Super Rollerbankmeeting JD Engineering 4 Juni 2016

Welke datum kan je


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Die is toch al wel bekend bij de Popo

Breek me de bek niet open Mike, gisteren weer goed weggekomen..... Incognito motor achter me aan, ik netjes naar rechts en maakte toen hij naast me kwam rijden een hoffelijk gebaar van 'komt u maar' meneer toverde een politiebadge uit z'n zak en maakte een slow down gebaar.... dat heb ik het laatste stukje naar huis dan ook maar gedaan :)
 

Thokozanoah

Forumguru
Super foto's @RefleCs . Volgens mij hebben wij elkaar niet gesproken zo druk was/hadden we het zeker
Ik dacht dat ik je gesproken had, je vertelde over de SIII en over jouw vorige auto's en waarom de keuze op de SIII is gevallen.......bij wegrijden zag ik een ander achter het stuur zitten!? Wat bleek, ik had jouw bijrijder gesproken :deuk::deuk::deuk:
En ik maar denken wie die man met camera was :sterretjes:
 

Arreslee

Senior Member
Het was een leerzame dag. Goed georganiseerd.
Ook vanuit JD voldoende aandacht voor de zowel het geestelijke als het fysieke deel van de mens.

De broodjes hamburger waren heerlijk en ook was er voldoende vocht (zijnde blikjes drinken) aanwezig.

Vergeleken bij al die andere glimmende Skoda's viel mijn auto toch een beetje uit de toon, maar des al niet te min, een leuke leerzame dag gehad.

En nu de resultaten.
JD rol referentie rot.JPG

Dit is slechts een referentie van een vergelijkbare standaard 1.9 tdi.

Nu de mijne
JD rol 160604 98-RN-PV ROT.JPG

dit is toch anders.

Mark van JD heeft mij uitgelegd dat dit komt doordat de schoepenverstelling van de turbo niet meer gangbaar is. als je deze data legt naast andere data die tijdens de roll wordt verzameld zie je precies wat het motormanagment doet om toch de turbo heel te houden.

Hoe nu verder, nou binnenkort eens met JB bellen en vragen wanneer hij tijd heeft om de turbo te vernieuwen. Verder eens kijken of er iets aan het retro fit roetfilter te doen is. (overigens geplaatst door de 1e berijder, ben zelf de 2e).

Ik heb de antwoorden gekregen op de vragen die had, alleen zijn de antwoorden niet degene die ik hoopte.

Hoe dan ook, goed vermaakt en tot de volgende keer,

Groeten,
Edwin
 

Michelv.

Forumguru
Je turbo hoeft waarschijnlijk niet vernieuwd te worden, hij kan waarschijnlijk gereinigd worden(ook door Jos), schoonmaken kost rond de 300 en een nieuwe turbo 1000+.
 

Arreslee

Senior Member
Dat is een juiste conclusie. Het grappige is ook dat eigenlijk dat de Schoepen of de lagering niet kapot zijn, maar de verstelling. Kortom datgene dat met hoge toerentallen draait werkt nog wel.
Naar alle waarschijnlijkheid zit de verstelling vast door roet. EGR klep ?
 

LT83

Forumguru
Je turbo hoeft waarschijnlijk niet vernieuwd te worden, hij kan waarschijnlijk gereinigd worden(ook door Jos), schoonmaken kost rond de 300 en een nieuwe turbo 1000+.

Ik zou geen 300e investeren in een turbo die al 450k heeft gelopen. Tenzij je van plan bent de auto niet meer lang te rijden.
Anders gewoon nieuwe erop en weer kilometersvreten :D
 

Kempes

Forumguru
Daar is ie dan.... de run van mijn stage 1 1.6tdi... :

full
 
Laatst bewerkt:

Octavia32

Forumguru
Je turbo hoeft waarschijnlijk niet vernieuwd te worden, hij kan waarschijnlijk gereinigd worden(ook door Jos), schoonmaken kost rond de 300 en een nieuwe turbo 1000+.

Bij Jos was ik ca €800 kwijt voor een nieuwe icm chip en EGR afblinden en wegschrijven totaal €1500.

Dit was voor een O2 2.0tdi ,jos is een geschikt adres voor dit soort dingen.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 

Kempes

Forumguru
@Level42 , dat weet niemand...stage1 is er begin maart bij JD opgezet en toen heb ik niet laten rollen omdat ik bij de meeting nog iets te doen wilde hebben...
 

RefleCs

Forumguru
Sorry mannen, ik heb nog geen tijd weer gehad om achter de fotobewerking te kruipen. Iets met overwerken en een afzwemmende dochter. Hopelijk ergens deze week al is het wel avondvierdaagse week bij ons. Ik doe mijn best om alles z.s.m. te verwerken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan