Introductie van de Kodiaq bij de dealer

dnyvdm

Nieuw lid
Ik woon in België maar heb een NL leaseauto nodig gezien in Nederland werk. Dan ga ik wel naar de Belgische introductie bij de Skoda dealer in Geel of Merksplas :D
 

fiestaman

Forumguru
De preview bij d'ieteren importeur in BE heb ik reeds een tijd geleden gehad.

donderdagavond 23/3 naar de skoda dealer voor een gezellige avond om deze nog eens te bekijken.
 

duijt

Forumguru
Bij de preview vandaag natuurlijk gekeken naar de beenruimte op de tweede rij in de 7-zitter. Zeer tevreden. Met de voorstoel ingesteld op mijn positie (ik ben 1.85m) heb ik op achterbank ca 12 cm tussen knieën en voorstoel. Meer dan genoeg. Ook daarvan maar een fotootje gemaakt;)
 

Bijlagen

  • IMG_1267.JPG
    IMG_1267.JPG
    977,7 KB · Weergaven: 75

duijt

Forumguru
Bij de preview overigens niet alleen op de beenruimte gelet natuurlijk. Gereden in de 1.4TSI DSG 150pk. Lava blue. Mooie kleur. Ook de zwarte trouwens die er stond vond ik mooi. Past er goed bij. Hoop dat dat ook geldt voor Quartz Grey natuurlijk...Wit - was er ook - is niet mijn kleur. Auto rijdt top. Soepel en meer dan voldoende power. Stoelen zeer comfortabel. Interieur op hoog niveau, ondanks wat hard plastic aan bijv. de onderkant van de deuren binnen. Zeker niet storend. Moet wel zeggen, de interieurlijsten Style (Mythos glossy black) vind ik ok, maar niet supermooi. Veel ruimte binnen natuurlijk. Hoofdruimte achterin prima. Zitten op de derde zitrij kon, met een persoon van (ook) 1.85 voor me en ook de voorste stoel op de 1.85 stand, maar dan allen voor korte ritjes. Hoofdruimte op de derde rij houdt niet over, voor 1.85 eigenlijk te weinig, maar tot 1,75 denk ik ok. Maar zeer tevreden met mijn bestelling!:tegek:
 
Bij de preview overigens niet alleen op de beenruimte gelet natuurlijk. Gereden in de 1.4TSI DSG 150pk. Lava blue. Mooie kleur. Ook de zwarte trouwens die er stond vond ik mooi. Past er goed bij. Hoop dat dat ook geldt voor Quartz Grey natuurlijk...Wit - was er ook - is niet mijn kleur. Auto rijdt top. Soepel en meer dan voldoende power. Stoelen zeer comfortabel. Interieur op hoog niveau, ondanks wat hard plastic aan bijv. de onderkant van de deuren binnen. Zeker niet storend. Moet wel zeggen, de interieurlijsten Style (Mythos glossy black) vind ik ok, maar niet supermooi. Veel ruimte binnen natuurlijk. Hoofdruimte achterin prima. Zitten op de derde zitrij kon, met een persoon van (ook) 1.85 voor me en ook de voorste stoel op de 1.85 stand, maar dan allen voor korte ritjes. Hoofdruimte op de derde rij houdt niet over, voor 1.85 eigenlijk te weinig, maar tot 1,75 denk ik ok. Maar zeer tevreden met mijn bestelling!:tegek:

Vandaag bij van Udenhout de preview gehad, deel bovenstaande mening. Zit perfect, achterin meer dan voldoende ruimte. Wat ik wel hoorde is dat het slaappakket waarschijnlijk ook achteraf te bestellen is aangezien het om de vervanging van de hoofdsteunen is. Al met al zeer tevreden en blij met mijn bestelling. Verwachtte levering van week 26 naar 22 gegaan(pw 17).
 

Frenk21

Forumguru
Ook vandaag de preview gehad bij vd Udenhout in Veldhoven. Helaas 2 zwarte met alcantara en 1 quartz grey met leer.
Gereden in de 1.4 tsi dsg. Ik deel de mening van mijn mede forummers. Ruim, zeer goede zit en zit degelijk in elkaar.
Alleen jammer dat er alleen 7-zitters ter beschikking waren. Maar dat mog de pret niet drukken.
De motor pakt goed op en de auto is zeer goed geisoleerd.
Al met al een zeer positieve ervaring. Daarbij kreeg ik te horen dat mijn auto definitief ingepland staat voor produktie week 12(volgende week). Gelukkig hoef ik niets meer te wijzigen aan mijn bestelling.;).
 

dnyvdm

Nieuw lid
Eindelijk de Kodiaq vanavond kunnen bekijken bij van Udenhout in Veldhoven. Niet kunnen rijden maar gelukkig wel een goede indruk gekregen. De Tiguan offerte gaat het de vuilnisbak in :).
 
Ook in Veldhoven geweest begin van de middag, wel een kort ritje gemaakt. Geen spijt van de lopende bestelling :yeehaa:
 

spicers

Nieuw lid
@spicers: als ik vragen mag, heb je al langer geleden besteld of nu recent pas? Kijkend naar jouw leverdatum lijkt de wachttijd nog wel mee te vallen? Ben wel benieuwd naar de kleur in het echt. :jaja:

@spicers | Style Business | 1.4 TSI 125pk | week 21 | week 23 | 7-2-2017

07-02 besteld en staat op dit moment (niet bevestigd) op W21 productie en W23 aflevering. heb qua kleur zitten twijfelen tussen jungle green en Cappucino beige. voor laatste gekozen. je mag/kan altijd komen kijken. bij de dealer hadden ze een Superb staan met die kleurstelling, heb dus kunnen afkijken :)
 

massis

Senior Member
@spicers | Style Business | 1.4 TSI 125pk | week 21 | week 23 | 7-2-2017

07-02 besteld en staat op dit moment (niet bevestigd) op W21 productie en W23 aflevering. heb qua kleur zitten twijfelen tussen jungle green en Cappucino beige. voor laatste gekozen. je mag/kan altijd komen kijken. bij de dealer hadden ze een Superb staan met die kleurstelling, heb dus kunnen afkijken :)

Bij de dealer hier staat een superb in Lava Blue, maar die vind ik toch absoluut niet overeenkomen met de foto's & video's die ik al van de Kodiaq gezien heb.

Idem voor Quartz Grey: er staan zowel een fabia als een octavia in Quartz Grey, en geen idee hoe het komt, maar die zien er NIET net hetzelfde uit...



Verder vernam ik dat ondanks de introductie op 23/03 en opendeurweekend de daarop volgende dagen bij mijn dealer (Intercars Bilzen), er nog geen proefritten gemaakt kunnen worden. Ze krijgen namelijk nog maar 1 Kodiaq binnen, de andere die ze besteld hebben voor proefritten komt pas over een week of 2-3 (een benzine), en voor de diesel zouden we alsnog naar kortenberg moeten (D'Ieteren import hoofdzetel)
 

Roger_Laureys

Nieuw lid
Massis,
Ik heb de Superb ook gezien in Bilzen en daarna de Lavablue in Kortenberg. Trouwens een testrit van een uur gedaan. Daar viel de kleur erg goed mee. De Superb was iets meer petroleumachtig.
Normaal wordt mijn Kodiak 2,0TDI 190 pk Lava Blue geleverd op 8 april bij Peusens. We zullen zien...
 
Bovenaan Onderaan