Ontbrekende opties bij afleveren

micky

Forumguru
Bakje onder de stoel kan niet naderhand gemonteerd worden, het 2de vuilbakje heb ik vorige week gewoon gekregen bij de beurt :)
 

Xavier

Actief lid
Kun je dat nader verklaren, want kan niet kennen we toch niet? Kwestie van stoel eruit lijkt mij?
 

Joske

Forumguru
Heb de auto nu ruim vijf weken en hij is nu eindelijk compleet.
Het opbergvak on de bijrijdersstoel zit er in en het tweede afvalbakje heb ik ook gekregen.

Ben nog twee keer terug geweest voor het activeren van de TSA, dat werkt nu ook. In eerste instantie gaf de garage aan dat het systeem standaard geactiveerd was. Maar zoals op dit forum al in veel posten te lezen is, is dat natuurlijk niet het geval. Uiteindelijk heeft de chef werkplaats nagevraagd bij de importeur en is het gelukt.

Verder zijn de verkeerde type MAD luchtveren vervangen voor de juiste. In eerste instantie waren bij mij luchtbalgen gemonteerd voor verlaagd veren terwijl bij mij de standaard veren nog aanwezig zijn. Deze balgen kan ik bij gebruik van de caravan op druk zetten, waardoor de vering stugger wordt. Zonder caravan verlaag ik de druk in de balgen en heb ik de normale vering.

Vandaag naar de dealer geweest om het opbergvakje op te halen. Dealer bood aan om het even te monteren, wat uiteindelijk erg fijn was. Opbergvakje kon bij mijn auto niet zomaar onder de stoel gemonteerd worden met 4 schroeven. Er bleken nog diverse montage onderdelen onder de stoel te ontbreken. Deze hebben ze waar ik bij stond onder de stoel vandaag gehaald van een auto in de showroom.

Uurtje bezig geweest maar zit eronder. Super service van mijn dealer in ieder geval. :dankje::bloemen:

achteraf in orde gebracht voor bovenstaande personen.. :)
 

micky

Forumguru
HMM dan zal het te maken hebben met dat ik elektrisch verstelbare stoelen heb, maar los van mijn dealer heb ik het hier ook gelezen, de rest deden ze niet moeilijk over...
 
Bij mij is vandaag de bak onder de stoel gemonteerd.
Auto is van week 51/2014. Normale Greenline stoel met leer achteraf.

Is zelfde afmeting dan bak die ik gewend was uit S2. Blij mee, want boorddocumenten passen daar nu weer in, waarmee dashboardkastje weer bruikbaar wordt. Door mediaspeler blijft daar weinig ruimte over vind ik, dus alles wat onder de stoel kan is mooi meegenomen.
 

Xavier

Actief lid
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee richting dealer. Als hij het nu nog niet wil monteren dan is het een kwestie van onwil. Dan zal ik qua onderhoud ook elders moeten gaan kijken want dan zegt dit helaas genoeg, ben al vanaf 14 januari in conclaaf.
 

heusinkveldb

Forumguru
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee richting dealer. Als hij het nu nog niet wil monteren dan is het een kwestie van onwil. Dan zal ik qua onderhoud ook elders moeten gaan kijken want dan zegt dit helaas genoeg, ben al vanaf 14 januari in conclaaf.

Geloof me, het is onwil. Het is gewoon mogelijk de bak te monteren maar dat kost hun tijd en geld.
Snelste manier is dan zeggen dat het niet mogelijk is de bak te plaatsen en 9 van de 10 mensen zal zich hierbij neerleggen.

Laat het ze maar testen of het past of niet zou ik zeggen. Hebben ze in ieder geval moeite gedaan.
 

Xavier

Actief lid
Voor de geinteresseerden bij deze een update van de klucht. Dealer heeft de vraag wederom naar de importeur doorgespeeld. In afwachting daarvan 2 keer gechat via de skoda.nl. 1e keer werd beloofd dat het uitgezocht zou worden. Na een week nogmaals een chat gestart met de vraag waarom reactie uitbleef. Men wist van niets, oftewel worden de chats niet gelogd.Toen maar eens contact gezocht met skoda via info@skoda.nl. Ontvangstbevestiging gekregen, men zou binnen 3 werkdagen van zich laten horen. Dat liep.... gisteren af. Nogmaals een mail gestuurd met als bijlage de mij eerder toegezonden ontvangstbevestiging. Wederom bevestiging van deze mail ontvangen, met een nieuw kenmerk en..... men gaat binnen 5 werkdagen contact met mij opnemen. Nu gaat het slechts om een bagagebak, maar toch..... Iemand nog tips? Of toch de auto maar retourneren? Je wordt er wel :tegek: van.
 

ManeBrane

Forumguru
Twitter is inderdaad wel een goed medium hiervoor. @Skoda_NL is het account.
"Dit is het officiële account van ŠKODA Nederland. Heb je opmerkingen of vragen? Laat het ons weten! Wij reageren op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur."
 

Xavier

Actief lid
Update: zojuist gebeld door Skoda NL met excuses voor het niet reageren. Zij beweren dat er wel degelijk een ander frame onder mijn stoel zit. Mijn vraag aan de eerdere reageerders hierboven is nu: welk type stoel hebben jullie? Ikzelf heb volgens mij de standaard stoel in mijn GL BL, de enige aanpassing af-fabriek is half leer. Is dat dan een ander type stoel/frame dan standaard? Ik kan mij iets voorstellen dat bij electrisch verstelbare stoelen de motortjes in de weg zitten en dat daardoor de bagagebak niet geleverd wordt op die stoelen. Maar dat speelt toch in mijn geval dan niet? Omdat ik nu naarstig op zoek ben naar duidelijkheid zou ik bijna mijn stoel eruit willen halen en deze vergelijken met een stoel waar standaard de bagagebak op is geleverd Want heb ik nu te maken met een spelletje kastje-naar-de-muur of heeft Skoda mij voorzien van juiste info?

Ze opperden nog de bak te bestellen bij Superskoda en ze willen dan graag weten of dit past. Ten eerste los ik daarmee als klant de vraag op (net zoiets als een winkel die zich goedkoopste noemt, maar dat de klant zelf moet aantonen dat het elders goedkoper is), ten tweede weet ik niet of het uitbouwen van de stoel erg lastig is (lees: het is een leaseauto en gaan ze mogelijk zeuren wanneer ik iets verkeerd doe of verkeerd monteer. Stel je voor dat de stoel bij een aanrijding losschiet door mijn verkeerde montage!).
 

tpors

Lid
Ik heb de stoelen met leer/stoffen bekleding uit het plus pack.
Zou je alleen niet kunnen zeggen welk type stoel dit dan is.

upload_2015-4-2_11-11-35.png
 

Xavier

Actief lid
het blijft apart, stoel van tpors lijkt exact hetzelfde als de mijne. En die is dus van na week 45!
 
Bovenaan Onderaan