Columbus Columbus tips & trucs

ramniv

Senior Member
Even een vraagje over muziek afspelen van mijn harde schijf (rns510). Is het mogelijk om de shuffle functie te gebruiken voor de hele harde schijf i.p.v één map/cd?
 

dn-co

Actief lid
Even een vraagje over muziek afspelen van mijn harde schijf (rns510). Is het mogelijk om de shuffle functie te gebruiken voor de hele harde schijf i.p.v één map/cd?

Ja dat is mogelijk.
Je dient dan eerst de weergave te veranderen naar alle nummers. Als ik me niet vergis, kun je dat instellen door linksboven in het scherm te drukken.

Als je alle nummers onder elkaar te zien krijgt, start je er één en kun je vervolgens shuffle aanzetten.
 

Frenkie

Forumguru
Als ze eens zouden vertellen hoe ik al die Mac vreetschuren en andere rotzooi uit de manoeuvre lijst kan krijgen zou ik meer tevreden zijn. Dit lijkt tot op heden nog steeds niet mogelijk.
Helaas. 3 jaar verder, nieuwe auto, nieuwe Columbus, zelfde irritatie. Snap niet dat de VAG groep dit er in laat zitten. Of heeft iemand al ontdekt hoe dit aan te passen is?
 
Sinds juli rij ik met een Kodiaq met Columbus, gebruik een IPhone 8 met een extra sim die in de Kodiaq zit. Sim staat als data geconfigureerd.
Het vervelende is dat het perfect werkt totdat ik wil bellen of gebeld word, dan valt de telefoonverbinding weg. Er zit ook geen logica in het wegvallen van de verbinding. Soms na 1x overgaan, soms na 3 minuten. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
 

CDK

Forumguru
@voyager, geen idee :pieker:
Zelf heb ik de 8 Plus gehad en nu de XS Max en tevens een datasim in de auto zelf en herken het probleem niet.

Wellicht een keer de factory reset doen en opnieuw instellen?
 
@Corné de Kluijver @MiDe Bedankt voor de reactie. Zal waarschijnlijk dan aan de 2e SIM liggen. Het is een zakelijk abo, geleverd met 2 SIM kaarten. Als ik mijn privé IPhone gebruik heb ik idd nergens last van, dan werkt het systeem perfect.
Ik ga proberen te achterhalen of de 2e SIM het juiste type is.
 

Rallye

Forumguru
Als ik mijn privé IPhone gebruik heb ik idd nergens last van, dan werkt het systeem perfect.

Het is altijd goed om alle informatie te geven als je een vraag hebt. Het feit dat je geen probleem hebt bij een andere telefoon geeft een goede aanduiding dat het aan de simkaarten kan liggen.
 
@Rallye Mee eens echter ik bel zo goed als niet met mijn privé iphone in de auto, deze is wel gekoppeld aan de carkit. Nav de opmerking van @MiDe heb ik gisteren met mijn privé toestel gebeld en voila, geen problemen. Als mijn vrouw en ik samen in de auto zitten wordt ze soms gebeld of belt zelf met haar iphone echter die is niet gekoppeld aan de carkit, probleem doet zich daar dus sowieso niet voor.
 
@MiDe Abo loopt via KPN zakelijk. Daar zit ook het probleem, 2e sim is kopie van 1e en kunnen niet gelijktijdig gebruikt worden. Ik was in de veronderstelling dat als je de Columbus op alleen data zet dat het goed zou gaan. 1e sim in de telefoon voor bellen en 2 sim alleen data, dus continue in de Columbus voor realtime data verkeer. KPN zakelijk heeft aangegeven bezig te zijn om dit via 2 sims te kunnen laten gaan. Moet niet zo moeilijk zijn aangezien KPN het wel kan als je geen zakelijk abo hebt????

Je oplossing voor Android is er ook voor iPhone, Carplay. Om "mijn" probleem op te lossen : 2e sim verwijderen uit de Columbus en alles via Carplay.

Bedankt voor het meedenken
 
  • Leuk
Waarderingen: MiDe

Vinny

Forumguru
ik ben met vol ongeduld aan het wachten op mijn Superb deze zal ook uitgerust zijn met het Columbus systeem.
Daar ik ook een motorrijder ben en veel routes maak voor motornavigatie kan het interessant zijn dat mijn vrouw ook diezelfde route doet met de wagen.
Dus mijn vraag is eigenlijk kan Columbus overweg met GPX routes?
 
Misschien moet er wel een apparte forum opgericht worden want de nieuwe colombus en nieuwe discovery pro zijn een compleet nieuw platform het MIB3 tips en trucs gaan anders en veel uitgebreider zijn.

Ik zelf zit ook al 3 weken te wachten op mijn skoda met MIB3 omdat door corona ik ze gewoonweg niet kan gaan afhalen.
 

TB404

Actief lid
Op mijn Columbus systeem heb ik via SD kaart een update uitgevoerd.
Dat stopte eens en ging weer door. Nu lijkt het ok, maar:
1. Als ik probeer online updates uit te voeren dan stelt hij dat de licentie ongeldig is (Skoda Connect licentie is geregistreerd.)
2. Als ik zoek naar updates, wil hij opnieuw de updates van de SD kaart installeren.

De eerste vraag is: Zal hij de updates altijd blijven installeren ook als de geinstalleerde versie overeenkomt met wat er op de SD kaart staat?
Is er een kans dat niet alle updates goed staan geinstalleerd en hoe kun je dat bevestigen?

Systeeminfo:
Onderdeel Apparaat: 565035021E
Hardware: H55
Software: 1440
Navigatiedatabase:
V0959806GH0189 ECE 2021

Alle landen staan op 2021
Gratenotee database:
Region=EUROPE - Version=17
 

TB404

Actief lid
Indien iemand met MIB2 systeem flitspalen wil importeren, hier zijn de Aug 2020 updates voor EU flitspalen:
https://www.transfernow.net/sPWjP5122020
(link werkt tot 23 Dec)

Zet de bestanden op een SD kaart
Ga naar Navigatie - Versie informatie en kies Update (SD)
Dan worden de POIs geimporteerd.

Dan in je kaart voorkeuren aangeven welke POIs je wilt zien.
Dit zou ook op de Admundsen MIB2 moeten werken.

Dit is uiteraard niet realtime zoals Waze/Flitsmeister, maar voor vaste flitspalen kan het net een fijne waarschuwing zijn als je aan het rijden bent.
 
Goedendag,

Ik heb een vraag.
Ik heb een columbus 3t0035680c radio.
Alleen is er van de 1 op de andere dag de audio ermee gestopt.
Als ik aan het volume draai zie ik wel dat die veranderd, en bij het aanzetten van de auto hoor je wel de "plop" van de boxen maar voor de rest blijft het stil.
Ook als je een andere input probeert dan de radio hoor je niks.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Ik verwacht zelf dat de auto poort is overleden.
 

EdK

Forumguru
Al de powerknop even een 10 a 20 sec ingedrukt gehouden als contact aan staat ??
Hiermee reset je de unit namelijk

En tevens stellen de active leden het zeer op prijs als je je even voorstelt in de " meet en greet " klikken op groene tekst
 
Ja heb ik geprobeerd. Ook fabrieksinstellingen terug zetten. Niks werkt tot nu toe.

Moet ik een nieuw topic aanmaken voor het voorstellen?
 

EdK

Forumguru
Misschien dat @Rainesh je verder kan helpen dmv een firmware update
En anders is er nog KMS te Apledoorn die reparaties doet aan VAG onderdelen met 2 jaar garantie....
 
Hij gaat sowieso volgende week woensdag naar de garage. Die zou er dan ook naar kijken maar dacht als jullie wat weten wordt ik een beetje minder opgelicht bij de dealer
 

EdK

Forumguru
Wel als ze zeggen dat er een nieuwe in moet dan zou ik vragen wat er precies defect is !
En zou er zeker geen nieuwe dan inzetten maar bv naar KMS gaan ! Of een vergelijkende toko in jouw buurt !
En beetje minder opgelicht....... je bent er zelf bij ....
 
Bovenaan Onderaan