Introductie van de Kodiaq bij de dealer

KeesvE

Lid
Vanmiddag was het zover. Bij Versluis in Zoetermeer de introductie meegemaakt en tevens kennis gemaakt met @Skodiaq :dankje:Ook nog een paar kilometer gereden. Wat een auto zeg, onder de indruk.

Dat geldt niet voor de derde zitrij. Die valt me echt een beetje tegen. Iets voor kleine kinderen en korte ritjes.

Ik had geen meetlat bij me maar de beenruimte op de tweede zitrij is ruim. Wil je de derde zitrij ook wat ruimte gunnen dan lever je op de tweede rij comfort in, maar voor mensen tot 1.85 blijft het best goed vind ik.

Onze voorlopige productiedatum staat op week 16, ik kan niet wachten :tegek:
 

Skodiaq

Forumguru
Holy crap. Wat een wagen!

Ik heb beroepsmatig al in best wat leuke auto's gereden, en de Kodiaq doet qua kwaliteitsniveau zeer zeker niet onder voor vergelijkbare auto's in een duurder segment. Wat een rust en stilte in het interieur. De motor is nauwelijks hoorbaar en dit maakt de rit erg comfortabel. 'Mijn' proefauto had het standaard onderstel, en als je van een comfortabele rit houd is dit ideaal.

Door mijn proefritje tijdstechnisch slim te timen kon ik wat langer dan gemiddeld in de auto rijden. Zeer aangenaam verrast door het vermogen van de 1.4 TSI. Ik had het gevoel dat de DSG bak in het ideale toerengebied blijft voor de turbo. Ook vond ik de bak niet supervroeg opschakelen.
Qua hoofdruimte was het prima te doen, zowel voor als achterin, met het panoramadak.

Zijn er dan geen minpunten? Ja, ik heb er één kunnen ontdekken: De start-stop functionaliteit is bagger. De motor sloeg een seconde na het loslaten van het rempedaal pas weer aan, en je vliegt nogal onsubtiel hard vooruit als je je gaspedaal maar licht intrapt.

Ik kan niet wachten!

Ps. Nice to meet you @KeesvE ;)
 
Laatst bewerkt:

BertSteenbergen

Senior Member
Hoi Anton,
Volgens mij niet. Was twee weken geleden bij Muntstad in de Meern...maar volgens mij is de normale introductie over 2,5 week....woon volgens mij in de buurt..
 

Beertje19

Senior Member
Werden jullie schriftelijk of via mail uitgenodigd voor de introductie
Zelf sta ik al van in het begin van dit topic op de lijst van de genodigden voor de introductie van 11/3. Bel ik gisteren naar de dealer om te vragen of het nog door zou gaan. Wat blijkt? De introductie is vandaag om 10u . :tegek:
Foutje van de dealer vind ik: geen uitnodiging, geen mailtje :tongue:
 

Skodiaq

Forumguru
Werden jullie schriftelijk of via mail uitgenodigd voor de introductie
Zelf sta ik al van in het begin van dit topic op de lijst van de genodigden voor de introductie van 11/3. Bel ik gisteren naar de dealer om te vragen of het nog door zou gaan. Wat blijkt? De introductie is vandaag om 10u . :tegek:
Foutje van de dealer vind ik: geen uitnodiging, geen mailtje :tongue:
Nou, snel onder de douche en met natte haartjes naar de dealer zou ik zeggen!
 

CDK

Forumguru
@Beertje19, ik heb door de verkoper een persoonlijk geschreven mail met een uitnodig ontvangen. Later heb ik van de dealer / importeur? een algemene officiële uitnodiging ontvangen, daar heb ik niet op gereageerd omdat e.e.a. reeds beklonken was.
 

Beertje19

Senior Member
Het is allemaal goed gekomen. Heb een mooie introductie gehad en heel veel uitleg.
De proefrit is wederom zeer goed meegevallen.
Proefrit was: 1.4 style business 150 pk dsg6 leder .
RIJGEMAK:
De eerste proefrit(van een uurtje) in België heb ik me volledig kunnen concentreren op de uitrusting omdat de auto toen uitgerust was met een handgeschakelde bak en ik me niet moest concentreren om het linker voetje niet te gebruiken. Ik heb tot nu toe altijd met een handgeschakelde bak gereden. Dit keer aandacht gevestigd op de dsg6 en ook weer het rijden op zich. Ik was een beetje verbaasd van het schakel gemak van de dsg6. Zeer vlot zonder schokjes. Van 1ste naar 2de had ik zelfs niet opgemerkt.
Het geluid binnen de wagen was een positieve ervaring en gaf een rustige indruk. De Auto stuurde voortreffelijk door de kleine weggetjes.
De vering is dan weer naar mijn mening iets aan de harde kant als je achteraan zit. Dus voor diegene die de adaptieve vering hebben :thumbsup:. Ook opletten dus voor diegene die interesse hebben voor de 19" en 20" wielen.
EXTERIEUR:
Prachtig lijnenspel. Des te donkerder de kleur des te minder deze lijnen in het oog springen. Bij licht grijs metallic komen de lijnen het best tot hun recht.
De led-verlichting is erg functioneel en geeft de wagen toch wel dat tikkeltje meer cachet.

INTERIEUR:
De afwerking van de binnenzijde, meerbepaald de deur panelen zijn van harde plastic en voelt niet zo gezellig aan voor een style business uitvoering.
Wat de 360° areaview betreft. Dit werkt verbazingwekkend goed. Wat voor mij hierbij van belang is, is dat je aan de zijde van de passagier makkelijk vlak langs hindernissen kan rijden met hulp van de camera's en niet op een onverwachts moment ergens tegenaan zit.
Wat het het touchscreen betreft ben ik blij dat ik nog de "oude" 8" uitvoering heb. De 9,2 " is naar mijn mening te groot. De kleinere uitvoering is eleganter.
CONCLUSIE:
Prijs/kwaliteit en dat is het toch waar het bij skoda toch nog altijd om draait, is dit wederom dik in orde.
Prachtige wagen, rijdt goed, stuurt goed en toch wel een vrij hoog afwerkIngsniveau. Nadert toch stilaan wel het premium segment.

Tot zover mijn indruk van de Kodiaq.
Hoop dat je er van genoten hebt.
 

spicers

Nieuw lid
Gisteren ook even naar Sittard geweest voor de preview (overigens wel netjes een uitnodiging en reminder gekregen), mede forumlid @Beertje19 ook nog kort gesproken. :-)

Naast dat het allemaal netjes verzorgd was, hapje, drankje, was het na de introductie en onthulling, tijd, om voor mij het belangrijkste aspect te onderzoeken, de 3de zitrij!

Ben zelf gaan zitten (1.84 m, normaal postuur), daarna heb ik gevraagd om de 2de zit rij aan te schuiven, zodat ik mijn benen (knieën) nog vrij kon bewegen. Alles in deze stand laten staan, en toen naar de 2de zit rij. Hierbij normaal gaan zitten en ook hier genoeg ruimte, zodat benen/knieën, vrij te bewegen zijn. Conclusie genoeg ruimte om zelfs voor een volwassene (normaal postuur) plaats te nemen. Heb ter vergelijking ook wel eens in een BMW gezeten met een 3de zit rij, maar daar werd ik niet vrolijk van, ook niet voor een klein ritje. Al met al dus (voor mij) een prima keuze gemaakt :-). Ook indien op 2de zit rij, en alles naar achter geschoven, een zee aan ruimte over, waarbij de bestuurdersstoel afgesteld op mijn positie.

Daarnaast is; zoals door velen reeds gemeld, de afwerking en kwaliteit ruimschoots voldoende, voor deze prijsklasse zelfs beter dan de "concullega's". Rondje rijden was goed, voelde voor zover objectief te meten goed aan, echter je moet eigenlijk wat langer rijden. 10 min is daar niet genoeg voor. Hoop dat ik nog 1 van de gelukkige ben met een 8 inch radio & fysieke knoppen, vindt ik persoonlijk qua formaat en "looks" beter passen, maar goed, dat is ook maar een mening.

Nu maar beginnen met kruisjes zetten op de agenda! De attentie aan het einde van de preview geeft thuis bij de kinderen wel een extra uitdaging, dat dan weer wel ;)
 
Bovenaan Onderaan