Blauwe lampjes naast Xenon

Ik heb ze er inmiddels in zitten, maar vind het wel tegen vallen. Overdag zie je amper dat er verlichting in zit. Het is wel mooi wit nu, maar echt een topper is het niet. De zaak waar ik ze haalde had ook Pilot leds maar die hadden weer geen weerstandje en veroorzaken dus een foutmelding.

Ik heb ze er nu dus ook in zitten en ben er tevreden over. 's Avonds ziet het er echt een stuk beter uit! Overdag zie je nauwelijks dat ze aan zijn, maar dat vind ik ook niet belangrijk. Toppertje dus voor € 2,95 ;)
 

guitar_billy

Senior Member
Dat de verbinding met scotch blokjes gedaan wordt is inderdaad niet echt fijn, maar het gaat hierbij om de weerstanden.

Het punt is dus waarom levert de één een SMD weerstandje wat maar 1.2watt kan hebben terwijl de ander vermogens-weerstanden levert, dat is nogal een verschil namelijk.
dat is niet zo moeilijk. die SMD weerstand is zo hoogohmig dat ie weinig vermogen te verwerken krijgt.

in het draadje waar de foto geplaatst is wordt vermeld dat er aan beide zijden een "2200" weerstand zit. dit is in SMD code een weerstand van 220 ohm. twee parallel levert dan een 110 ohm weerstand op.

een weerstand van 220 ohm op 12V dissipeert P = U*U/R = 12*12/220 = 0.65Watt
tesamen een 1.3Watt, ik gok dat de LED er ook nog een Watt bij doet. dan zit je al richting 2.5 Watt ipv de standaard 5W/12V lamp. niet zoveel verschil.

een 5W lamp is ook niet altijd 5W. hangt af van het feit of de lamp nieuw of oud is, en koud of warm. ook de CAN zal wel wat tolerantie hebben ingebouwd, bv een lamp van 2W tot 8W is okee. per slot van rekening hoeft er alleen maar een melding gegeven te worden als een lamp geheel stuk is.

kan me wel indenken dat dit niet bij elk merk auto goed gaat. zouden ze eigenlijk nog wat meer led's en meer weerstanden parallel moeten zetten... kost natuurlijjk ook weer meer om te maken.
 
'k heb de leds ondertussen al een dag of 5 in huis, dus morgen maar eens inbouwen, over een paar weken krijg ik m'n nieuwe O2 dus kan ik nu nog ff experimenteren met m'n huidige O2.

Want helaas heeft ook de FaceLift O2 last van gelig oogende stadsverlichting..,

oiiflsvetlaparkovackyoz1.jpg


oiiflsvetlapotkavackyrp8.jpg
 

___JC___

Forumguru
Ik was gisteren ff bij een automaterialenzaak voor deze lampjes, waren ze op! Toen kwam die medewerker met een alternatief. Ledjes, ik zeg dus meteen ja maar daar moet dan een weerstand tussen. Had ie ook wel voor me, EUR 145 voor twee weerstandjes !!!!!!!!!!!!!!
:smiley29:

Wacht wel weer tot de lampjes binnen zijn...
 
Ik was gisteren ff bij een automaterialenzaak voor deze lampjes, waren ze op! Toen kwam die medewerker met een alternatief. Ledjes, ik zeg dus meteen ja maar daar moet dan een weerstand tussen. Had ie ook wel voor me, EUR 145 voor twee weerstandjes !!!!!!!!!!!!!!
:smiley29:

Wacht wel weer tot de lampjes binnen zijn...

Rijsbergen zeker ?!?
 

___JC___

Forumguru
Nou ze zitten er in hoor. Als je weet hoe alles uit elkaar gaat is het een fluitje van een cent. De blauwe lampjes geven inderdaad minder licht, maar daar heb ik nou juist Xenon voor. Het ziet er echt veel beter uit zo. Niet meer die rare combi van Xenon met geel halogeenlicht ernaast.

Ik kan het iedereen met xenon aanraden. Die zich eraan stoort uiteraard.
:grin:
 

___JC___

Forumguru
Motorkap open.
Kunstof schroef losdraaien waarmee de koplamp vastzit.
Trekken aan het hendeltje onder de lamp.
Hele lamp eruit schuiven.
Stekkertje losmaken (met een schroevendraaier losklikken).
Kap van de xenon losschroeven (torx 25)
Stadslicht eruit halen met een punttangetje.
Lampje verwisselen.

En dan alles weer andersom.
;)

Ik denk 20 minuutjes voor beide lampen samen.
 

octofreak

Actief lid
Je moet niet de illusie hebben dat het de kleur van xenon wordt, al pretenderen ze dat wel op de verpakking. Je blijft verschil houden, maar wel veel minder dan met de originele lampjes.

Ik heb geen foto's op dit moment, en ook niet van voor en na.....

Ik had blauwe (!) lampjes in mijn stadslichten zitten naast mijn Xenon, en ik kan je zeggen die blauwe lichten gaven niet een wit licht, niet blauw, maar GEEL!

Daarom heb ik er dus LEDS in gezet. 200% mooi en niet van Xenon te onderscheiden. Alleen (zoals eerder gezegd) een foutmelding op mijn dashboard, maar die haal ik nog wel uit.
:super:
 

TL@

Forumguru
Nou ze zitten er in hoor. Als je weet hoe alles uit elkaar gaat is het een fluitje van een cent. De blauwe lampjes geven inderdaad minder licht, maar daar heb ik nou juist Xenon voor. Het ziet er echt veel beter uit zo. Niet meer die rare combi van Xenon met geel halogeenlicht ernaast.

Ik kan het iedereen met xenon aanraden. Die zich eraan stoort uiteraard.
:grin:

Nu je mistlichten nog :680:
 

___JC___

Forumguru
Nu je mistlichten nog :680:

Die heb ik echt NOOIT aanstaan..

Ik had blauwe (!) lampjes in mijn stadslichten zitten naast mijn Xenon, en ik kan je zeggen die blauwe lichten gaven niet een wit licht, niet blauw, maar GEEL!

Daarom heb ik er dus LEDS in gezet. 200% mooi en niet van Xenon te onderscheiden. Alleen (zoals eerder gezegd) een foutmelding op mijn dashboard, maar die haal ik nog wel uit.
:super:

De lampjes die eruit kwamen waren ook al een beetje blauwachtig maar schijnen inderdaad gewoon geel. Deze zijn meer blauw-wit. Dus vallen ze niet zo op naast de xenon. Ledjes vond ik een erg dure oplossing...
 

911gt2

Actief lid
Ik vind de gele lampjes niet zo erg, wat ik wel erg vind is dat de knipperbolletjes oranje zijn. Die wil ik vervangen door die van Philips (verchroomde exempleren) hebben mensen daar ervaring mee?
 

___JC___

Forumguru
Ik vind de gele lampjes niet zo erg, wat ik wel erg vind is dat de knipperbolletjes oranje zijn. Die wil ik vervangen door die van Philips (verchroomde exempleren) hebben mensen daar ervaring mee?

Die heb ik dr ook in zitten. Ik zie geen verschil moet ik zeggen.
 

Octavia_II

Actief lid
Heren (en Dames?),

ook ik heb de "EU-1012LB" stadslichtjes van AutoBulbs (www.autostyle.nl) gekocht.
Deze geven inderdaad (veel) minder licht als de standaard stadslichtjes.
Het vreemde is dat dit lichtverschil alleen overdag opvalt en 's avonds niet meer.

Voor €2.95 vind ik het de perfekte oplossing! (zie foto's)

Ps. Op de foto's is telkens de linker de nieuwe lamp (in de auto dus de rechterkoplamp ;)) en de rechter foto is met de oude lamp.

Groet,

Charlie
 

Bijlagen

  • stadslichten.jpg
    stadslichten.jpg
    56,8 KB · Weergaven: 24
  • links_new_alone.JPG
    links_new_alone.JPG
    85,2 KB · Weergaven: 37
  • rechts_old_alone.JPG
    rechts_old_alone.JPG
    86,5 KB · Weergaven: 32
  • links_new.jpg
    links_new.jpg
    40,6 KB · Weergaven: 37
  • rechts_old.JPG
    rechts_old.JPG
    71 KB · Weergaven: 31
Bovenaan Onderaan