Blauwe lampjes naast Xenon

VEEJAY

Forumguru
Heb ik ook al aan zitten denken, dan is het effect uiteraard dat je alleen je xenon ziet. Maar dat is geen optie op de lichtschakelaar dus dan zal je de lampjes dr uit moeten halen ofzo...

Kwestie van stekkertjes lostrekken toch? of ze moeten uniek op 1 zekering zitten maar dat lijkt me sterk.
 

joergarms

Senior Member
Stadslichten zitten niet op één zekering, dus wil je geen stadlichten dan moet het lampje er gewoon uit.

Dan de weerstand kwestie, 200 euro voor een simpele weerstand??
Iemand die wiskundig een beetje goed onderbouwd is kan zelf wel berekenen welke weerstand er geplaatst moet worden. Dan is het gewoon een kwestie van de draad naar het stadslicht doorknippen, weerstand ertussen solderen en klaar is kees. Weerstandjes zullen niet veel meer dan een paar euro per setje kosten.
 
Ik heb in Ten Boer bij een heer Tuin xenon lampen en stadsverlichting gekocht.
Deze advertentie staat nog steeds op Marktplaats zoeken op:Xenon Ten Boer.
De lampen worden per post verzonden.
Ik woon in Bedum en heb een O2 met aan de voorzijde volledige xenon.
Deze lampen zijn gekocht van dhr Tuin.
Werkt perfect en veeeeeel meer zicht.
Ik heb ze zelf gehaald uit Ten Boer een zeer goede indruk opgedaan.

Delahaye.
 

joergarms

Senior Member
die led-stadslichten heb ik volgens mij ook van die leverancier die hieronder staat.
Ik meen dat ze iets van 8 a 9 euro kosten.
 

___JC___

Forumguru
Een led lampje kost dus 8 a 9 euro dan durven ze 150 voor een setje te vragen met een weerstandje ervoor !! Wie o wie heeft verstand van weerstandjes??

Xenon stadslichten? Dat lijkt me ook een dure hobby...
 

joergarms

Senior Member
xenon stadslichten lijkt me ook een heel vreemd geval.

Ik zal mijn electrotechniek weer eens bijspijkeren en de boeken tevoorschijn halen, misschien kan ik daar de formule vinden voor het berekenen van de weerstand.
Dat moet toch wel te doen zijn lijkt me.
 

Deje

Lid
Af fabriek zijn de stadslichten / parkeerlichten al voorzien van een blauwe coating......
Heb vorige week eentje vervangen door een gewone (was stuk), resultaat: geen (zichtbaar) verschil!
 

LenK

Forumguru
Belangrijk: Blauwe lampjes naast Xenon
___JC___ ‎

Waarom is deze discussie "Belangrijk"

Maar een deel van de forummers rijdt Octavia II
Daarvan heeft een klein deel Xenon
En daarvan interesseert het een paar man dat de stadslichtlampjes niet wit zijn.

Dus hoezo belangrijk?
 

joergarms

Senior Member
Ik heb in mijn vorige auto naast de xenon ook een keertje de blauw geverfde lampjes gekocht, daar zie je inderdaad helemaal geen verschil in.
Enige oplossing om blauw/wit licht te krijgen is door ledjes te plaatsen al dan niet met een voorschakelweerstand.
 

MadDog2K

Actief lid
Erg spijtig dat het zo lastig blijkt te zijn, het is echt geen porum als je er ff naar staat te kijken :)
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Dan nog maar een keer mijn bericht. Misschien is daar overheen gelezen

Mijn broer rijdt in een Mercedes E klasse met Xenon verlichting.
Nu weet je dat Mercedes twee dubbele ronde koplampen heeft en de kleine koplamp heeft stadsverlichting erin. Bij hem zijn deze lapmen echt wit. Dus het moet ergens te koop zijn. Ik heb het hem al gevraagd waar hij ze vandaan heeft maar volgens hem zittende lampen er standaard in.
Dus je kunt het eens bij een Mercedesdealer proberen.


Groeten,
Marcel
 

joergarms

Senior Member
Denk niet dt er over jouw bericht is gelezen hoor. Maar het probleem met de Octavia's is de boordcomputer.
Dus bij het plaatsen van een ledje krijgt de computer het idee dat er iets mis is met de verlichting, waarschijnlijk zijn de stadslichten in de E klasse ook ledjes, aangezien ze wel die mooie blauwe uitstraling hebben kan ik er niets anders voor bedenken.
 

Olaf

Lid
waarschijnlijk zijn de stadslichten in de E klasse ook ledjes, aangezien ze wel die mooie blauwe uitstraling hebben kan ik er niets anders voor bedenken.
er zijn maar weinig auto's met standaard led verlichting.
Volgens mij heeft Mercedes geen standaard led lampjes in het stadslicht.
Even opgezocht op de site van Philips en daar komt een standaard W5W lampje uit zoals ook de Octavia deze heeft.
Verkrijgbaar in standaard, bluevision of longerlife.
Aangezien Bluevision niets uit haalt, kan je inderdaad een bezoekje brengen aan de Mercedes dealer maar ik ben bang dat het weinig uit zal halen.

Bij Autostyle.nl hebben ze overigens een aantal led lampjes met T10 fitting. Volgens mij is dit een w5w lamp. Hier zit ook een 'LED Xenon White' tussen. Kan zijn dit deze het gewenste resultaat oplevert. Daarnaast hebben ze nog meer w5w lampjes met o.a. blauwe coating (omschrijving SuperWhite).

Tevens zie ik daar een universele weerstand voor led lampen staan voor € 2.95
 

Bijlagen

  • EU%200179WC.gif
    EU%200179WC.gif
    11,5 KB · Weergaven: 16
  • EU%201012LB.gif
    EU%201012LB.gif
    17,6 KB · Weergaven: 19

joergarms

Senior Member
Ik heb net heel ff op Marktplaats gezocht, geef daar de zoekfunctie voor ledverlichting o.i.d. en er komt genoeg voorbij.
Ik heb mijn ledverlichting daar ook vandaan maar zie zo snel niet de aanbieder.

Wel iets anders, LED daglichten, lijkt me ook nog weleens leuk om in te bouwen. Moet alleen ff kijken of het niet te sjonnie-achtig wordt.
 

joergarms

Senior Member
Ja zoiets, maar ik zag op de site van Hella dat je inmiddels ook al gewone losse units kan kopen en die achter je grille of waar dan ook plaatsen.
Lijkt me opzich wel wat. Alleen moet je even een goede schakeling maken zodat ze uitgaan op het moment dat je dimlicht aanzet.
 
Bovenaan Onderaan