Columbus Columbus tips & trucs

SkodaOwner

Nieuw lid
Op het navigatiescherm van de Columbus staat rechts in beeld een icoontje van een berg, met daarbij volgens mij hoeveel meter je boven of onder de zeespiegel zit of zo... Volkomen nutteloos lijkt mij (of mis ik iets?), hoe kan ik dit uit beeld halen??
 

SkodaOwner

Nieuw lid
En ook nog even een tip: als je Carplay aan de praat wil krijgen, moet Siri op je iPhone aanstaan... Anders werkt het dus niet.
 

Frenkie

Forumguru
Op het navigatiescherm van de Columbus staat rechts in beeld een icoontje van een berg, met daarbij volgens mij hoeveel meter je boven of onder de zeespiegel zit of zo... Volkomen nutteloos lijkt mij (of mis ik iets?), hoe kan ik dit uit beeld halen??
Het is inderdaad de hoogte ten opzichte van de zeespiegel. Vind ik persoonlijk niet zo storend. Als ze eens zouden vertellen hoe ik al die Mac vreetschuren en andere rotzooi uit de manoeuvre lijst kan krijgen zou ik meer tevreden zijn. Dit lijkt tot op heden nog steeds niet mogelijk.
 

micky

Forumguru
Op het navigatiescherm van de Columbus staat rechts in beeld een icoontje van een berg, met daarbij volgens mij hoeveel meter je boven of onder de zeespiegel zit of zo... Volkomen nutteloos lijkt mij (of mis ik iets?), hoe kan ik dit uit beeld halen??
Ik vind dat juist ideaal, maar goed ik rij veel in het buitenland en dus in de heuvels.
 
D

Deleted member 20094

Het is inderdaad de hoogte ten opzichte van de zeespiegel. Vind ik persoonlijk niet zo storend. Als ze eens zouden vertellen hoe ik al die Mac vreetschuren en andere rotzooi uit de manoeuvre lijst kan krijgen zou ik meer tevreden zijn. Dit lijkt tot op heden nog steeds niet mogelijk.

Idd, die zijn super irri. Echter die krijg je er volgens mij niet uit, zijn de standaard voorkeur instellingen voor manoeuvre (tankstations, parkeerplaatsen en restaurants).
 

micky

Forumguru
het ergste is nog dat hij ook dingen aangeeft langs de snelweg waar je niet zo naar toekunt, bijv. een pompstation wat in een dorp langs de snelweg ligt, dan geeft hij aan nog 200 meter en dan is er helemaal geen afrit en kun je het niet bereiken, dat vind ik pas storend als ik een pompstation zoek:banghead:
 

micky

Forumguru
@Joske zeg dat wel, wat is dat wennen zeg na de Eibach op de O3, wel stuurt hij rete strak als de DCC in de sportmodus staat, daar kan geen Eibach setje met originele dempers aan tippen. gelukkig straks in augustus (als de Passie dan eindelijk geleverd wordt) wel weer wat verlaging, maar geen Eibach, gewoon R-line sportonderstel.
 
Nog altijd geen mapupdates 2017 en we zijn al 29 juni... (8 maanden sinds de vorige update)

Kunnen we ergens klacht indienen zo dat die bij de volgende updates niet meer zo lang duurt?
 
Laatst bewerkt:
Ik durf het deze keer niet te installeren, omdat ik weet dat er deze keer een update bij gaat zitten voor de "mijn skoda" app die binnenkort uitkomt.

Ik vrees dat als ik de VW versie installeer, dat hij de Skoda versie niet meer gaat willen installeren indien de versie nr hetzelfde is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed13

DVDguy

Forumguru
Ik durf het deze keer niet te installeren, omdat ik weet dat er deze keer een update bij gaat zitten voor de "mijn skoda" app die binnenkort uitkomt.

Ik vrees dat als ik de VW versie installeer, dat hij de Skoda versie niet meer gaat willen installeren indien de versie nr hetzelfde is...

Geen enkel probleem hoor; maak steeds gebruik van VW en heb daar al eens de Skoda-versie overheen gezet
 
@sebastiebo niet doen dan als je het niet vertrouwd. Ook ik heb de vorige keer na VW de Skoda er na weer overheen gezet geen problemen daarmee.


DVDguy en Ed13,
Bedankt voor dat toe te lichten, ik wist niet dat je al ervaring had met nadien de VW terug over te schrijven met de officiele skoda versie nadien.
Dat veranderd de feiten, ik ben de VW files aan het downloaden :-)
 
vraagje : wie weet hoe je het bootlogo kan aanpassen? klopt de beschreven manier of werkt het op een andere wijze? alvast bedankt voor de antwoorden ;)
 
Bovenaan Onderaan