Ontbrekende opties bij afleveren

tpors

Lid
Heb de auto nu ruim vijf weken en hij is nu eindelijk compleet.
Het opbergvak on de bijrijdersstoel zit er in en het tweede afvalbakje heb ik ook gekregen.

Ben nog twee keer terug geweest voor het activeren van de TSA, dat werkt nu ook. In eerste instantie gaf de garage aan dat het systeem standaard geactiveerd was. Maar zoals op dit forum al in veel posten te lezen is, is dat natuurlijk niet het geval. Uiteindelijk heeft de chef werkplaats nagevraagd bij de importeur en is het gelukt.

Verder zijn de verkeerde type MAD luchtveren vervangen voor de juiste. In eerste instantie waren bij mij luchtbalgen gemonteerd voor verlaagd veren terwijl bij mij de standaard veren nog aanwezig zijn. Deze balgen kan ik bij gebruik van de caravan op druk zetten, waardoor de vering stugger wordt. Zonder caravan verlaag ik de druk in de balgen en heb ik de normale vering.
 

ReDeMaTy

Senior Member
Vandaag naar de dealer geweest om het opbergvakje op te halen. Dealer bood aan om het even te monteren, wat uiteindelijk erg fijn was. Opbergvakje kon bij mijn auto niet zomaar onder de stoel gemonteerd worden met 4 schroeven. Er bleken nog diverse montage onderdelen onder de stoel te ontbreken. Deze hebben ze waar ik bij stond onder de stoel vandaag gehaald van een auto in de showroom.

Uurtje bezig geweest maar zit eronder. Super service van mijn dealer in ieder geval. :dankje::bloemen:
 
Laatst bewerkt:

heusinkveldb

Forumguru
Vandaag naar de dealer geweest om het opbergvakje op te halen. Dealer bood aan om het even te monteren, wat uiteindelijk erg fijn was. Opbergvakje kon bij mijn auto niet zomaar onder de stoel gemonteerd worden met 4 schroeven. Er bleken nog diverse montage onderdelen onder de stoel te ontbreken. Deze hebben ze waar ik bij stond onder de stoel vandaag gehaald van een auto in de showroom.

Uurtje bezig geweest maar zit eronder. Super service van mijn dealer in ieder geval. :dankje::bloemen:
Muntstad zeker?
 

Börker

Actief lid
Afgelopen donderdag mijn auto opgehaald. En wat ontbreekt er....

Inderdaad, een opbergvak onder de bijrijders stoel en een afvalbakje en de deur van de bijrijder.

Zucht. :dankje::banghead:
 

mmsol78

Actief lid
Afgelopen donderdag mijn auto opgehaald. En wat ontbreekt er....

Inderdaad, een opbergvak onder de bijrijders stoel en een afvalbakje en de deur van de bijrijder.

Zucht. :dankje::banghead:

@Börker ik ga alvast bellen met Broekhuis. Dat men deze onderdelen op mijn auto alvast gaat installeren. Scheelt weer een keer terug komen.

Wel balen zeg dat PON er weer een puinhoop van maakt.
 

Xavier

Actief lid
Wie-o-wie heeft ervaring met een recente GL BL, zonder bakje onder de passagiersstoel, welke achteraf alsnog gemonteerd is door de dealer/zelf/derde? Ik krijg zojuist van de dealer te horen dat zij van de importeur te horen hebben gekregen dat vanaf week 45 van 2014 de bak niet meer geleverd wordt omdat het stoelframe ook gewijzigd zou zijn. Hierdoor zou de bak niet meer passen? Als iemand kan bevestigen dat hij de bak heeft gemonteerd in een auto van na deze week, dan weet ik genoeg.
 

tpors

Lid
In mijn Ambition Businessline (prod. na week 45) kon de bak zonder problemen achteraf gemonteerd worden.
Zover ik begreep paste de bak alleen niet bij elektrisch verstelbare stoelen.
 

heusinkveldb

Forumguru
Wie-o-wie heeft ervaring met een recente GL BL, zonder bakje onder de passagiersstoel, welke achteraf alsnog gemonteerd is door de dealer/zelf/derde? Ik krijg zojuist van de dealer te horen dat zij van de importeur te horen hebben gekregen dat vanaf week 45 van 2014 de bak niet meer geleverd wordt omdat het stoelframe ook gewijzigd zou zijn. Hierdoor zou de bak niet meer passen? Als iemand kan bevestigen dat hij de bak heeft gemonteerd in een auto van na deze week, dan weet ik genoeg.

Ze verzinnen gewoon wat om eronderuit te komen en ze er geen zin in hebben de bak te monteren.
Jammer hoor dat het zo moet, geef het gewoon eerlijk toe als dealer zijnde als je er geen zin in hebt of niet wilt opdraaien voor de kosten....
 

Xavier

Actief lid
Het vervelende is dat ik -nu zeker- weet dat de mogelijkheden er zijn, maar niet weet waar het aan schort. Is het de dealer die er geen zin in heeft (maar mij wel vraagt of hij mij op een andere manier tegemoet kan komen, dat siert hem dan weer) of de dealer die blind het antwoord van de importeur volgt? Hoe dan ook: de folder is wat mij betreft bindend. Denk dat ik hem vraag mij tegemoet te komen door de bak te bestellen en te monteren , die bak kost volgens superskoda € 40,-!
 

Xavier

Actief lid
:D zo ver als de eigenaar van die Lexus wil ik het niet laten komen, maar het begint nu toch een erg vervelende kwestie te worden. Dealer (ik noem nog even geen naam) doet of hij gek is, opperde zelfs het bakje op te sturen! Waaruit ik dan weer denk te kunnen opmaken dat ze geen zin hebben in de arbeid die gemoeid is met de montage..... Iemand enig idee of dat zelf te doen is? To be continued......

@Scooper: ik ben benieuwd of het allemaal gelukt is.
 
Bovenaan Onderaan