Blauwe lampjes naast Xenon

Tallguy

Forumguru
Ik maak er even een sticky van, want het blijkt dat er best veel vraag naar is om Xenon te combineren met wittere stadslichten.
 

joergarms

Senior Member
Over de knipper;lichten, van Osram verkopen ze Diadem lampen, die zijn flink prijzig, maar normaal wit/blauw qua uitstraling maar ze knipperen oranje.

Stadslichten, ik heb onlangs via marktplaats led stadslichten gekocht.
Deze geven echt een supermooie blauw-witte gloed, en komen heel dichtbij mijn xenonverlichting.
Setje was iets van 9 euro, dus das de moeite niet.

Op de foto's kun je het zien, eerste foto is alleen stadslichten, tweede foto is stadslichten + xenon.

Daarin zie je dus dat het gele licht helemaal niet aanwezig is.
 

Bijlagen

  • led parkeerlichten.JPG
    led parkeerlichten.JPG
    42,5 KB · Weergaven: 115
  • xenon 's nachts dichtbij.JPG
    xenon 's nachts dichtbij.JPG
    60,7 KB · Weergaven: 116

___JC___

Forumguru
Dan wordt de gele gloed niet veroorzaakt door de stadslichten maar door de knipperlichten denk ik. Mijn dealer gaf ook al aan dat de lampjes van de stadslichten blauw zijn. Dus toch alleen de knipperlichten vervangen door exemplaren die oranje knipperen (SilverVision) dan is die gele gloed misschien weg?!
 

Tallguy

Forumguru
@JC: Let ff op dat Joergams een Fabia heeft en jij een Octavia. Bij de Fabia is het 1 unit zoals je ook op de foto van Joergams kan zien. Bij onze O2's zit het stadlicht in een eigen unit (gecombineerd met knipperlicht).

Ik heb tot nu toe gehoord en gelezen dat de stadslichten idd blauw zijn qua glas. Ook heb ik ergens gelezen dat men dacht dat het glas zelf oranje-achtig is, maar dat kan ik niet bevestigen als je zelf met je snufferd op het glas zit.

Misschien een combinatie van factoren?

Eigenlijk zou je via ETKA moeten kijken hoe die unit in elkaar zit en wat er qua lampen inzit. Dan die lampen opsnorren op internet en kijken welke kleur ze nu precies hebben.
 

Olaf

Lid
Om het verschil aan te geven een paar foto's van de GrandePuntoClub.nl

Overigens is dit gedaan met lampen van Carpoint. Opmerking was dat de lampen veel minder fel oplichten dan origineel maar met de Philips SilverVisions heb je voor m'n gevoel zelfs een fellere gloed dan origineel.
 

Bijlagen

  • 20070209_GP_01_Bennink.jpg
    20070209_GP_01_Bennink.jpg
    22,8 KB · Weergaven: 53
  • 20070209_GP_19_Bennink.jpg
    20070209_GP_19_Bennink.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 56

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
Mijn broer rijdt in een Mercedes E klasse met Xenon verlichting.
Nu weet je dat Mercedes twee dubbele ronde koplampen heeft en de kleine koplamp heeft stadsverlichting erin. Bij hem zijn deze lapmen echt wit. Dus het moet ergens te koop zijn. Ik heb het hem al gevraagd waar hij ze vandaan heeft maar volgens hem zittende lampen er standaard in.
Dus je kunt het eens bij een Mercedesdealer proberen.


Groeten,
Marcel
 

___JC___

Forumguru
Morgen komen de Philips Silvervision knipperlichten erin. Zal de resultaten met foto dan even posten. Voor de duidelijkheid, de stadslichten laat ik (nog) niet vervangen.

Ben dus een soort testcase. :smirk:
 

joergarms

Senior Member
Blijft leuk om te proberen hoe je met kleine dingen zoals lampjes je auto toch kan aanpassen.
Beter dan al die opgeplakte spoilers en uitlaatstukjes
 

MadDog2K

Actief lid
Morgen komen de Philips Silvervision knipperlichten erin. Zal de resultaten met foto dan even posten. Voor de duidelijkheid, de stadslichten laat ik (nog) niet vervangen.

Ben dus een soort testcase. :smirk:

Ik ben erg benieuwd, het is inderdaad een niet zo fraai gezicht dat geelige licht naast de Xenon. Als het resultaat goed is ga ik het zeker ook (laten) doen :>
 
Hier nog iemand die graag wil weten wat ik er nu aan kan doen.
Alleen de stadslichten vervangen voor blue vision heeft geen nut (er zitten al blauwe in), de schijn blijft even geel.

Hoop snel te horen van je.
 

___JC___

Forumguru
Hij had wat vertraging want de koppeling wordt meteen ook vervangen. Als het allemaal goed gaat haal ik m vanmiddag op dus nog even geduld allemaal..
:santa:
 

joergarms

Senior Member
Hier nog iemand die graag wil weten wat ik er nu aan kan doen.
Alleen de stadslichten vervangen voor blue vision heeft geen nut (er zitten al blauwe in), de schijn blijft even geel.

Hoop snel te horen van je.

Stop met de gewone gloeilampjes en stap over op ledjes.
De leds die ik er nu in heb zitten geven echt een ijsblauwe gloed, niet te vergelijken met gewone gloeilampen.
 

___JC___

Forumguru
Heren (en dames) de missie is mislukt.....
:407:

Het vervangen van de knipperlichten voor chrome versies heeft niets opgeleverd behalve een aanslag op mn portemonnee van EUR 20.
De units naast het xenon geven nogsteeds geel licht. Aangezien ik nu met Philips Bluevision als stadslicht en Silvervision knipperlichten rij kan er voor wat betreft lampen weinig meer gedaan worden. De gele gloed zou komen door vuil in de reflector of het glas. Het lijkt erop dat de xenon Octavia rijder veroordeelt is tot het voeren van gele stadsverlichting...

LED lampjes kan je dr inzetten maar dr moet een speciale weerstand in omdat anders de Canbus van slag raakt. Kosten net iets over de 200 Eur met inbouw. Das wel weer een hoop centen voor blauw licht maar eigenlijk wil ik het wel doen.... En december is al zo een dure maand..
 

VEEJAY

Forumguru
jammer JC, ik vraag me af wat het effect is als je die stadslichten helemaal uitschakeld?? (dus alleen xenon voert)
 

___JC___

Forumguru
Heb ik ook al aan zitten denken, dan is het effect uiteraard dat je alleen je xenon ziet. Maar dat is geen optie op de lichtschakelaar dus dan zal je de lampjes dr uit moeten halen ofzo...
 
Stop met de gewone gloeilampjes en stap over op ledjes.
De leds die ik er nu in heb zitten geven echt een ijsblauwe gloed, niet te vergelijken met gewone gloeilampen.

En hoe zit het dan hier mee??

Heren (en dames) de missie is mislukt.....
:407:


LED lampjes kan je dr inzetten maar dr moet een speciale weerstand in omdat anders de Canbus van slag raakt. Kosten net iets over de 200 Eur met inbouw. Das wel weer een hoop centen voor blauw licht maar eigenlijk wil ik het wel doen.... En december is al zo een dure maand..
 
Bovenaan Onderaan