Super Rollerbankmeeting JD Engineering 4 Juni 2016

Welke datum kan je


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

RefleCs

Forumguru
Het was heel erg gezellig. Ik was zowaar de enige aanwezige SIII. Veel bekijks mee gehad :)

Ik hoop vanavond nog even wat tijd te hebben voor het bewerken van alle foto's. Hoe dan ook volgen die z.s.m.!

En idd super bedankt voor de heerlijke broodjes hamburger en de verkoelende dranken die hard nodig waren met de temperaturen die we gehaald hebben vandaag.
 

sitechris

Donateur
Was supergezellig en top georganiseerd. Ben op terugweg nog even de Autobahn onveilig wezen maken. Er zit aanzienlijk meer vermogen in, auto rijdt veel en veel soepeler. Echt een verschil! Ik kwam tot 241 op teller nadat ik een paar keer daarvoor net even mijn topspeedrun moest afbreken. Helaas zag ik dat de olietemperatuur wel weer snel opliep (was stock ook al het geval). Zag 1 keer zelfs 131 graden. Paar keer 126/127. Schrok daar wel een beetje van.

@Race Eend moet ik me om de hoge temperaturen zorgen maken? Is het verstandig om bv een intercooler oid te installeren? Of kan dat kortstondig even geen kwaad?

Andere vraag die ik vanmiddag vergeten was te stellen: kan er gewone diesel in, of moet er premium diesel (zo ja, welke is het best) in?
 

Jee13

Forumguru
Heb soortgelijke foto:D:deuk:

Was leuk vandaag mensen! Iedereen die een bijdrage heeft geleverd bedankt! alsook alle aanwezigen.

20160604_141153.jpg



20160604_135844.jpg
 

Race Eend

Forumguru
@Race Eend moet ik me om de hoge temperaturen zorgen maken? Is het verstandig om bv een intercooler oid te installeren? Of kan dat kortstondig even geen kwaad?

Andere vraag die ik vanmiddag vergeten was te stellen: kan er gewone diesel in, of moet er premium diesel (zo ja, welke is het best) in?

Je kunt er gewone diesel in tanken, al zal BP ultimate diesel het mooiste werken.

Temperaturen van de olie zijn normaal bij de GTD. Hoef je je geen zorgen om te maken. Maar hou er rekening mee dat je hem niet te lang op die top houdt, diesels kunnen daar minder goed tegen dan benzine motoren. (diesels lopen ERG heet boven de 4000rpm als je hem daar lang hebt draaien, en dat heb je nodig om naar je top te 'kruipen'. )

200 rijden prima, maar blijf dus niet herhaaldelijk achter elkaar 240+ rijden.

De lucht temp (watergekoelde intercooler bij deze GTD is perfect, je zou er echter een kleine extra olie koeler bij moeten zetten als je die olie temp wat naar beneden zou willen hebben).
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Tnx Mark. Ik zal er op letten om niet te vaak boven de 4000 RPM te draaien. Al zal ik de auto sporadisch nog wel eens aftoppen. Wat doet die kleine extra olie temperatuur eigenlijk? Ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt?
 

Cordoba

Forumguru
@Ridley Ik heb sterk het idee, dat bij hoge toeren de turbodruk (te?) hoog oploopt, waardoor er lucht naar de verkeerde plaats gaat (bijv. turboslang die begint te lekken). Het kan ook wat anders zijn, maar een dergelijke oorzaak zou me ook niet verbazen.
 

CDK

Forumguru
@sitechris, denk dat Mark een oliekoeler bedoelde, maar dat de spellingcorrectie daar een stokje voor heeft gestoken ;)

Edit: was ondertussen al gecorrigeerd ;)
 

Race Eend

Forumguru
Nabrandertje: krijgen we de uitdraaien nog digitaal?

Ja het zal even werk worden voor me, maar zal dat nog even doen vanavond.

ps: ze hebben er bij de GTD (en alle diesels) van alles aan gedaan om het blok zo snel mogelijk op temperatuur te krijgen, ook een plastic carter etc, waardoor hij minder warmte af staat aan de omgeving. Nadeel is wel dat de moderne auto's dus duidelijk warmer worden. De cupra 280 die je had doet dat een stuk fijner, die loopt lang niet zo warm.
 

CDK

Forumguru
Het was een mooie en leuke dag en de technische uitleg die @Race Eend aan die en gene gaf was ook leuk om aan te horen :thumbsup:
@Antera & @Race Eend, bedankt voor de organisatie, JDE bedankt voor de gastvrijheid en de goede catering :thumbsup: m'n bruine sleepertje is nog even de dyno op geweest met de fiftyfifty blend 98/102 in combinatie met de vrij hoge temperatuur van deze dag een heel mooi resultaat waar ik zelfs niet van had durven dromen :)

ImageUploadedByTapatalk1465060200.370356.jpg

@sitechris, bedankt voor het tijdelijk afstaan van je dikke GTD, wat een heerlijke daily drive heb je jezelf daarmee aangeschaft zeg! Veel plezier er mee!

Alle forumvrienden en forumvriendin @lovely305 bedankt voor jullie gezelligheid :thumbsup: Tot de volgende keer maar weer ;)
 
@ Corné de Kluijver, wat kwam eruit?? De foto laat op dit moment even niet vanwege de snelle verbinding :O :tongue:. Had het graag live willen zien, maar ja de plicht riep helaas. I.p.v. een gezellige meeting samen met mijn collega inspecteur diverse verdeelinrichtingen uit elkaar trekken voor een inspectie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan