Skoda Assistance in Europa functioneert voor geen meter

Mark69

Senior Member
Met anwb ook wel eens mee gemaakt bij de anwb hoor. Mijn schoonvader had een nwe Astra automaat en die schakelde ongelijkmatig in de bergen. Hij is er een hele week mee bezig geweest om die Astra op en neer naar een dealer te krijgen. Bleek dat de pakking bij de versnellingsbak lek was. Gelukkig waren wij er met de corsa van mij schoonmoeder zodat hij nog iets met de auto kon. GM service wat gewoon anwb was deed ook geen drol.

Het is nu gewoon druk en dan worden er fouten gemaakt. Zelf voorstellen doen vinden de part time studenten dan vaak best fijn. Zelf aangeven ik hen recht op een huur auto regelen jullie die, kunnen jullie de wegenwacht niet laten komen etc etc..

Maar ook dan zullen er nog best wat fouten gemaakt worden. Ik ben bang dat de door jou gehuurde auto niet in hun draaiboek past en dat zij dat dus niet gaan betalen.

Er zit een verschil wat je van de ANWB krijgt of van de mobiliteitservice. Uiteindelijk bepaalt bij de ANWB de wegenwachter wat er gebeuren gaat. Als deze aangeeft dat jou auto niet meer rijden kan en niet gemaakt kan worden dan gaat het scenario repatriering in werking. Je krijgt dan meteen een huurauto aangeboden en ze gaan regelen dat je auto naar nederland gaat.

De drukte had er weinig mee te maken. De wegenwachter kwam donderdagmiddag om drie uur en ik was zijn eerste klant van die dag.

De mobiliteitservice lijkt in niets op de europadekking van de ANWB. De mobiliteitservice repatrieert niet maar dat was ook niet nodig geweest als ze op dinsdag de wegenwacht hadden ingeschakelt. Dan hadden ze twee dagen gehad om het onderdeel terplaatsen te krijgen. En daarop ga ik de mobiliteitservice aanspreken. Ze hebben niets anders gedaan dan auto afvoeren en een garage zoeken terwijl ze wisten dat ik vrijdag naar huis moest.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Bij mij is er toen helemaal geen ww geweest. Alles is op afstand geregeld met inschakeling van lokale sleepdienst
 

ElScorpione

Forumguru
Problemen met pechhulp kunnen overal plaatsvinden. Een collega van mij heeft bijvoorbeeld een heel vervelende ervaring met de ANWB in Italie en zelf heb ik mindere ervaringen met Route Mobiel (al weer jaren geleden overigens). Ik heb een tweetal jaar terug de Skoda Mobiliteitsgarantie nodig gehad in Zuid-Frankrijk. Telefonisch werd ik keurig te woord gestaan. Omdat mijn auto nog kon rijden moest ik wel zelf een garage opzoeken. Het was augustus, dus zeer druk en mensen met vakantie. Ik kon dezelfde dag niet geholpen worden, dus moest de volgende dag terugkomen. Die volgende dag werd ik netjes geholpen. Storing onderzocht en keurig de uitdraai van het diagnose apparatuur te zien gekregen. Ze hadden het onderdeel op voorraad en konden het direct vervangen. Ik heb eerst met mijn eigen dealer overlegd en de geoffreerde prijs was correct. Vervolgens het onderdeel laten vervangen en daarna keurig uitleg gekregen over de factuur. De beste man deed zelfs moeite om wat Engels te praten. Dus ik heb eigenlijk best wel een nette ervaring met de hulpverlening en de dealer (een hele grote VW, Skoda, Audi, Seat verdeler) in Beziers. De dame van de mobiliteitsgarantie belde die middag zelfs nog terug om te vragen of alles geregeld was.
 

Spierings

Forumguru
Overal kun je wel slechte ervaring en hebben, ANWB is daar geen uitzondering op..

Heb zelf ook eens meegemaakt in Duitsland dat we geen huurauto kregen i.v.m. met de twee dagen reparatie tijd... Wisten op voorhand dat dit niet ging lukken op 30 april i.v.m dag van de arbeid waarbij alles gesloten is.. Dat wilde ze niet snappen... Vervolgens maar met een kapotte dynamo naar huis om er om het half uur een paar klappen met een hamer op te geven zodat deze weer even werkte..
 

Mark69

Senior Member
Skoda heeft vandaag toegegeven dat hun handelwijze niet de schoonheidsprijs verdient. We kregen eerst vandaag een telefoontje van ze dat we de repatriering zelf moeten regelen en dat we daarvoor Logicx moeten hebben. Na een telefoontje aan hun bleek dat we rekening moesten houden met maximaal 2 maanden en minimaal 1 maand. Daarop nogmaals naar Skoda gebeld daar ons ongenoegen geuit over de complete gang van zaken. Ze zouden alle telefoongesprekken gaan na luisteren en ons aan het eind van de middag terugbellen. We zijn teruggebeld met de opmerking dat zij gaan zorgen dat de auto zsm met de ANWB terug zal komen maar dat wij wel zelf moeten betalen. Meneer gaf aan te begrijpen als wij een klacht in dienen.
 

ertromp

Forumguru
Skoda heeft vandaag toegegeven dat hun handelwijze niet de schoonheidsprijs verdient. We kregen eerst vandaag een telefoontje van ze dat we de repatriering zelf moeten regelen en dat we daarvoor Logicx moeten hebben. Na een telefoontje aan hun bleek dat we rekening moesten houden met maximaal 2 maanden en minimaal 1 maand. Daarop nogmaals naar Skoda gebeld daar ons ongenoegen geuit over de complete gang van zaken. Ze zouden alle telefoongesprekken gaan na luisteren en ons aan het eind van de middag terugbellen. We zijn teruggebeld met de opmerking dat zij gaan zorgen dat de auto zsm met de ANWB terug zal komen maar dat wij wel zelf moeten betalen. Meneer gaf aan te begrijpen als wij een klacht in dienen.
Maar ook al je rechtsbijstand ingeschakeld? Zo te lezen zijn alle kosten nog steeds voor jou :nailbiting:
 

oco1979

Forumguru
Je mag daar eender welke organisatie nemen,transport is altijd met verschillende voertuigen,kosten plaatje voor 1 voertuig is te groot.
Het kan wel zijn dat je iets over de grens sta,neem nu in belgie en je woon niet ver in nederland,dat deze dan wel rechtstreeks gedaan wordt.
De regel is meestal,als de wagen binnen de 3 werkdagen niet kan vermaakt worden zal deze naar u garage van keuze gebracht worden.
Maar dan is de vraag "wanneer" zal de wagen naar daar gebracht worden.
Dat zal op dat moment afhangen van de hoeveelheid wagens die moeten vervoerd worden en de transporten.

Neem het van me aan,alle assistances werken min of meer op zo systeem.

Er zijn in principe ook niet zoveel assistances, ANWB,ADAC,RAC,VAB,TOURING,...

Deze werken ook als "Onderaanneming" voor verschillende assistances(verzekeringen,banken,merkverdelers,tweedehands,leasings, enz...)

Er zit wel verschil in !

ANWB of VAB of TOURING kan in opdracht van je assistance komen,maar het is goed mogelijk dat hij bepaalde dingen niet mag doen,daarbij je als lid van ANWB en dergelijke wel hulp zal krijgen voor bijna alles.

De betreffende assistances bepalen wat de klant recht op heeft en deze mag je maar uitvoeren.

Sommige is alles gedekt en bij andere is het meer van eigen schuld dekken we niet.
 

Niels83

Forumguru
Gisteren een knap staaltje assistence niet kunnen of willen gebruiken. Kwamen 15km voor de Belgisch/NL grens een Astra tegen die met alarm lichten 60 reed.

De achterkant lag volledig in de kreukels. Bumper half eraf etc . Ik vermoed dat hij bij het eerste tankstation in NL de ANWB ging bellen om hem dan bij de garage van zijn keuze te brengen.

Overigens weet ik dat er ook veel misbruik van gemaakt wordt. Vriendin van mij heeft een zomer bij de ANWB alarm centrale gewerkt. Daar bleken 2 broers al meerdere jaren een dag voor de vakantie een schroot auto tegen elkaar te parkeren. De ANWB te bellen dat de auto het door ongeluk had begeven om aanspraak te maken op de leen auto
 

Mark69

Senior Member
En bij de ANWB zal het ook wel even duren voordat de auto thuis staat...
Eerder hebben we begrepen dat de auto als het via de anwb gaat binnen 10 tot 15 dagen terugkomt. De auto zal worden afgeleverd bij Duindam hier in Den Haag die weet ervan. We hebben afgelopen weekend gelukkig een tweede auto aangeschaft dus kunnen ons redden.

Ik wil de rechtsbijstand inschakelen als ik rekeningen heb. Zolang ik nog niets betaald heb kan ik nog niets.
 
Laatst bewerkt:

Mark69

Senior Member
Het eigenaardige vervolg van deze, wat wij inmiddels zien als, soap. Wij zouden afgelopen vrijdag dus een bericht krijgen met daarin de offerte en de mogelijke datum van repatriering. Aan het einde van de middag even gebeld. We zouden het nog gemaild krijgen. Uiteindelijk kregen we een mail waarin stond dat wij het vandaag zouden krijgen. Tot op heden niets ontvangen. Wat ik inmiddels wel heb is een telefoontje van Duindam dat de auto nu bij hen staat en wat er nu precies voor een storing was. Dus zonder ons medeweten is de auto naar Nederland gevoerd zonder dat wij daarvoor een offerte hebben gehad. Alleen een mondeling bedrag van 1200 euro is genoemd. Fijn dat de auto nu is waar ik hem graag heb maar snappen doe ik het niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan