Introductie van de Kodiaq bij de dealer

Delorean7

Nieuw lid
Ja, dat was echt leuk voor de kleintjes die knuffels. Blijkbaar veel Prius rijders op zoek naar iets interessanters. Lijkt me een goede zaak voor wagenpark NL
 

Dulac

Nieuw lid
Volgens mij zijn alle "demo's" waar nu in gereden wordt allemaal 7-zitters.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets zinnigs over kan zeggen op basis van mijn eigen ervaring, omdat het allemaal 7-zitters betrof.

Bij De Waal was de TSI om in proef te rijden een 5 zitter, de TDI en de auto binnen waren 7 zitters.

De 3e zitrij is voor volwassen te gebruiken als je niet ver hoeft, max 10/15 min zou ik zeggen.
Om hier ruimte voor te maken moet je wel de 2e rij naar voren schuiven waardoor het op de 2e rij ook geen pretje meer is.
Dus ik zou zeggen voor lange ritten alleen geschikt voor kinderen.
De ruimte op de 2e rij is bij de 5 en 7 zitter gelijk maar wel verstelbaar.
 

De Ridder

Senior Member
Vanmiddag even bij Muntstad langs geweest en ook nog een stukje gestuurd met de 2.0TSI DSG 4x4. Wat een prettig rijdende auto. Het enige waar ik achteraf spijt van heb is mijn kleurkeuze. De lavablue is in het echt wel erg mooi.
 

Dulac

Nieuw lid
Er viel mij net nog iets op.

Tijdens het proefrijden in de TSI vertelde ze ons dat het een 1.4 is.
Nu heb ik de kentekengegevens van de NK-556-B net even bekeken en het blijkt een 2.0 TSI 180 PK te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTAS

duijt

Forumguru
@duijt Als je de post van @tha a leest (nog eens leest?) staat daar in de eerste alinea:
"Er stond 1 lava bleu Style Business full options met 3e stoelrij (erg krap achterin maar past wel) als demo binnen. Goed kunnen bekijken."
Edit:
Ik zie dat er al een ander/eerder antwoord was.....:thumbsup:

@Peter-036. Toch maar even een reactie op jouw 'terechtwijzing', want deze moet wel terecht zijn, quod non...:pieker:. Bij die lava blue waar @tha a het over heeft, gaat om de ruimte op de 3e zitrij: erg krap maar past wel. Maar @Peter-036 daar gaat de discussie in het geheel niet over. Die gaat over de ruimte op de 2e zitrij. Daarover zei @tha a : '1 Witte 2.0TDI DSG om te rijden en een Quartz Grey 1.4TSi DSG om te rijden. Uiteindelijk gereden met de 1.4tsi omwille van de tijd. De kodiaq rijd(t) zoals verwacht. Hoog, veel overzicht en geen sportauto maar een SUV. Ondanks de DCC met keuze programma's vond ik m zelf op sport nog redelijk tam. Ruimte voorin en op 2e rij is top' M.a.w: of die Quartz Grey 1.4 tsi een een 5 of 7-zits (3e rij neergeklapt of omhoog) was, bleek daaruit nog volstrekt niet, terwijl het daar juist om ging.
 

De Ridder

Senior Member
Er viel mij net nog iets op.

Tijdens het proefrijden in de TSI vertelde ze ons dat het een 1.4 is.
Nu heb ik de kentekengegevens van de NK-556-B net even bekeken en het blijkt een 2.0 TSI 180 PK te zijn.

dat is inderdaad de auto waarin ik gereden heb. Mij werd gelijk verteld dat het om de 2.0TSI ging.
 

tha a

Senior Member
dat is inderdaad de auto waarin ik gereden heb. Mij werd gelijk verteld dat het om de 2.0TSI ging.
BIj mij werd verteld dat het de 1.4TSI 150PK was. Dat was dus verkeerde informatie zo te lezen. (als dat de 2.0TSI was waarin ik blijkbaar dus heb gereden dan vrees ik de 1.4 met 125pk.. die moet dan meteen even doorrijden naar JD ofzo...:shutup:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Dulac

Nieuw lid
NK-556-B is een 7 zitter volgens kentekengegevens

Dat had ik idd ook gezien, echter toe we met een man extra in de auto een proefrit wilde maken vertelde ze dat dat in de TSI niet zou gaan ivm het ontbreken van een 3e zitrij.
Vandaar dat ik eerder aangaf dat het een 5 zits betrof.
 

Frenk21

Forumguru
Ik ook de uitnodiging binnen voor 16 maart bij Vd Udenhout in Veldhoven. Helaas tijdens werktijd, dus hopen dat we in de avond nog terrecht kunnen.
 

johnboy

Forumguru
Uitnodiging bij Ames Dordrecht op 18 maart in de mail. Gelijk geregeld, om 10 uur!
 
Laatst bewerkt:

marang73

Forumguru
Zo te zien zijn de preview modellen hier ook gearriveerd ... helaas geen uitnodiging gekregen of antwoord gekregen na versturen email. Vind ik niet netjes

Screenshot_20170227-181419.png
 
Ik ook de uitnodiging binnen voor 16 maart bij Vd Udenhout in Veldhoven. Helaas tijdens werktijd, dus hopen dat we in de avond nog terrecht kunnen.
Heb vandaag ook de uitnodiging ontvangen, direct aangemeld voor de ochtendsessie. Ben benieuwd
 

johnboy

Forumguru
Op vakantie in de Eifel even langs de Skoda dealer in Euskirchen. Zaterdag daar de introductie en er stonden er al 2 in de showroom. 1 afgedekt en 1 niet. Laat die nou net mijn kleur zijn...

Ik had geen maatlat bij me voor de 2e rij zitafstand (5 persoons versie) maar mijn zoon van 1.9 mtr kan achter mij zitten 2.02 mtr .

Ik heb wat foto's gemaakt. 20170228_134402.jpg 20170228_134114.jpg 20170228_134628.jpg 20170228_134011.jpg 20170228_134635.jpg
20170228_134152.jpg 20170228_134200.jpg 20170228_134227.jpg
 

johnboy

Forumguru
De kleur is Business grey (in Duitsland Empire Grau). Inderdaad vreemd met zonder chromen dakrails...
 

BertSteenbergen

Senior Member
@johnboy . Zeer fraai, heb mijne ook in deze kleur besteld. Volgens mij is de auto in EUskirchen een met opties afgeladen ambition. In ieder geval doet de bekleding dat vermoeden.

Begon een beetje te twijfelen aan mijn kleurkeuze maar ik vind dit er goed uitzien.

Ennn. Heel veel succes met je Kodiaq!
 
Bovenaan Onderaan