Columbus Columbus tips & trucs

SuperM

Nieuw lid
Columbus

Mag helaas niet door de dealer geopend worden. Dus zit er niets anders op dan de mp3's opnieuw te downloaden! Is niet veel werk hoor, grappenmaker. Er stonden rum 1400 MP3's op en ja ik heb het meeste nog op mijn pc staan.
 

WillemJan

Forumguru
Helaas is het niet mogelijk om de MP3 bestanden (of welke bestanden dan ook) te kopieren van HD naar SD kaart toe. Dan was je wel snel klaar geweest.
 

Kobossen

Nieuw lid
Slecht radioontvangst Columbus

Sinds 2 weken heb ik in mijn O2 (Bns Combi, 3-2007) mijn stream radio vervangen door een (eerlijke!) Columbus uit een Superb van 2009.

Vandaag moest de wagen toch voor APK naar de delaer en heb meteen gevraagd of ze de radio na konden kijken gezien zijn slechte ontvangst.

Volgends de dealer valt hier niet veel aan te doen, omdat de huidige O2 een extra ruitantenne hebben :smiley29:

Ook de PDC is niet zichtbaar op de columbus.

Is er iemand die weet hoe ik het ontvangstprobleem kan oplossen en de PDC zichtbaar krijg op het scherm.
 

Giaccotto

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Heeft iemand een tip hoe ik mijn data signaal van mij Samsung Galaxy s2 ook kan laten uitkomen op mijn columbus? Op de distplay tussen de tellers staat wel een 3g logo en het premium bluetooth logo, maar hij neemt enkel het gsm signaal over. De telefoon gaat dan in 'vliegtuig modus'.
 

andrehj

Forumguru
Op de Columbus gaat niet, maar je hebt (i.c.m. een internetabo + rsap) wel een bluetooth accesspoint in je auto, waarmee je met een laptop oid dus via bluetooth een internetverbinding kunt maken. Zie deze post van mij voor mijn ervaringen.
 

Robbie

Lid
Heeft er iemand een tip of truc, om ervoor te zorgen dat ik mijn telefoonboek van mijn Samsung Galaxy S kan synchroniseren met mijn af fabriek Bluetooth?
Mijn skoda is een paar dagen oud, dus het is de bluetooth carkit welke beide handsfree protocollen ondersteund.
 

heavy

Actief lid
Heb net een leuk boot logo gemaakt voor de Columbus, althans ik vindt het leuk ;)

1.2tfsi.jpg
of deze ...

dsg.jpg
 
Goede morgen!

Heb even een vraag:
Ik wil graag muziek uit mijn Itunes kopieëren naar de columbus-HDD.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Converteren naar mp3 en dan richting SD kopieëren?
En als ik dit doe, kan ik dan ook nog de "submappen" inzien in de columbus? ( bijv. artiest / album enz )
Alvast bedankt voor eventuele reactie's!

groeten,
Benno ten Asbroek
 

Rallye

Forumguru
De meeste nummers zullen al MP3 zijn, dus dat even controleren en dan gewoon de mappen kopiëren naar een DVD lijkt mij. Tenzij het gekochte nummers zijn dan:
- weet ik niet hoe iTunes ze opslaat; en
- zouden ze beveiligd kunnen zijn zodat je ze niet kunt gebruiken op de Columbus

Je zou ook eens kunnen kijken of een MDI in te bouwen is, dan kun je je iPod aansturen vanaf de Columbus.
 
Via DVD kan ik ze niet overzetten naar de HDD volgens mij, dit kan enkel via sd-card voor zover ik weet.
Verder zijn bijna alle nummers gekocht dus die moet ik dan eerst weer converteren naar mp3.
Mdi is ingebouwd maar nadat ik mijn Iphone heb geupdate kan ik niet meer in de mappen komen via de Columbus.
Ga het maar eens proberen op de manier die ik bedacht had :worshippy:
 

Rallye

Forumguru
Een SD-kaart is dan inderdaad het beste. In welk bestandformaat staan de muziekbestanden? Indien dat iets Apple-achtigs is, dan moet je ze inderdaad converteren naar Mp3. Hoe denk je dat overigens te doen (out of interest)? Mijn Swing kan via de MDI mappenstructuren lezen, ik neem aan dat de Columbus die ook van de SD-kaart kopieert. Voor een USB-stick aan de MDI heb je niet de juiste kabel?

Elders op het forum staat een link naar een update voor de MDI. Wellicht krijg je daarmee de iPhone werkend?

Edit
Zie hier: http://www.skodaforum.nl/board/f30/mdi-software-update-17464.html
 
Ik weet zo niet welk bestandformaat het is, maar idd iets "Apple-achtigs"
Dat converteren kan gewoon makkelijk in Itunes zelf.
Die kabel voor een usb-stick heb ik idd niet, had er trouwens niet eens aan gedacht:rolleyes:
En bedankt voor de tip! ga vanmiddag gelijk eens kijken naar die update,
Als dat zou werken is dat de mooiste oplossing natuurlijk!
Toen het probleem ontstond na de update van mijn iphone (+/- 1 mnd. geleden)
was er volgens de dealer echter geen enkele update / oplossing mogelijk:smiley29:
In ieder geval bedankt!
 
Hallo allemaal,

Is hier iemand aanwezig die weet hoe ik op een makkelijke manier mijn in Itunes aangeschafte muziek naar
een sd-kaart kan kopieëren om deze vervolgens via de Columbus af te spelen?
Ben zelf al aan het proberen geweest maar met name het converteren naar mp3 lijkt mij nogal omslachtig in
Itunes zelf. (nummer voor nummer )(plus dat dan alle bestanden dubbel in Itunes komen te staan)
Verder weet ik dan ook niet hoe ik dat "geconverteerde" bestand direct in een andere map zet zodat ik
deze map in één keer naar de sd-kaart kan kopieëren.
Alvast bedankt voor de eventuele tips!

Benno ten Asbroek
 

Rallye

Forumguru
Allereerst is het goed om te weten of je een PC of een Mac hebt. Wat ik weet gaat over PC's; van Macs heb ik geen verstand.

ITunes zet volgens mij op een PC de muziek in de map Mijn muziek/iTunes. Daar kun je zien welk bestandsformaat je Applemuziek heeft. Dat maakt het handiger om je vraag over converteren te beantwoorden. Bovendien kun je in de map de zojuist geconverteerde mp3's selecteren om te kopiëren naar je SD-kaart. Je kunt immers de bestanden ordenen op bestandsformaat; dan staan alle mp3's onder elkaar.
 
Goede morgen,
Alvast bedankt voor je reactie.
Het gaat om een PC, en voor zover ik weet gaat het om een "aangeschaft .aac" bestand,
dit kan ik vanmiddag even checken.
En dat ordenen is vrij logisch inderdaad. :)
 
Bovenaan Onderaan