog zonder moeite boven de 1000 km op een tank. Met vlot doorrijden in NL gemakkelijk >1200km en met echt mijn best doen al eens 1450km gehaald..

Nu ben ik doorgaans wel wat aan de late kant met tanken. Dat dan weer wel :D
 

ertromp

Forumguru
Had het bij mij Superb 1.6tdi ook ingesteld en merkte zeker verschil maar hij verbruikte precies wel meer dan er voor? Heb het ook terug afgezet en doe nu zon 1100km met volle tank er voor 900km.

Wagen is ook gechipt naar 150pk 330nm.
Stationair toerental wat veranderd was?
 
Bovenaan Onderaan