RefleCs - Superb III Combi Style BL

D

Deleted member 20754

@Tinto, dank je wel. Weet dat er hier mensen op het forum zijn die de optie elektrische stoelen niet hebben maar wel alcantara of leer.

Mijn leasemaatschappij wil niet afwijken, tenzij iemand nog een goede tip heeft of argument welke ik kan gebruiken om aan te geven dat die elektrische stoelen niet nodig zijn.
Wellicht kan ik het maandag nogmaals onder de aandacht brengen bij leasemaatschappij.

Tinto

Forumguru
@Tinto, dank je wel. Weet dat er hier mensen op het forum zijn die de optie elektrische stoelen niet hebben maar wel alcantara of leer.

Mijn leasemaatschappij wil niet afwijken, tenzij iemand nog een goede tip heeft of argument welke ik kan gebruiken om aan te geven dat die elektrische stoelen niet nodig zijn.
Wellicht kan ik het maandag nogmaals onder de aandacht brengen bij leasemaatschappij.
Naar mijn weten is er behalve Tuulster nog iemand die wel alcantara heeft maar geen rechter electrische stoel. @Tuulster weet jij toevallig wie dat is?

Je kan het leer ook achteraf laten inbouwen via de dealer bij een extern bedrijf. Zie ander topic op dit forum. Dan weet je zeker dat je niet de €400 voor de rechter electrische stoel hoeft te betalen. En je hebt een groote keuze aan kleur leer. En het is even duur als fabriek af.

Tuulster

Forumguru
@Tinto en @RonaldBe ik heb inderdaad alcantara ZONDER electrische bijrijdersstoel. Ik heb een Style business waarbij de bestuurdersstoel standaard electrisch is en heb daar alcantara bijgenomen, is dus absoluut NIET noodzakelijk om die combi te nemen! Laat je niks wijs maken !;) Op het Forum al een discussie over gevoerd.

http://www.skodaforum.nl/forum/i/wie-heeft-er-een-superb-iii-besteld.27247/page-99
Vanaf ergens rond pagina 95 en verder staan er steeds berichten over gepost! Succes:thumbsup:

D

Deleted member 20754

Kom net bij skoda dealer Rijnwoud in Rotterdam vandaan. Vanaf week 45 2015 is de optie van elektrische stoelen verplicht a 400 euro verplicht.

Tja, een kleine domper op de feestvreugde. Dan nog even naar het showroommodel gekeken met panoramisch schuif/kanteldak. Is een heel mooi stukje techniek, maar ik twijfel of ik gebruik ga maken van de functionaliteit.

oco1979

Forumguru
LEDER ipv alcantara,waarom ? naar gebruiksgemak en schoon te houden is leder beter,alcantara is mooier.
achteraf leder in laten steken is ook een optie,bij mij weten betere kwaliteit

D

Deleted member 20754

Heb een zwaar weekend gehad maar mijn wensenlijst ligt bij de leasemaatschappij ter berekening, had al diverse varianten laten berekenen, maar kon de keuze niet gemaakt krijgen, alles wat ik wil, kost me gewoonweg heel veel bijtelling ivm gedeeltelijke eigen bijdrage of dan toch maar iets minder opties en dus ook een lagere bijtelling / eigen bijdrage.

De configuratie is geworden:

- Skoda Superb Combi 1.6TDI 7-DSG Style Businessline
- Metallic lak Lava Blue
- Panoramisch schuif/kanteldak
- Sunset
- Led interieurpakket
- Wegklapbare trekhaak (af fabriek)
- Lichtpakket incl. lane assist
- Adaptieve Cruise Control
- Travel Assist

Eigenlijk had ik dus ook alcantara gewild, maar doordat er sinds week 45 2015 verplicht elektrische stoelen bij besteld moeten worden, is het in mijn ogen een hele dure optie. Stof interieur zit ook goed, daarentegen geeft het panoramisch schuif/kanteldak extra gemak door licht in het interieur en op mooie dagen kan het zelfs open.

Morgen komt de offerte en definitieve berekening voor akkoord volgt volgende week, ivm het maandelijks corrigeren van de brandstofprijzen (scheelt op 50.000km per jaar aanzienlijk).

RefleCs

Forumguru
Bij mij is de configuratie nu als volgt:

Skoda Superb Combi 1.6 TDI (handgeschakeld) Style BL
Kleur: Business Grey
Bekleding: Zwart alcantara
Opties:
- Electrische voorstoelen
- Wegklapbare trekhaak
- Hill Hold
- Led interieur pakket
- Lichtpakket incl. Lane Assist
- Adaptive CC
- Sunset
- Panoramisch schuif/kanteldak

Hopelijk achteraf nog Eibach Pro's

D

Deleted member 20754

@RefleCs, zeker een nette configuratie, eigenlijk had ik het alcantara ook gewild, maar de dsg uitvoering is een stuk duurder dan de handgeschakelde, voor dezelfde prijs kon ik zelfs de 2.0TDI handgeschakeld kiezen, maar na een proefrit en diverse stoplichten kwam ik erachter dat ik teveel gewend ben geraakt aan een automaat de laatste 3,5 jaar.

RefleCs

Forumguru
Ik heb alleen als leenwagens een automaat gehad. Maar ik kan daar juist niet aan wennen. Ik moet wat te doen hebben in de auto en daarbij vond ik de DSG echt veel te duur. Ik vindt het belachelijk dat die DSG zoveel extra moet kosten.

Ik overdenk nog om het dak nog glans zwart te laten wrappen evenals de spiegelkappen. Maar dat bekostig ik zelf wel.

D

Deleted member 20754

Op zich heb ik geen hekel aan schakelen, maar sta iedere ochtend in de file op de a27 en dan is een automaat gewoon ideaal.

Mijn voorkeur was ook de 2.0tdi, rijd echt super, snel en koppelrijk.

D

Deleted member 20754

Twijfel heb ik ook nog over het lichtpakket met lane assist. Is dit nu echt een superoptie of toch een beetje kiezen vanwege de wimpers look.

Pieter_Ibiza

Forumguru
Daar ben ik wel jaloers! Succes met wachten.

Op zich heb ik geen hekel aan schakelen, maar sta iedere ochtend in de file op de a27 en dan is een automaat gewoon ideaal.

Mijn voorkeur was ook de 2.0tdi, rijd echt super, snel en koppelrijk.

Dan moet je vroeger weggaan. Rond 6 uur nergens last van (Vianen --> Houten) ;);)!!

D

Deleted member 20754

@Pieter_Ibiza , ik rijd 's morgens om 06:00 weg en draai vanaf Breda de A27 op tot aan knooppunt Vianen. De drukte staat meestal bij Werkendam / nieuwendijk voor de brug van Gorinchem en als het tegenzit ook nog eens bij meerkerk, grrrrr.

D

Deleted member 20754

Ik werk in het centrum van Utrecht, bij ProRail, 4 dagen per week. Het kantoor waar ik voor werk staat in Capelle a/d IJssel en ik als leidinggevende werk ik vanaf Velsen / IJmuiden tot aan Zwolle en dan naar beneden toe tot Nederweert en Antwerpen.

Rij dus de nodige kilometers en dan is de dsg eigenlijk onmisbaar in de file's..... ook al is het vermogen van de 2.0tdi heerlijk.

RefleCs

Forumguru
Ik heb ook zo'n job. Woon een stuk centraler maar ben ook leidinggevende en "mijn mannen" zitten door het hele land heen. Naast mijn eigen werkzaamheden ben ik uiteraard ook met grote regelmaat te vinden bij de mannen in het veld.

Maar ik heb nog steeds geen behoefte aan een DSG ;)

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Met die files krijg ik steeds meer heimwee naar een motorfiets met een freebird erachter.
cros ik het hele land door en tussen die files door, maar een DSG is en zal bij mij nooit een pré zijn.
Vind het eigenlijk altijd leuker om zelf te schakelen....

Bovenaan Onderaan