De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Topic in 'Octavia III' gestart door Herman Janssens, 26-06-2013.

1. XIL98DYQ

XIL98DYQ Lid

Zo.....inmiddels bijna 13k op de teller van m'n OIII.
    Verbruik lijkt wel iets beter te zijn t.o.v. de vorige Octavia.
    (zie handtekening)

2. spikehome

spikehome Forumguru

Was je vorige dus een handbak?

XIL98DYQ vindt dit leuk.
  3. XIL98DYQ

XIL98DYQ Lid

4. spikehome

spikehome Forumguru

Ik dezelfde stap gedaan van golf 6 1.2 naar golf 7 1.2 dsg
    Echter heb ik toch meer het idee dat de dsg meer verbruikt.
    Ondanks mijn verbruikscijfers dat niet echt zeggen (zie handtekening)

5. XIL98DYQ

XIL98DYQ Lid

Toch heb je hele nette cijfers!
    Onze wagen rijd wel veel in de stad trouwens.

6. spikehome

spikehome Forumguru

en dan zit er ook nog gemiddeld per jaar een 2000km met een vouwwagen erachter erbij.
    Met de vouwwagen erachter en vol beladen ligt mijn snelheid tussen de 90 a 100 met een uitschieter erbij van stukken 130
    Gemiddeld haal ik momenteel toch wel een 1 : 20
    Woon werk veel 80km wegen.
    En voor de stad heb ik een fiets:D

XIL98DYQ vindt dit leuk.
  7. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Ruim 10,7 % verbetering is toch wel iets meer dan "iets"?

8. auriga

auriga Forumguru

9. dj.verhulst

dj.verhulst Forumguru

ik zie geen reden om een claim neer te leggen met 1 op 18,27 voor een 1.2TSI best redelijk, zeker dat ik meer stadswerk doe en helaas files ( in Twente !!! )

als ze andere software gaan installeren vanwegen het co2 "schandaal" en het verbruik gaat wel onderuit .. dan zou ik wel een claim overwegen.

10. Frenkie

Frenkie Forumguru

Jouw verbruik lijkt aardig op dat bij mij. Ik vind het ook niet bepaald goed, mijn VW Jetta die ik hiervoor had was zuiniger. Hierboven komt de Golf er ook veel beter uit. Misschien toch VW .....

11. Skoda-MAN

Skoda-MAN Forumguru

Fabrieksopgave is voor mijn auto 5,3 L/100km gemiddeld en ik meet (zie Spritmonitor) over 32.000 km 5,4 l/100km. Dus het kan wel maar zelfbeheersing en rijstijl hebben veel invloed.:pieker:

12. MaRco2

MaRco2 Forumguru

Laatste tank (gisteren) op BP Ultimate98 1:18,6 (BC geeft 1:19,5 aan).

Veel relaxed op de cruise, maar ook binnendoor wegen, stukje blazen met 4 man aan boord (zwager power laten voelen) en veel fileverkeer.

13. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Ik zit nog ietsje meer dan het dubbel

14. Frenkie

Frenkie Forumguru

Zo te zien zit er dus wel een verschil tussen de 1.2 en de 1.4. Vraag me af hoe de cijfers voor de 1.0 zullen zijn, maar hier moet in de komende tijd nog genoeg data over verzameld worden.

15. MaRco2

MaRco2 Forumguru

1.4 doet het natuurlijk veel gemakkelijker.:)

16. Testedoene

Testedoene Forumguru

Onze 1.2 TSI (zowel voor als na de sportkuur) heeft een verbruik van gemiddeld 6,8 liter/100 km (of 1 op 14,7 km) over de laatste 30.000 km's. Dit met veel korte afstanden.
    Als ik hem gebruik voor langere afstanden kan ik hem gemakkelijk onder de 6 liter/100 km brengen (of 1 op 16,6 km) terwijl ik mezelf toch onder de vlottere chauffeur catalogeer.
    Op wegen met 50-70 km/h ben ik over een twintigtal km toch al eens onder de 4,4 liter /100 km uitgekomen (of minder dan 1 op 22,72 km).
    Fijne wagen, meer kan ik er niet over zeggen.

17. Skotavia3

Skotavia3 Senior Member

Gisteren kwam ik thuis vanaf werk en toen stond de dagmeter op 1 op 30, ik heb wel vaker een zuinige dag, maar dit vond ik wel extreem.
    Gewoon doorgereden, 100 op de snelweg en 80 op de binnenweg.
    Bij stoplichten wel start/stop in werking.

Wat ik vervelend vind is dat bij tanken de vulpijp klem zit.
    Past maar net.

O3 2015 tdi 105pk combi.

18. hemi24

hemi24 Forumguru

Als je voor de trein springt én je wordt gegrepen omdat deze wél een keer op tijd rijdt, kun je ook een claim neerleggen bij de NS...

Serieus, mensen die dit soort Amerikaanse praktijken proberen uit te melken, houd ik liever (ver) uit mijn omgeving.

19. ellefaro

ellefaro Lid

TO = C
    MO = 1.0 benzine
    SO = dsg
    GO = mix
    KM = 9500
    RV = 14,4 km/l

20. fonzamundo

fonzamundo Forumguru

Na +20.000 km kan ik zeggen dat deze op 5,3 l / 100 km (oftewel 1 op 18,9 km) liggen.
    Dit is een mengelmoes van langere afstanden, maar ook Belgische stadsverkeer (met om de honderd meter een verkeerslicht of drempel)

Deel deze pagina