De reële verbruikscijfers van de Octavia III

leon-cupra

Forumguru
Als je gaat bijhouden wat je wagen kost, kom je op den duur depressief en dan wordt er wss nog geen rekening gehouden met afschrijvingen. :(
Ben er ook mee gestopt met uit te rekenen wat de vRS verbruikt en kost :D
 

philippe bakker

Forumguru
Ik kan zo op 1 min zeggen wat qua verbruik mijn rs mij meerkost dan mijn vorige auto die diesel was. 1500 euro per jaar aan naft en meerverbruik. Zonder tabellen of niks. Daarvoor krijg ik elke dag een smile op mijn gezicht dus ikke blij
 

leon-cupra

Forumguru
Denk dat mijn vRS mij ongeveer 600€/jaar meer kost, maar kan beduidend oplopen als ze mij eens op het verkeerde moment gaan flitsen:pardon:
Vandaag nog eens een gereden op lege tweevaksbaan waar geen fietsers kunnen rijden en waar flitsen quasi niet gaat. Heb mij moeten inhouden of we zaten aan topsnelheid :pardon:
 

DannyG

Forumguru
Ik heb gewoon een papieren tabelletje in de wagen liggen waar ik per tankbeurt de datum, gereden kilometers, aantal liters getankt, eenheidsprijs en totaalprijs invul. 'k Heb ook zo'n klein calculatortje er bij waarmee ik mijn gemiddeld verbruik van die naftbak kan berekenen :jaja:.

Ook de onderhoudsbeurten, verzekeringen en taksen alsook bandenwissels worden in dat tabelletje toegevoegd.

Is niet veel moeite en ben het tenslotte gewoon van de laatste 35 jaar :D. Op computer overzetten doe ik niet omdat dat voor mij persoonlijk dan weer net wat te veel moeite is.

Ik hecht er wel veel belang aan te weten wat zo'n heilige koe kost, deprimerend of niet. Geloof me ... het is een super motivatie om zo op de fiets over te schakelen voor woon-werkverkeer :laugh:.
 

DannyG

Forumguru
ik stap de trap af en ben op mijn werk. en spijtig genoeg slijt ik daar dan 14u per dag.

Dat zijn wel lange dagen ... gelukkig dat er op het einde van de maand een loonbriefje tegenover staat.

Ik heb het geluk dat ik per dag 50km naar en van het werk mag fietsen. 's Morgens en 's avonds 25km tijd om je hoofd leeg te maken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Leuke wiskunde opgave. Philippe rijdt gedurende 4 kilometer 50 kilometer per uur. Vervolgens rijdt hij nog 29 kilometer met een vaste snelheid op een weg waar 120 kilometer per uur is toegestaan. Zijn uiteindelijke gemiddelde snelheid bedraagt 143 kilometer per uur.
Hoeveel te hard heeft Philippe gereden en welke verschrikkelijk hoge boete heeft hij ontlopen? (Of niet misschien :D:deuk:)
 

leon-cupra

Forumguru
ik stap de trap af en ben op mijn werk. en spijtig genoeg slijt ik daar dan 14u per dag.
Mijn mening: als je spijt hebt dat je 14u per dag slijt in je zaak, onmiddellijk je zaak verkopen en een gewone job zoeken van 8u per dag. Je hebt meer en meer industriele bakkerijen die bakkers zoeken. Heb je mooie uren en deftig loon.
 
Bovenaan Onderaan