Columbus Columbus tips & trucs

Rutger0706

Senior Member
Ik vond in een oude mobiele telefoon toevallig nog een 8gb micro sdkaartje. Volgepropt met muziek en met een adapter geprobeerd in de Columbus: 'SD kaart fout - kaart controleren aub'.

Zowel een 2gb microcard als een normale 2gb Sd kaart worden zonder problemen gelezen.

Ik vermoed dat de software in mijn columbus niet klaar is voor meer dan 2gb. Zo staat het ook in het instructieboekje. Kan iemand vertellen waar je in de columbus kan zien welke firmware erin zit?

Of ik een update ga doen weet ik nog niet. Hij werkt namelijk verder naar behoren en daarnaast zijn er ook genoeg crashverhalen bekend n.a.v firmware updates. Ik kan er ook 3 2gb kaartjes op nahouden in de auto. Dan heb ik altijd 6gb muziek. Meer dan zat en als er wat nieuws op moet is dat aan de pc zo gepiept.
 

Michelv.

Forumguru
Hoe heb je de SD-kaart geformatteerd? Ik heb ooit op aanraden van iemand hier het programmaatje SDFormatter gedownload om de SD-kaarten te formatteren, misschien een Tip voor je.
 

Rene C

Forumguru
@Rutger0706 - Als ik je berichten zo lees kan de Columbus in de O2 idd geen SDHC aan, in hoeverre een update dit 'probleem' zou kunnen verhelpen weet ik niet. Een oude kaartlezer in mijn PC kon ook geen SDHC aan - ook niet na nieuwe drivers.
 

Rutger0706

Senior Member
Ik vind het prima zo. Alles werkt zoals het hoort. Ik hou het op 3 kaartjes van 2GB. Ook de AUX mogelijkheid is er nog en de harde schijf van de Columbus zou ik ook nog kunnen vullen, maar die SD kaartjes zijn makkelijk zat om door te wisselen en om muziek op en af te halen.
 

Cordoba

Forumguru
Sorry Bobbi, ik kan je niet helpen: ik heb zelf geen Columbus en me er ook nooit in verdiept. Ik kwam dit linkje ergens (weet niet meer waar) tegen, en dacht dat het voor geïnteresseerden hier misschien leuk zou zijn, dus heb daarom het linkje hier ook geplaatst.
 

AndreM

Forumguru
Ik heb dat iso bestandje op een cd gebrand, maar hoe nu verder?
Als ik de cd nu in de Columbus stop geeft die een fout melding.
Hoor het graag......

Lijkt mij dat de bootlogo firmware niet zomaar vanaf een CD gelezen gaat worden.
Een van de mogelijkheden die ik zie, is het verwerken in de kaartsoftware of op de manier wanneer je de firmware van de Columbus wil updaten.
 

Michelv.

Forumguru
Er zijn er volgens mij wel meer die een ander opstartlogo erop hebben gezet, ik heb ook wel wat opstartlogo's opgeslagen maar nog niets mee gedaan verder.
 

bobbl

Forumguru
Lijkt mij dat de bootlogo firmware niet zomaar vanaf een CD gelezen gaat worden.
Een van de mogelijkheden die ik zie, is het verwerken in de kaartsoftware of op de manier wanneer je de firmware van de Columbus wil updaten.

Heb de link gevolgd en daar moest ik de foto in PNG (800x480) zetten en daarna converteren naar een iso bestand en die op CD branden..........
En meer stond er niet op......
 

bobbl

Forumguru
Even een (hopelijk heel overbodige;)) vraag:
Heb je dat .iso bestand gewoon naar je cd gekopieerd, of de image gebrand?
In het 1e geval zal 'ie inderdaad niets doen, in het 2e geval zou het moeten lukken.

Dat ga ik ff nakijken, daar zou de fout wel eens kunnen zitten! Thanx!
 

bobbl

Forumguru
Ja idd, op het schijfje staan alleen de bestandjes, maar die openen dus niet, als ik vrij ben maar eens verder uitvogelen........
 

JdJNAC

Nieuw lid
Help. Lukt niet! :(

Video tijdens het rijden op Columbus

Vereisten:


  • Firmware 2664
  • Voice Control geactiveerd
  • Je hebt GEEN extra hardware nodig.

Hoe te activeren:


  • Contact aan en motor starten
  • DVD plaatsen en de gewenste film starten
  • Op het stuur op de Voicetoets drukken, of als je deze niet hebt, druk op de "i" toets rechts op de Columbus. Vervolgens hoor je een 3-tonige toon.
  • Direct daarna op de Columbus de "TONE"-Toets (links onder) indrukken -> Je hoort dan een gong en een volgende signaal samen.
  • Het beeld bevriest kort en de film speelt na een halve seconde verder.
  • Wegrijden en zie dat het beeld niet meer verdwijnt.
Nadelen:


  • Je kunt daarna geen enkele toets meer aanraken anders wordt deze tijdelijke "omzeiling" ongedaan gemaakt.
  • Als je toch een toets aanraakt, springt het beeld op de toon-instellingen en zul je moeten stoppen en de stappen opnieuw uitvoeren om de film te kunnen bekijken.
  • Je moet het elke keer weer opnieuw doen.
  • Het leidt enorm af !
 

Pazo

Lid
Hoi,

Ik heb een 02 en ben aan het kijken of ik mijn navigatie kan updaten. Woon in een nieuwbouwwijk van 2,5 jaar oud, en dat staat er dus niet in. Inmiddels verschillende topics doorgelezen en gezocht naar antwoord op de volgende vraag: Waar vind ik de huidige kaartenversie van mijn navigatiesysteem? Hoe kan ik dat opvragen? Want via het test-menu wat hier eerder beschreven is, is toch alleen van de firmware versie en niet van de kaartenversie?

Lijkt me dat het niet al te moeilijk moet zijn, maar heb het nog niet kunnen vinden :bloos:
 
Bovenaan Onderaan