Ontbrekende opties bij afleveren

e-wal

Lid
Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe Octavia Combi mogen ontvangen. Toen ik thuis alles eens goed bekeek, bleken er een paar beloofde accessoires te ontbreken. Een collega heeft vorige week ook een nieuwe skoda bij een andere dealer opgehaald en daar ontbrak hetzelfde:

- in de folder wordt gesproken over afvalbakjes in de voorportieren. Dat suggereert 1 bakje in iedere porties, maar aan de bijrijderskant geen afvalbakje. Beide dealer waren bekend met dit probleem en leverden zonder problemen het tweede afvalbakje.
Dit punt zag ik overigens ook al in ander topic, nu maar voor volledigheid erbij gezet)

- op de foto in de brochure (zie bijlage) staan twee vastzetelementen beschreven. Bij mij zit alleen aan de rechterkant zo'n element, een tweede kan ik niet vinden. Dealer collega doet hier niets aan, mijn dealer heeft nog niet gereageerd.

- onder de passagiersstoel zou een opbergvak moeten zitten, zie ook foto in de brochure (zie bijlage). Ook die ontbrak. Dealer van collega gaf aan dat dit niet oplosbaar is, hiervoor moet het frame van de stoel vervangen worden. Mijn dealer heeft nog niet gereageerd.

- in mijn geval ontbrak er ook nog een accessoire in de kofferbak. Die bleek de inbouwer van het schuifdak eruit gehaald en per ongeluk weggegooid te hebben. Een nieuwe ligt inmiddels klaar.

Dit doet niets af aan het plezier dat ik aan mijn nieuwe auto beleef, echt een hele fijne, stille en mooie auto. Maar wilde het gewoon even delen, zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen :D
 

Bijlagen

  • IMG_2500.JPG
    IMG_2500.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 430
  • IMG_2501.JPG
    IMG_2501.JPG
    1,3 MB · Weergaven: 405

Falcon

Donateur
Is het een lease wagen? Dan moet je dit even melden bij de LM. Dan gaan zij vaak er wel oplopen. Scheelt jou tijd en energie.
 

Renzo4000

Forumguru
@e-wal dat zijn interessante bevindingen. Echter is even de vraag of dit standaard is of niet. De brochure is namelijk niet eenduidig hierin en soms suggestief. Zoals de bagage houders op de 2e foto. Er wordt namelijk gesproken over "er zijn ..." en dit zou je ook kunnen interpeteren als "zijn als extra optie te verkijgen...". Voor de duidelijkheid, ik heb al genoemde accesoires ook niet gekregen bij mijn GL BL. Hoe zit het met andere eigenaren hier?

Mij lijkt zo'n opbergvak onder de passagiersstoel toch wel praktisch!

Want ook zo'n pocket onder het afdekzeil lijkt me ook handig (zie pag 12 van de brochure) maar heb ik ook niet...

http://imsnew.skoda.nl/brochures.aspx?mc=Octavia Combi
 

e-wal

Lid
@Renzo4000 Ik ben het op zich wel met je eens wat betreft de vastzetelementen.

De pocket is onderdeel van het Functie pakket, het opbergvak en de afvalbakjes staan gewoon in de lijst van wat standaard is bij de Greenline.
 

Canon-Eye

Forumguru
Bagagevastzetters? Twee van die hoekelementjes is leuk, maar voor mij toch al onvoldoende.
Daarom heb ik ooit voor een paar euro twee setjes van 4 rechthoekige vastzetblokjes met klittenbandbodem (ca. 12x2,5x2,5cm) meegenomen bij de Makro (toevalstreffer - maar Brezan e.d. zal ook wel zoiets in huis hebben).

Reuze praktisch: door de objecten stijf tegen de rugleuning aan te schuiven staan deze stevig bij een noodstop en door wat van die klitteblokjes "vormsluitend" te plaatsen verschuift de lading in de bochten en bij het optrekken niet opzij of naar achteren. En, ook handig, ze zijn felgeel zodat je ze ook in het donker met alleen de kofferbakverlichting toch makkelijk terugvindt.
 

AndreM

Forumguru
Opbergvakje onder de bijrijdersstoel zit er bij mij wel in, maar de houders in de kofferbak niet.
Mijn collega kreeg 2 schotten voor aan de zijkant in de kofferbak om spullen achter op te bergen, ik heb er maar 1.
Wij hebben beide dezelfde uitvoering dus er zit wel verschil in.
 

tpors

Lid

Bakkertje

Forumguru
Het opbergvak onder de bijrijdersstoel hoort er echt in te zitten bij een Businessline: http://www.fleetwise.nl/sites/default/files/downloadable/files/Prijslijst Octavia Businessline per 1 juni.pdf

Die bak kan volgens mij gewoon achteraf gemonteerd worden..
Wellicht dat iemand met Etka even kan kijken naar de onderdelen?

Edit: En hier een link met de onderdeel nummers (welliswaar voor een Yeti, maar het kan dus wel): http://www.skodaparts.com/product/yeti-drawer-under-seat-o-s-2009-2013-50110

De bak heeft nummer: 6Y0881578B47H en is generiek voor zo'n beetje alle skoda's. Het kan alleen niet als je elektrische stoelverstelling hebt, dan zitten daar de motoren.
 

Canon-Eye

Forumguru
En onder de passagiersstoel kan ook nog wel eens een bluetoothmodule schuilgaan - dat kan ook problemen geven...
 

Klaasje

Forumguru
zijn die van car clett. Bij winparts onderandere ook te krijgen.
Je hebt ook andere types als Stayhold. Die zijn wat duurder dacht ik
 

Joske

Forumguru
bergvak voor onder passagier stoel:

3T0881578C

in zwart of in stone beige te krijgen

kost €38

ik zie wel schroefjes, dus is niet zomaar inklikken ;)
 

micky

Forumguru
Bij mij mist de bak onder de passagiersstoel, die zou erin moeten zitten, maar ik dacht dat het er niet in zat vanwege mijn elektrische stoel verstelling, dus vraagje, is er iemand met elektrisch verstelbare stoelen die wel een opbergvak hebben?
verder, ook maar 1 afvalbakje en geen houders in de kofferbak..
 

Monteurtje

Forumguru
Ik ken de brochure en prijslijsten niet uit mijn hoofd. En dat verandert ook nog wel eens.
Maar 2 afvalbakjes met afvalzakje heb ik nog nooit gezien. Altijd maar één afvalbakje.
 

ReDeMaTy

Senior Member
Nu je het zegt. Ik heb ook net mijn ABL in bezit en heb ook 1 afvalbakken en geen bakje onder de passagierstoel. Zaterdag moet ik toch nog even langs de dealer voor de verloopstekker van de trekhaak zal hier gelijk eens naar vragen.

Wel heb ik 2 van de stripjes in de kofferbak om spullen vast te zetten(1 links en 1 rechts)
 

Joske

Forumguru
Bij mij mist de bak onder de passagiersstoel
ik heb het wel MAAR de passagiersstoel is niet elektrisch verstelbaar.. de bestuurdersstoel wel en daar heb ik enkel zo een "gleufje" om je fluovestjen in te stoppen. (niet dat het daar zit, maar daar zou het voor moeten dienen ;) )
 

heusinkveldb

Forumguru
mmmm... interessante topic. Vooral omdat er toch zoveel verschillen zijn.

Ik heb een GL BL ook maar 1 afvalbakje in de bestuurdersdeur en achterin maar 1 klittenbandstrip. Opbergvakje onder de passagiersstoel is wel aanwezig evenals de boodschappenhaken in de kofferbak. Beide zijden 2 haken.

Ga denk ik ook nog even terug om te kijken of deze nog nageleverd kunnen worden. Als je de brochure leest staat er duidelijk "Uitneembare afvalbakken in voorste deurportieren" en op alle foto's zie je een krat in de kofferbak die vast staat met 2 van die klittenbandstrippen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan