Columbus Columbus tips & trucs

Rallye

Forumguru
@Wesly: ter verduidelijking, mijn opmerkingen zien (net als die van beide posters voor mij) op de Columbus in de Octi II, niet op de Octi III
 

mkmons

Actief lid
Er lijkt een hardwarematig verschil tussen de RNS 510 met en zonder DAB, zie bijvoorbeeld http://www.navigatie-webshop.nl/webshop/navigatie-systemen/detail/91/rns-510-f-evt-c-versie.html Op internet, zie bijvoorbeeld Google, is hier ook veel over te vinden. Mijn conclusie is dat als je in je Columbus geen DAB aantreft hij er ook hardwarematig niet inzit. Je kunt dan een after market oplossing zoeken of een nieuwe Columbus kopen (met DAB). Slechts in enkele gevallen zou DAB in te bouwen zijn in een Columbus die dat af-fabriek niet heeft (namelijk in de C-versie?).


OK, dank voor je duidelijke reactie. Ik ga op zoek naar een aftermarket DAB-tuner, mits dat nog een beetje te betalen is. Tips (vooral met ervaringen!) zijn welkom!
 

EdK

Forumguru
http://www.zenec.com/en/products/dvb-t-and-dab-tuners/

De DAB60 ( alleen radio ) kan met andere merken gecombineerd worden en hebben daar een extra kabelset bij die je moet aanschaffen.
Mocht je echt willen weten of het met de Columbus werkt dan even contact nemen met bv de Tijger in Tilburg.
Gasten daar weten echt waar ze over praten en indien niet weten zoeken ze dit voor je uit.

Hoe de DAB60 bevalt kun je hier wat over vinden http://www.skodaforum.eu/topic/3022-zenec-nc-2011d-navigatie-en-de-dab-module/?p=63585
 

mkmons

Actief lid
Dank voor de info! De DAB60 kan helaas niet met de Columbus worden gecombineerd volgens De Tijger. Wel hebben ze een Alpine voor € 219,-, maar die is weer niet met de Columbus te bedienen. Via Navishop.nl kan het wel, maar dan ben ik in totaal dik € 600,- kwijt. Dat is me teveel...

Ik kom steeds meer tot de conclusie dat ik die Columbus er vooraf uit had moeten laten halen en een Zenec had moeten nemen, maar dat is nu te laat, dus doen we het hier maar mee. Tot nu toe heb ik het ook altijd zonder DAB kunnen doen, dus dat zal ik voorlopig nog wel overleven... :)
 

mkmons

Actief lid
Ja, het leven is zwaar. Maar gelukkig is het voor het overige een fijne auto, dus het slot van het liedje is dat ik niets te klagen heb, of het moest gaan over de accurate service van Skoda Center Utrecht (of liever het gebrek daaraan) én de navidata. En op de leasebak zit alweer een nummerplaathouder van Zenith Skoda in Amstelveen, waar mijn vorige drie Octavia's ook in onderhoud zijn geweest. En daar blijf ik nog wel even klant!
 

mkmons

Actief lid
Zomaar een vraagje: vorige week had ik als vervangende auto een Rapid met Amundsen mee. Van die Amundsen kun je de toetsenbordindeling wijzigen naar qwerty. Kan dat bij mijn Columbus (in O2, dus oude type) ook? Ik kan het nergens vinden, maar ik vind qwerty gewoon een stuk handiger...
 

fiestaman

Forumguru
Ik heb een klein probleempje met mijn Octavia III Combi. Mijn Columbus systeem laat de foto's van de contactpersonen van mijn iPhone niet zien op het scherm. Iemand een oplossing?
 

Borrie1973

Actief lid
Voor zover ik weet kan ie dat ook niet! In ieder geval van mij ook niet. Had het al ergens anders ook gelezen.
 
Bovenaan Onderaan