Introductie van de Kodiaq bij de dealer

massis

Senior Member
Bij mijn dealer is het nog wachten tot eind deze maand (laatste weekend maart ) vooraleer ze de eerste Kodiaq's binnenkrijgen voor showroom & testritten. Grappig, want de week erop verwachten ze de eerste 150pk benzinemodellen al voor klanten die vroeg besteld hebben.

Ondanks dat ik al ben gaan rijden met de 2.0 TDI 190pk gaan we toch bij de dealer ook nog een keertje rijden, dan heeft mijn vrouw er ook eens mee kunnen rijden.
 

ertromp

Forumguru
Vandaag in Apeldoorn bij Autohaas ook de première compleet met lekker hapje en drankje.

20170304_131530_1.jpg

20170304_131655.jpg

20170304_131730.jpg

20170304_131918.jpg

Geen strepentrekker maar een heerlijke cruiser zo'n 1.4 ACT 150pk. Ben benieuwd hoeveel er uiiteindelijk in het Jungle green gekocht gaan worden.
De lijnen van de auto op de zwarte exemplaren vond ik niet echt overkomen.
 

massis

Senior Member
Vandaag in Apeldoorn bij Autohaas ook de première compleet met lekker hapje en drankje.

Bekijk bijlage 57095


Geen strepentrekker maar een heerlijke cruiser zo'n 1.4 ACT 150pk. Ben benieuwd hoeveel er uiiteindelijk in het Jungle green gekocht gaan worden.
De lijnen van de auto op de zwarte exemplaren vond ik niet echt overkomen.

Thanks voor de eerste fotos van een jungle green in ons klimaat, voel me al weer een stuk beter over t gemis van corrida red, hij is best knap in jungle green!

Nog 6 maanden :(
 

VanBokhoven

Senior Member
Hoogstwaarschijnlijk komt er ook een preview sessie bij Huiskes Kokkeler in Enschede op vrijdag 24 maart, maar dit was nog niet zeker. Ik krijg daar nog bericht over.
 

BertSteenbergen

Senior Member
Vandaag in Apeldoorn bij Autohaas ook de première compleet met lekker hapje en drankje.

Bekijk bijlage 57095

Bekijk bijlage 57096

Bekijk bijlage 57097

Bekijk bijlage 57098

Geen strepentrekker maar een heerlijke cruiser zo'n 1.4 ACT 150pk. Ben benieuwd hoeveel er uiiteindelijk in het Jungle green gekocht gaan worden.
De lijnen van de auto op de zwarte exemplaren vond ik niet echt overkomen.
Fraaie auto. Ik heb ook deze motor besteld, maar deze auto was vorige week helaas niet bij de preview bij Muntstad in Utrecht. Je schrijft het is geen strepentrekker, maar is het wel voldoende vlot? m.a.w. kan hij goed mee in het verkeer?
 

ertromp

Forumguru
Fraaie auto. Ik heb ook deze motor besteld, maar deze auto was vorige week helaas niet bij de preview bij Muntstad in Utrecht. Je schrijft het is geen strepentrekker, maar is het wel voldoende vlot? m.a.w. kan hij goed mee in het verkeer?
Absoluut voldoende hoor in het verkeer. Ben zelf dit 150pk ACT blok gewend in de Leon die een paar 100kg lichter is en dan is e.e.a. merkbaar. Maar om de Kodiaq met 125pk te gaan rijden lijkt me zelf een hele opgave voor dat blok
 

johnboy

Donateur
Absoluut voldoende hoor in het verkeer. Ben zelf dit 150pk ACT blok gewend in de Leon die een paar 100kg lichter is en dan is e.e.a. merkbaar. Maar om de Kodiaq met 125pk te gaan rijden lijkt me zelf een hele opgave voor dat blok
@ertromp heb je deze al gezien? 125 pk lijkt oké alhoewel de Kodiaq iets zwaarder is denk ik, anders chip op maat...
En ja, ik had liever ook de 150 pk versie willen hebben maar dat werd echt te duur. Eur 600 voor tunen kan nog wel:thumbsup:. En dan nog een DVS90 alarm met hellingsensor.
 

CDK

Forumguru
Ik heb zojuist al met 2 verschillende 1.4 TSI ACT DSG 150pk modellen gereden, identieke auto's waar de 1 beter reed als de andere, zowel qua motorgeluid als het schakelen van de dsg...... overigens zijn in Rotterdam bij Rijnwoud alle modellen 7 zitters en ik kan niet anders zeggen @duijt dat de 7 zitter 100% zeker minder ruimte heeft op de middelste zitrij. Ondanks alle berichten van Skoda NL / Pon. Het is zoals het is.
Ik pas met veel moeite achter de op mezelf ingestelde bestuurdersstoel, in de 5 zitter waar ik in Essen en Brussel in heb gezeten paste dat ruimschoots.
 

duijt

Forumguru
Alles is relatief. De ruimte in de 7-zitter is nog steeds beter dan bij bijvoorbeeld een A4.

Zeker, dat zal zo zijn, maar mijn kinderen - met name de oudste (1.85m)- hebben behoefte aan veel beenruimte. Een A4 wil ik dus sowieso niet. Mij leek het ideaal: in de Kodiaq 7- zits twee kids op de achterbank en de kleinste op de 3e rij. Had begrepen dat de beenruimte op rij 2 zeer aanzienlijk was, iets minder dan in de Superb (was anders mogelijk mijn keuze geweest), maar niet veel. Nu lijkt dat toch anders. Vind ik jammer, to say the least. Vooral omdat Skoda/Pon steeds zeiden dat er geen verschil is met de 5-zitter....
 

De Ridder

Senior Member
in het topic weetjes wordt een Duitser geciteerd die inderdaad het verschil aan ruimte tussen vijf en zevenzitter aangeeft als "Zwei Finger" en "Einde Handbreit".

Voorheen reed ik Seat Alhambra (2014) daarin was de beenruimte ook vorstelijk, maar dat is dan qua lease-prijs weer en ander verhaal. Die krijg ik niet in het budget, de Kodiaq wel. Ik heb 4 kids, dus heb ik die extra plaatsen gewoon nodig. Overigens is de beenruimte in de Kodiaq zelfs met 7 zitplaatsen beter dan in bijv. de Grand Scenic of Touran die ik ook serieus bekeken heb als alternatief.
 
Bovenaan Onderaan