Columbus Columbus tips & trucs

Hey Sparkie,
Als ik naar mijn itunes map ga, heb ik allemaal aparte mappen
van de verschillende artiesten, deze zal ik dan allemaal apart moeten openen om vervolgens
de nummers stuk voor stuk naar de convertor te slepen, anders pakt mijn convertor ze niet.
Is hier dan ook nog een handigheidje voor?
Thnx!
 

Sparkie

Forumguru
Foobar doet dat allemaal voor je. Kies de desbetreffende map en alle songs in die map worden 'gekopieerd' maar MP3
 
Heb Foobar geïnstalleerd, nu moet ik echter nóg artiest voor artiest alle mappen stuk voor stuk langsgaan:S
lijkt mij dat dit makkelijker moet kunnen?
 
Zo, dit is gelukt!
Was uiteraard weer makkelijker dan ik dacht :)
Vanavond maar eens verder kijken hoe ik de "map opbouw" het makkelijkst kan plaatsen.

Bedankt voor jullie tips!!
 

Rallye

Forumguru
Mooi. Wat ging er makkelijker? Kun je in Foobar bedtanden in meerdere mappen omzetten? Ter toelichting: ik wil flac-bestanden omzetten naar iets dat Apple kan lezen. Dit zou dan een optie zijn.
 
Vanavond maar eens verder kijken hoe ik de "map opbouw" het makkelijkst kan plaatsen.
Ik heb 2 hoofdmappen, "Artiest" en "Verzamel". In de map Artiest zet ik alle albums die door groepen worden uitgebracht, in de map Verzamel alle compilaties.
Zo kan ik snel op uitvoerende zoeken, die staan zo namelijk allemaal op alfabet gesorteerd, zonder dat daar titels van verzamel-CD's tussen staan.

Groet, Rob.
 
Is er eigenlijk een mogelijkheid om mp3's te kopieren naar de harde schijf via bluetooth?

en ook, welke video formaten support de columbus?

thanks!
 

Maarten

Forumguru
Welkom hier!
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je veel plezier op dit leuke en leerzame forum!
 

R@ytje

Nieuw lid
Vandaag getest en is in eenkeer gelukt het VIM activeren zonder een firmware update tedoen dit is getest in een VW passat 2013 met nieuwe rns510 dus werkt ook voor de columbus mail mij en ik stuur je het bestandje door even uit pakken en met ultraiso op de laagste snelheid op dvd branden, je gaat naar je radio sluitel niet in het contact zet de radio aan en druk 3 toetsen in setup, uitwerpen en info toets radio start in apart menu en vraagt voor de dvd stop deze erin en wacht druk paar keer op oke of bevestigen als dit word gevraagt en klaar is kees duurt ongeveer 5 min als ie klaar is dan werpt ie de dvd zelf weer uit en start opnieuw op en klaar en happy movie driving :).
 

MennoW

Forumguru
Ik heb van R@ytje het bestand via de mail gehad, dank daar voor!
helaas is het mij niet gelukt om de DVD vrij te schakelen.
terwijl de Columbus aan het eind meld dat de "update" succesvol is....
het Bootlogo wijzigen ging ook al niet :mad:
ligt het nu aan mij heren? (zal wel weer) of heb ik nu een erg dwarse Columbus?
voor de duidelijkheid deze is van april 2012 zie foto voor de versie.

ik denk dat het toch een ritje Friesland / Breda gaat worden binnenkort.
kijken of Antera dit mormel wat manieren bij kan brengen.
Columbus_versie.JPG
 

Visitor538

Senior Member
MennoW, laat even weten of het daar gelukt is.
Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik heb:

Partnr 3T0035686C
HW version H10
SW version 5238
Active Map coverage West Europa
Active map suppl Navteq
Map version HDD 7918

Alvast bedankt
 

mkmons

Actief lid
Weet iemand of het mogelijk is een Columbus (O2, uitloopmodel 2013) te voorzien van een DAB-tuner? En zo ja, waar ik daarvoor terecht kan?

Alvast bedankt!
 

Joske

Forumguru
Niet.. Weet gewoon dat de mogelijkheid er is, sorry dat ik niet beter kan helpen. Dacht dat dat de vraag was. :)
 

mkmons

Actief lid
Ah! Bij jou zat DAB er dus gewoon al in, begrijp ik nu. Heb 't bij mij in de Columbus nog niet aangetroffen. Misschien moet ik nog beter zoeken...
 

Joske

Forumguru
ja en nog een kleine nuance: volgens mijn handleiding zit het er in, maar heb het nog niet gevonden.. dus evengoed "denk" ik weer dat het standaard is, maar was het evengoed een optie :). zal straks nog eens zoeken in de Amundsen!
 

Rallye

Forumguru
Er lijkt een hardwarematig verschil tussen de RNS 510 met en zonder DAB, zie bijvoorbeeld http://www.navigatie-webshop.nl/webshop/navigatie-systemen/detail/91/rns-510-f-evt-c-versie.html Op internet, zie bijvoorbeeld Google, is hier ook veel over te vinden. Mijn conclusie is dat als je in je Columbus geen DAB aantreft hij er ook hardwarematig niet inzit. Je kunt dan een after market oplossing zoeken of een nieuwe Columbus kopen (met DAB). Slechts in enkele gevallen zou DAB in te bouwen zijn in een Columbus die dat af-fabriek niet heeft (namelijk in de C-versie?).
 

Wesly

Senior Member
Ik begreep dat de O3 ABL met als extra het audiopakket wel DAB heeft en de Columbus in de EBL niet
 
Bovenaan Onderaan