Introductie van de Kodiaq bij de dealer

marang73

Forumguru
Eerste demo auto's mooi op tijd :cheer:

Iemand hier bekend bij van Zijm in Duiven? Dacht vanaf de A12 twee Kodiaqs te zien. Zouden ook Seat Alteca's kunnen zijn gezien de achterkant op elkaar lijken.
 

Middag

Forumguru
Ik heb gisteren ook al mogen rijden, ruiken en voelen aan de Kodiaq. Zou zomaar een waardig opvolger van de Superb kunnen zijn over anderhalf jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frenk21

Forumguru
Wel jammer dat er zoveel tijd tussen de previews bij de dealers zit.
De eerste zijn al geweest terwijl anderen nog bijna een maand moeten wachten:mad:
En dat terwijl er al demo auto's bij PON klaar staan:fool:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frenk21

Forumguru
@tha a nice pics. Blijft wel een erg gave kleur dat lava blue.
Wat voor een stoelbekleding zat er in de wagens? Leder of ook stof
 

Delorean7

Nieuw lid
Was ook gezellig in Utrecht bij Muntstad. Kan er niet veel zinnigs over zeggen die paar meter rijden, maar vond het in ieder geval een forse bak. Zeker geen spijt van.
Lijkt (logisch) inderdaad minder agile dan de Ateca zowel qua handling als acceleratie (150pk Ateca vs deze 180 pk Kodiaq). Verder had ik een beetje ruzie met het stuur, is natuurlijk verstelbaar, maar zelfs op zijn laagst vond ik de stand aan de hoge kant.

Kan niet wachten tot de mijne komt!
IMG_0726_resize.JPG IMG_0728_resize.JPG IMG_0731_resize.JPG IMG_0736 (1)_resize.JPG IMG_0749 (1)_resize.JPG IMG_0756_resize.JPG IMG_0757_resize.JPG IMG_0759_resize.JPG IMG_0760_resize.JPG IMG_0763_resize.JPG
 

BertSteenbergen

Senior Member
Vandaag bij de preview bij Muntstad geweest. De auto in de showroom was dezelfde als waar een ander forumlid gisteren foto's on-line van heeft gezet. Het is een zeer fraaie auto, heb totaal geen spijt van mijn keuze. Ook nog een stukje gereden met de 4x4 1.4 TSI dsg. Reed lekker. Niet bloedsnel, maar zeker voldoende kracht. De zit in de auto is soeverein en het kwaliteitsgevoel is hoog, heel hoog. Het infotainment scherm is superscherp en de camera' geven ook een fantastisch zicht. Komend uit een Prius met kapsones is dit een serieus grote auto, en daar moet ik bij parkeren nog wel even aan wennen. Goed dat er camera's zijn. Maar superfijne kar!!!
 

maik1

Forumguru
Leuk te lezen allemaal, die previews, maarrrr, heeft iemand nou al de been ruimte op de 2de zitrij, i.c.m. neergeklapte derde zitrij goed getest??!!1! :laugh::tegek:
 

duijt

Forumguru
Hieronder een (Ingekorte) post uit ditzelfde topic: ;)
Ik begrijp de vraag van @maik1. In het stuk van @tha a lees ik dat de ruimte op de tweede rij top is, maar niet of dat was in een 5-zitter of een 7-zitter, en voor wat betreft de laatste dan met met derde rij neergeklapt of opgezet. O.a. @Corné de Kluijver had in de praktijk (autosalon Brussel meen ik) ondervonden dat de ruimte op rij 2 in een 7-zitter aanzienlijk minder is dan in een 5-zitter. Dat zou vooral bij neergeklapte 3e rij een rol spelen. Berichten van o.a. Pon zeggen iets anders. Dus zou mooi zijn als dit bij de preview definitief zou kunnen worden opgehelderd!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Frenk21

Forumguru
Volgens mij zijn alle "demo's" waar nu in gereden wordt allemaal 7-zitters.
Dus als daar de ruimte al ruim voldoende is:D.
Ik heb een 5-zitter besteld, dus dat moet goed komen.
 
Ik begrijp de vraag van @maik1. In het stuk van @tha a lees ik dat de ruimte op de tweede rij top is, maar niet of dat was in een 5-zitter of een 7-zitter, en voor wat betreft de laatste dan met met derde rij neergeklapt of opgezet. O.a. @Corné de Kluijver had in de praktijk (autosalon Brussel meen ik) ondervonden dat de ruimte op rij 2 in een 7-zitter aanzienlijk minder is dan in een 5-zitter. Dat zou vooral bij neergeklapte 3e rij een rol spelen. Berichten van o.a. Pon zeggen iets anders. Dus zou mooi zijn als dit bij de preview definitief zou kunnen worden opgehelderd!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets zinnigs over kan zeggen op basis van mijn eigen ervaring, omdat het allemaal 7-zitters betrof. Zoals hierboven terecht geschreven was de ruimte in de 7-zitter prima op de 2e rij. Ik zat achter een man die volgens mij wel 2 meter is (begeleider van PON) en ik ben zelf 1.92. Achterste zitrij was neergeklapt.
 

Ludger

Nieuw lid
Ik was er ook vanmiddag en heb er speciaal op gelet of de 2e rij helemaal naar achteren geschoven kon worden. Dat is inderdaad het geval. Ook met de 3e rij neergeklapt.
 
Bovenaan Onderaan