Super Rollerbankmeeting JD Engineering 4 Juni 2016

Welke datum kan je


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

MoFu

Actief lid
Kon er 4 juni helaas niet bij zijn...

Heb @Race Eend al gemaild; maar hij is nog een beetje (te) duur ;)
Gaat in ieder geval Stage 2 met DSG aanpassing worden.
 

Thokozanoah

Forumguru
Kon er 4 juni helaas niet bij zijn...

Heb @Race Eend al gemaild; maar hij is nog een beetje (te) duur ;)
Gaat in ieder geval Stage 2 met DSG aanpassing worden.
Dat heb ik ooit ook gedacht, dus in eerste instantie de auto ergens anders laten chippen. Daar kregen ze het niet fijn voor elkaar en ben uiteindelijk toch bij JD terecht gekomen.....had ik een jaar eerder moeten doen, had mij veel geld bespaart. Dus goedkoop was in dit geval duurkoop.....
Gewoon naar JD, dan weet je zeker dat je kwaliteit krijgt!!
 

koreaan

Forumguru
Dat heb ik ooit ook gedacht, dus in eerste instantie de auto ergens anders laten chippen. Daar kregen ze het niet fijn voor elkaar en ben uiteindelijk toch bij JD terecht gekomen.....had ik een jaar eerder moeten doen, had mij veel geld bespaart. Dus goedkoop was in dit geval duurkoop.....
Gewoon naar JD, dan weet je zeker dat je kwaliteit krijgt!!


Helemaal mee eens 3x bij JD geweest 3x top
 

andrehj

Forumguru
Mooie plaatjes, maar ik begrijp niet wat dit is? :nailbiting:
_dsc9782-jpg.52003

Koeling van de turbo? Nooit eerder zoiets bij een tuner gezien.
 

Thokozanoah

Forumguru
@andrehj bij de eerste run had de auto aanzienlijk minder vermogen dan verwacht, bleek dat er speling op de stang van de wastegate zat. Daardoor kwam de turbo niet op zijn maximale druk uit, er ontbrak 0.2 bar. Zoals Antera al aangaf was deze blower om de turbo af te koelen, zodat de wastegate strakker kon worden gezet. Resultaat een mooiere run op de testbank, het strakker zetten gaf een behoorlijke verbetering.
 

koreaan

Forumguru
@andrehj bij de eerste run had de auto aanzienlijk minder vermogen dan verwacht, bleek dat er speling op de stang van de wastegate zat. Daardoor kwam de turbo niet op zijn maximale druk uit, er ontbrak 0.2 bar. Zoals Antera al aangaf was deze blower om de turbo af te koelen, zodat de wastegate strakker kon worden gezet. Resultaat een mooiere run op de testbank, het strakker zetten gaf een behoorlijke verbetering.
Verbetering? 300+ pks !!! Das top, nu nog een catback om het af te maken:jaja:
 

ertromp

Forumguru
Op de rollen geweest en een dip bij 4500 rpm, advies even retour Vagtechniek. Op de terugweg eens live getest. Snelweg op richting Deventer: 4500 toeren aantikken, BAM noodloop. Idd even retour Vagtechniek

Serieus nog nooit meer als 4000 toeren gemaakt!
En is de dip er al uit?
 
Nou .. gisteren was het eindelijk zo ver . Me afspraak bij JD . Ik zou er om 1330 zijn , maar was er natuurlijk eerder.
Ik kon gelijk de bank op , super .
Origineel kwam de Faab op 113.7 pk met 188 Nm , niet slecht. Met 98 ultimate en een K&N inlegfilter een mooi begin om te Tunen . Helaas Jeroen zelf niet gezien , maar Mark en Sven hebben me top geholpen .
Uiteindelijk 3 runs gedaan geloof ik en dan wat dut het resultaat.
100f8df2eca015e4c647b3e1ce328218.jpg


Heel erg tevreden dus . Ook is de DSG goed onder handen genomen , nu dus pas bij 80 in z'n 7 en uiteraard een echte eerste versnelling . En de S stand is een stuk relaxer geworden .
De terugweg was echt een feestje .
Bedankt Jeroen , Mark en Sven
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan