Blauwe lampjes naast Xenon

Ik heb wel het groot licht en de mistlampen vervangen door 'relatief' witter licht, maar die stadlichten op de hoeken storen me eigenlijk het meest. Kom je daar een beetje makkelijk bij om die te vervangen? Een tijdje geleden eens naar gekeken, maar ik zag het eigenlijk niet zo goed......
 

Petrolhead

Forumguru
Is ff wat gepriegel, kap van de xenonlamp eraf met torx 25 geloof ik en dan moet je voorzichtig met een punttangetje het stadslichtje eruit halen.
Kijk ff op:

http://www.octavia-forum.de/anleitungen/Standlichtbirnen.pdf



Ik heb wel het groot licht en de mistlampen vervangen door 'relatief' witter licht, maar die stadlichten op de hoeken storen me eigenlijk het meest. Kom je daar een beetje makkelijk bij om die te vervangen? Een tijdje geleden eens naar gekeken, maar ik zag het eigenlijk niet zo goed......
 

nomad

Senior Member
Ik heb ze er inmiddels in zitten, maar vind het wel tegen vallen. Overdag zie je amper dat er verlichting in zit. Het is wel mooi wit nu, maar echt een topper is het niet. De zaak waar ik ze haalde had ook Pilot leds maar die hadden weer geen weerstandje en veroorzaken dus een foutmelding.
 

octofreak

Actief lid
Ik heb ze er inmiddels in zitten, maar vind het wel tegen vallen. Overdag zie je amper dat er verlichting in zit. Het is wel mooi wit nu, maar echt een topper is het niet. De zaak waar ik ze haalde had ook Pilot leds maar die hadden weer geen weerstandje en veroorzaken dus een foutmelding.

Daarom heb ik de LEDS laten zitten. Ziet er echt mooier uit.. Die foutmelding neem ik nu voor lief.
 
Weet iemand wat de weerstand waarde moet zijn als je led's ipv gewone lampjes als stadslicht wil plaatsen..?

In mijn geval gaat het om een O2 Facelift met BiXenon koplampen.
 

___JC___

Forumguru
Ik heb ze er inmiddels in zitten, maar vind het wel tegen vallen. Overdag zie je amper dat er verlichting in zit. Het is wel mooi wit nu, maar echt een topper is het niet. De zaak waar ik ze haalde had ook Pilot leds maar die hadden weer geen weerstandje en veroorzaken dus een foutmelding.

Maar op de foto's ziet het er wel mooi wit uit en die stadslichtjes zijn toch niet echt om licht te geven? Daar heb je je xenon voor toch?!
 
Hmm., vreemd in het topic van octofreak staat een post van Millgate met een foto van een led w5w lampje waar schijnbaar 2200 Ohm parallel geschakeld wordt om de canbus detectie te misleiden.

Topic. http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7758&page=3

foto uit bovenstaande topic...
attachment.php



Maar als ik nou bv. kijk op NLTuning.nl dan zie ik dat zij hele andere weerstanden aanbieden om hetzelfde te doen.

foto.., van wat NLTuning.nl aanbied...
6a7dbe0edea20e87dba6ef5e5a4885c7.jpg
4e119d602dab6b37a6f871045e43dea1.jpg


Ook andere bedrijven bieden led's aan ism de bovenstaande vermogens weerstanden.

Ik heb in ieder geval de leds op de foto van NLTuning.nl besteld, ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien,
wat betreft de weerstanden die regel ik wel op de zaak, als de leds van Millgate het met een SMD weerstandje voor elkaar krijgen ga ik niet bij NLTuning.nl nog eens 18Euro ofzo ervoor uitgeven.

Ik hou jullie wel op de hoogte.
 

Ronnie

Forumguru
Hmm., vreemd in het topic van octofreak staat een post van Millgate met een foto van een led w5w lampje waar schijnbaar 2200 Ohm parallel geschakeld wordt om de canbus detectie te misleiden.

Topic. http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7758&page=3


attachment.php



Maar als ik nou bv. kijk op NLTuning.nl dan zie ik dat zij hele andere weerstanden aanbieden om hetzelfde te doen.

foto.., van wat NLTuning.nl aanbied...
6a7dbe0edea20e87dba6ef5e5a4885c7.jpg
4e119d602dab6b37a6f871045e43dea1.jpg


Ook andere bedrijven bieden led's aan ism de bovenstaande vermogens weerstanden.

Ik heb in ieder geval de leds op de foto van NLTuning.nl besteld, ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien,
wat betreft de weerstanden die regel ik wel op de zaak, als de leds van Millgate het met een SMD weerstandje voor elkaar krijgen ga ik niet bij NLTuning.nl nog eens 18Euro ofzo ervoor uitgeven.

Ik hou jullie wel op de hoogte.
Dit is meer de "boeren methode": een stukje weerstandskabel met wat Scotchblokjes om het zaakje te verbinden......
 
Dat de verbinding met scotch blokjes gedaan wordt is inderdaad niet echt fijn, maar het gaat hierbij om de weerstanden.

Het punt is dus waarom levert de één een SMD weerstandje wat maar 1.2watt kan hebben terwijl de ander vermogens-weerstanden levert, dat is nogal een verschil namelijk.
 

nomad

Senior Member
Hmm., vreemd in het topic van octofreak staat een post van Millgate met een foto van een led w5w lampje waar schijnbaar 2200 Ohm parallel geschakeld wordt om de canbus detectie te misleiden.

Topic. http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=7758&page=3

foto uit bovenstaande topic...
attachment.php



Maar als ik nou bv. kijk op NLTuning.nl dan zie ik dat zij hele andere weerstanden aanbieden om hetzelfde te doen.

foto.., van wat NLTuning.nl aanbied...
6a7dbe0edea20e87dba6ef5e5a4885c7.jpg
4e119d602dab6b37a6f871045e43dea1.jpg


Ook andere bedrijven bieden led's aan ism de bovenstaande vermogens weerstanden.

Ik heb in ieder geval de leds op de foto van NLTuning.nl besteld, ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien,
wat betreft de weerstanden die regel ik wel op de zaak, als de leds van Millgate het met een SMD weerstandje voor elkaar krijgen ga ik niet bij NLTuning.nl nog eens 18Euro ofzo ervoor uitgeven.

Ik hou jullie wel op de hoogte.

Grappig. Bovenstaand setje werd me gisteren ook aangeboden als alternatief voor de witte lampjes. Zijn superbright leds, maar moeten wel een extra weerstand hebben om de foutmelding te omzeilen. Vraag me af of dat niet netter te regelen is....
 
Heb net even geprobeerd de koplampunit uit te bouwen, maar dat wil niet echt lukken. Ik zie maar één moertje welke de unit verbindt aan het staalwerk....die gaat wel los, maar dan??

Kan iemand me op weg helpen?
 
Gelukt! Nieuwe lampjes zitten er in!!

De zon schijnt hier flink, dus het resultaat kan ik nog niet echt beoordelen. Straks als het donker is maar ff kijken.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Bovenaan Onderaan