De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Zowaar 1 op 17 gehaald..
Was ook wel een heull kalm snelwegritje van bij elkaar 270km met pakweg 100km/u.. met airco aan overigens..

doorgaans haal ik 1 op 14/15..
De SV doet 1 op 18.. maar daar gaat de naald vaak richting de 10000rpm en om al dat verstook te compenseren doet de snorbrommer 1 op 33 :)



Als ik die O3 laat chiptunen gaat ie dan zuiniger lopen bij zelfde rijgedrag? Ik ben niet uit op meer vermogen; ik rijd altijd rustig met de auto (daarmee wel) de vraag is alleen hoeveel km ik moet rijden om de tuning uitgave weer te compenseren.. wil bijv ook geen ron98 gaan tanken > mij te duur
 

Testedoene

Forumguru
Als ik die O3 laat chiptunen gaat ie dan zuiniger lopen bij zelfde rijgedrag? Ik ben niet uit op meer vermogen; ik rijd altijd rustig met de auto (daarmee wel) de vraag is alleen hoeveel km ik moet rijden om de tuning uitgave weer te compenseren.. wil bijv ook geen ron98 gaan tanken > mij te duur
Als je niet uit bent op vermogen zou ik dat geld in mijn zakken houden.
Als je wel meer koppel en vermogen wilt om schakellui te rijden en betere hernemingen te halen kan ik het enkel maar aanraden.
Ik rij zelf niet harder dan ervoor, gebruik het extra vermogen niet zo veel (koppelrijder) maar ben wel heel tevreden dat ik de ingreep liet doen.
Als je echter denkt dat het verbruik een liter lager gaat liggen komt je bedrogen uit. Je haalt het er enkel in rijplezier uit maar niet in feitelijke uitsparingen qua verbruik.

Bij een gelijkaardige rijstijl mag je rekenen op een gelijkaardig verbruik.
 
Ahja dan laat ik dat zeker varen..
de kans dat ik het uberhaupt ging doen was al zeer klein..

Ben inmiddels in Berlijn. Morgen door naar Polen. Ben met 100km/u vanuit den haag er naartoe gereden en dat resulteerde in 1 op 19.3 volgens de boordcomputer. Moet hem nog aftanken aan een pomp maar hij staat nu met ruim 700km gereden op ongeveer een kwart tank.. slakkengangentje natuurlijk maar wel uberzuinig en relaxed zo :)

Heb hem wel even kort de sporen gegeven op een mooi leeg stuk; harder dan 220 (op de teller) wilde ie niet haha ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Relaxed met 100 op de Duitse Autobahn? Ik heb altijd moeite om 130 te rijden waar dat mag, laat staan als de snelheid vrij is. Bovendien word ik dan nerveus van het snelheidsverschil tussen mijn 100km/h en de Mach 3 van andere weggebruikers. :laugh:
 
Haha tja. Ze komen idd voorbij gestormd maar is gewoon een kwestie van goed opletten in de spiegels. Uiteindelijk 1 op 17 nog wat gereden. Ben nu in Polen (Krakau). Daar kunnen ze er ook wat van; hier mag je 140.

Gister wel heel stuk 200 gereden in Duitsland; verbruik 1 op 6 volgens de computer haha..
 
Zo.....inmiddels bijna 13k op de teller van m'n OIII.
Verbruik lijkt wel iets beter te zijn t.o.v. de vorige Octavia.
(zie handtekening)
 

spikehome

Forumguru
en dan zit er ook nog gemiddeld per jaar een 2000km met een vouwwagen erachter erbij.
Met de vouwwagen erachter en vol beladen ligt mijn snelheid tussen de 90 a 100 met een uitschieter erbij van stukken 130
Gemiddeld haal ik momenteel toch wel een 1 : 20
Woon werk veel 80km wegen.
En voor de stad heb ik een fiets:D
 
Bovenaan Onderaan