De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Topic in 'Octavia III' gestart door Herman Janssens, 26-06-2013.

1. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Gemiddeld 143 km/h over 33 km? Dat is behoorlijk illegaal.:maakmegek: 21 l/100 km is ook aardig :nailbiting:. Ik kan me herinneren met mijn Jeep, 5,8 liter V8 dat ik op lange afstand 13l/100 km deed en rondom huis iets van 18 of 19l/ 100 km. Met een V8 dus!

2. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

das toch maar een beetje te snel?

3. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Leuke wiskunde opgave. Philippe rijdt gedurende 4 kilometer 50 kilometer per uur. Vervolgens rijdt hij nog 29 kilometer met een vaste snelheid op een weg waar 120 kilometer per uur is toegestaan. Zijn uiteindelijke gemiddelde snelheid bedraagt 143 kilometer per uur.
    Hoeveel te hard heeft Philippe gereden en welke verschrikkelijk hoge boete heeft hij ontlopen? (Of niet misschien :D:deuk:)

Joske en leon-cupra vinden dit leuk.
  4. philippe bakker

het was op de autostrade dus eerder constant 150 se maar idd er zat eens topsnelheid tussen

5. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Mijn mening: als je spijt hebt dat je 14u per dag slijt in je zaak, onmiddellijk je zaak verkopen en een gewone job zoeken van 8u per dag. Je hebt meer en meer industriele bakkerijen die bakkers zoeken. Heb je mooie uren en deftig loon.

6. philippe bakker

Ik heb daar totaal geen spijt van maar ik heb dan wel geen zin om tabelletjes in te vullen om 0,3 liter minder te verbruiken

7. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

En (droog....nee, vers) brood te eten te hebben? :deuk::D;)
    't zal ook nog wel belegd zijn, zeker?

8. philippe bakker

Ja ik klaag niet

9. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

@philippe bakker je geld gaat toch wel op, niet aan jou dan wel aan iets niet voor jou.....

10. Disaster-Master

Disaster-Master Forumguru

Zowaar 1 op 17 gehaald..
    Was ook wel een heull kalm snelwegritje van bij elkaar 270km met pakweg 100km/u.. met airco aan overigens..

doorgaans haal ik 1 op 14/15..
    De SV doet 1 op 18.. maar daar gaat de naald vaak richting de 10000rpm en om al dat verstook te compenseren doet de snorbrommer 1 op 33 :)

Als ik die O3 laat chiptunen gaat ie dan zuiniger lopen bij zelfde rijgedrag? Ik ben niet uit op meer vermogen; ik rijd altijd rustig met de auto (daarmee wel) de vraag is alleen hoeveel km ik moet rijden om de tuning uitgave weer te compenseren.. wil bijv ook geen ron98 gaan tanken > mij te duur

11. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Wat ik heb begrepen wel, maar dat ligt inderdaad aan je rechtervoet. Met meer vermogen krijg je toch de neiging om het ook te gebruiken, ook als je niet wilt gummen.

12. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Ja, bij zelfde rijgedrag wel. Maar stel je daar nou ook weer niet al teveel van voor (enkele decimalen)

13. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Dus daar kan je straks niet van naar Mars....

Rosinfield vindt dit leuk.
  14. philippe bakker

Bij mij is het verbruik lichtjes gestegen na chiptuning. Maar ik rijd er ook niet kalmer op

15. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Maar jij bent ook een beest op de weg, de Belgische Max! Gelukkig ben ik helemaal niet zo.... ;):laugh:

16. Rosinfield

Rosinfield Forumguru Donateur

Maar goed ook, anders liet ik je niet in mijn auto rijden! ;)

B.Stuurder vindt dit leuk.
  17. Testedoene

Testedoene Forumguru

Als je niet uit bent op vermogen zou ik dat geld in mijn zakken houden.
    Als je wel meer koppel en vermogen wilt om schakellui te rijden en betere hernemingen te halen kan ik het enkel maar aanraden.
    Ik rij zelf niet harder dan ervoor, gebruik het extra vermogen niet zo veel (koppelrijder) maar ben wel heel tevreden dat ik de ingreep liet doen.
    Als je echter denkt dat het verbruik een liter lager gaat liggen komt je bedrogen uit. Je haalt het er enkel in rijplezier uit maar niet in feitelijke uitsparingen qua verbruik.

Bij een gelijkaardige rijstijl mag je rekenen op een gelijkaardig verbruik.

18. Disaster-Master

Ahja dan laat ik dat zeker varen..
    de kans dat ik het uberhaupt ging doen was al zeer klein..

Ben inmiddels in Berlijn. Morgen door naar Polen. Ben met 100km/u vanuit den haag er naartoe gereden en dat resulteerde in 1 op 19.3 volgens de boordcomputer. Moet hem nog aftanken aan een pomp maar hij staat nu met ruim 700km gereden op ongeveer een kwart tank.. slakkengangentje natuurlijk maar wel uberzuinig en relaxed zo :)

Heb hem wel even kort de sporen gegeven op een mooi leeg stuk; harder dan 220 (op de teller) wilde ie niet haha ;)

19. B.Stuurder

B.Stuurder Forumguru

Relaxed met 100 op de Duitse Autobahn? Ik heb altijd moeite om 130 te rijden waar dat mag, laat staan als de snelheid vrij is. Bovendien word ik dan nerveus van het snelheidsverschil tussen mijn 100km/h en de Mach 3 van andere weggebruikers. :laugh:

20. Disaster-Master

Haha tja. Ze komen idd voorbij gestormd maar is gewoon een kwestie van goed opletten in de spiegels. Uiteindelijk 1 op 17 nog wat gereden. Ben nu in Polen (Krakau). Daar kunnen ze er ook wat van; hier mag je 140.

Gister wel heel stuk 200 gereden in Duitsland; verbruik 1 op 6 volgens de computer haha..

Deel deze pagina