Blauwe lampjes naast Xenon

___JC___

Forumguru
Ik weet dat er al een aantal discussies over geweest zijn maar ik kan even niet precies vinden wat ik zoek vandaar een nieuwe.

Ik heb af fabriek Xenon lampen. maar de stadslichten ernaast zijn een beetje geel van kleur. Dat hebt ik altijd al een raar gezicht gevonden maar (net als een aantal anderen hier) lukte het demonteren van de lampen niet helemaal.

Ik heb daarom mijn dealer gevraagd de stadslichten te vervangen voor blauwe of witte lampen zodat het beter aansluit met de Xenon verlichting. Ik dacht zelf dat ik Philips Bluevision moest hebben, althans dat had ik hier ergen gelezen.

Nu geeft de dealer aan dat er al blauwachtige lampen inzitten en dat zouden de eerder genoemde Blue Vision lampen zijn. Heeft iemand zn stadslichten (naast de Xenon) hier vervangen voor blauwe of witte lampen? Hoe was het resultaat? Welke lampen moet ik nou hebben?

Alvast bedankt voor de info.
 
Op www.inkoopacties.net is er een inkoopactie voor net dit soort lampen. Daar is ook zo een vraag gesteld door een Octavia rijder. Alleen wil die wittere LED's :) . Ze bieden er meerdere aan, misschien kun je ze dan ook daar bestellen. Ik heb een setje H4 Bi-Xenon voor mn T4 besteld.
 

___JC___

Forumguru
Sjezus, kan niet echt vinden wat ik zoek.
Lampen H1, 2,3, 7 of 11 weet ik veel !! :1884:

Ik wil gewoon weten welke lampen ik moet hebben om mn stadslicht witter te krijgen...
 
Ik heb zowel mijn stadlichten als mijn mistlampen vervangen bij mijn RS.

Ik ergerde me ook groen en geel aan de gele lampjes naast de xenons. Ik heb de stadslichten vervangen door Philips VisionPlus en de mistlichten door Philips Blue Vision. Bij de RS zijn zowel de stadlichten als de mistlampen H1.

Stadlichten vond ik redelijk goed zelf te doen. De mistlampen heb ik toevallig vandaag gedaan. Dit is een wat ingewikkelder karweitje. Hier moet een gedeelte van de ondergril uitgenomen worden, om bij de lampen te komen. Vervolgens moet je zowat alles op de tast doen! Maar bij jouw auto, werkt het gewoon met schroeven van buitenaf (veel makkelijker).

Ik ben niet echt onhandig, maar om te zeggen dat ik nou technisch ben, nee. Maar toch goed te doen, vond ik uiteindelijk.

Uiteraard kun je kiezen om bij de dealer te gaan. Dat is natuurlijk het makkelijkst.

Overigens, bij mij zaten zeker geen blauwe lampjes als stadslicht gemonteerd. Naar mijn mening, was dat een of ander goedkoop lampje.

Ik zou nu voor zowel mist- asl stadlichten de Blue Visions genomen hebben. Die zijn wat witter van licht!

Succes!
 

___JC___

Forumguru
Ik snap het ook niet helemaal want de lampjes zouden een beetje blauw zijn maar ze geven toch echt geel licht!

Heb je toevallig een foto van het resutaat? Kan je nu minder verschil zien tussen Xenon en stadslicht??
 
Je moet niet de illusie hebben dat het de kleur van xenon wordt, al pretenderen ze dat wel op de verpakking. Je blijft verschil houden, maar wel veel minder dan met de originele lampjes.

Ik heb geen foto's op dit moment, en ook niet van voor en na.....
 

___JC___

Forumguru
Die philips lampen zijn bij de Halfords 30 eutjes das best prijzig moet ik zeggen...

Het gele licht kan misschien ook veroorzaakt worden door de oranje knipperlichten die ook in dezelfde units zitten?

Maar VJ jij ben dus niet tevreden? Waren dat dan ook die Philips BlueVision lampen?

Twijfel, twijfel...:(
 

Olaf

Lid
Wat die knipperlichten betreft, heeft iemand een tip om de lamp aan de linkerzijde te verwisselen? Deze wil ik namelijkvervangen door Philips SilverVisions om die oranje gloed kwijt te raken.

Rechts kan ik (op de tast) net bij maar links kom ik niet tussen accu/zekeringkast en komplapunit door met m'n arm. Ik voel de dop zitten maak kan 'm niet draaien.

Overigens:
- grootlicht H1
- stadslicht W5W
- richtingaanw. PY21W
- mistlamp voor H8
(met dank aan Philips Lighting)
 
Je kunt bij de Octavia heel simpel de komplamp demonteren. Kwestie van 1 schroef losdraaien en dan met een hendel de unit eruit schuiven. Dit alles staat in je instructieboekje duidelijk omschreven. Daar staat ook dat je bij xenon alles door de dealert moet laten doen overigens.
Maar goed, als de unit eruit is, kan je het plastic kapje van de xenon eraf halen en dan kan je ook makkelijk bij het stadslicht.
Als je met LED´s in de weer zou gaan moet je er rekening mee houden dat de computer dan een stukke lamp zal aangeven.

Succes!
 

VEEJAY

Forumguru
Die philips lampen zijn bij de Halfords 30 eutjes das best prijzig moet ik zeggen...

Het gele licht kan misschien ook veroorzaakt worden door de oranje knipperlichten die ook in dezelfde units zitten?

Maar VJ jij ben dus niet tevreden? Waren dat dan ook die Philips BlueVision lampen?

Twijfel, twijfel...:(

Als ik me goed herinner hebben ze het oranje knipperlampje vervangen met een wit exemplaar die bij het knipperen wel oranje oplicht. Ik weet niet of het bluevisions zijn sorry.
 

Olaf

Lid
Als ik me goed herinner hebben ze het oranje knipperlampje vervangen met een wit exemplaar die bij het knipperen wel oranje oplicht. Ik weet niet of het bluevisions zijn sorry.
Dit zullen waarschijnlijk SilverVision lampen zijn.
Deze zijn zilver gecoat en in een koplampunit ziet dit er als wit uit.
Bij het aangaan zijn ze wel oranje.
 

___JC___

Forumguru
Maar krijg ik nou witter licht door het stadslicht te vervangen voor Bluevision of moeten de knipper vervangen worden door SilverVision?
Of allebei??

:smiley29:
 

Olaf

Lid
Maar krijg ik nou witter licht door het stadslicht te vervangen voor Bluevision of moeten de knipper vervangen worden door SilverVision?
Of allebei??

:smiley29:
Witter licht denk ik door BlueVision (of Power2Night of Halfords eigen merk) icm de knippers.
Het vervangen van de knipperlichten staat (vind ik) zowieso mooier.
 

___JC___

Forumguru
Alsje het witste licht mogelijk wil naast xenon

stadslicht vervangen met Philips BlueVision.
Knipperlichten voor vervangen met Philips Silvervision.

Hoe wit het dan ook daadwerkelijk wordt is nog even de vraag.
Bedankt allen in ieder geval.
 
Ik heb mijn stadslichtjes laten vervangen bij de garage in Veldhoven.
Ik stond er zelf bij en het is een werkje van niks.
De lampjes die er nu inzitten zijn BlueVision van Philips (type alleen maar glas, dus zonder "fittinkje" zeg maar)Deze: http://www.lighting.philips.com/nl_...ent=89083467512&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl TYPE W5W
Maar wat schets mijn verbazing :D, de lampjes die eruit kwamen waren al blauw en ik zie dus geen enkel verschil.
Het ziet er niet uit, naast xenon van die gele lampjes (thuis in de huiskamer wel maar niet naast de xenon).
Het antwoord van de garage, dit is het eerste setje dat we erin zetten en we wisten dan ook niet dat er al blauwe in zaten.
Als ik wat anders ga halen zijn het dus gewoon witte led lampjes, heb ze alleen nog niet gevonden die ook in deze houder passen.
Misschien dat ik deze eens ga proberen: http://www.kew.nl/kew.aspx?p=250
Alleen staat er dat ze 0,24Watt zijn en weet ik niet of dat wel goed gaat met de boordcomputer, het wattage is immers een flink stuk lager dan de standaard.
Heeft iemand hier ervaring mee??
 
Bovenaan Onderaan