Airco perikelen

Cordoba

Forumguru
Heb de discussie met belangstelling gevolgd. Wil zelf ook graag beschermrooster laten plaatsen. Dealer vraagt hiervoor € 160. Is er een goedkopere oplossing?
Bij de Fabia I kan je erbij zonder iets te demonteren, gewoon de motorkap openen. Bij Fabia II heb je misschien net die ruimte niet, en dan wordt het lastiger.
 

Niels83

Forumguru
Hoi heb je ook een iets meer gedetailleerd e beschrijving voor de nit wit als ik..

Als ik het goed begrijp krijgt de dealer het nu ook niet meer echt schoon??
 

Chatslet

Forumguru
Ik heb zelf dit filmpje gebruikt:

Laat zien hoe je de interieurfilter moet vervangen maar zodra je die er uit hebt kun je bij de verdamper komen. Het is dan een kwestie van slangetje er in en klaar. Dealer kreeg de airco inderdaad niet schoon. Ik zelf wel met het import spul uit duitsland.
 

Niels83

Forumguru
Dank je, ik denk dat ik hem van de zomer in tsjechie maar eens wegbreng, daar mogen ze het ook vast gebruiken, voor die tijd even hier reinigen.
 

Joske

Forumguru
iemand op de hoogte van producten die wel nog in omloop zijn en wél nog effectief zijn? Eventueel te bestellen in buitenland? Wil de verdamper van de Fabia ook eens onder handen nemen wegens slechte geurtjes.

@Chatslet : jij nog een linkje? :)
 

Joske

Forumguru
Zelf even op zoek gegaan en dezelfde producten gevonden die @Chatslet alsook in Duitsland gekocht heeft. Nu is mijn vraag, deze producten moeten rechtstreeks op de verdamper gespoten worden. Maar kwam ook het volgende tegen van CRC, wat vinden jullie daar van?

Lijkt me wel een zooitje, en volgens mij wordt hierdoor de verdamper niet bewerkt met het product?


 

Desperado

Forumguru
Als je de luchtstroom goed hebt staan kom je wel in de buurt van de verdamper als het goed is. Het is geen ideale oplossing, maar als je met een andere mogelijkheid niet bij de verdamper kunt komen wel te proberen. Ikzelf ben er niet wild van, het werkt zeker niet zo goed als rechtstreeks op de verdamper.
 

Joske

Forumguru
haha :D

ja vond het nogal jammer dat het filmpje zo kort was.. ;)

maar normaal wel, schuim verdwijnt zonder dat je zou moeten naspoelen, idem voor het spul van Chatslet, legt ook een schuimlaag op je verdamper.
 

Niels83

Forumguru
maar de daad bij het woord gevoegd en het volgende gekocht:

http://www.ebay.at/itm/6x-400ml-Kli...316683561?pt=DE_Autoteile&hash=item3a83a44329

nu even de Faab al eens van wat nader bekijken of het nodig is om het handschoenkastje te verwijderen. Denk er wel aan dit zobiezo te doen, dan kan ik overal wel beter bij me dunkt :jaja:

Hoi Joske..
Heb je het al gebruikt? ik ga het goedje ook maar bestellen, ik had het laten doen, ook met ozon of zo, maar na 1,5 maand was het terug.. en jah met 10 minuten voor uitzetten airco uit etc.
 

Joske

Forumguru
Hey Niels,

ik ben bijzonder tevreden van het resultaat hoor!

Wat wel belangrijk is na de operatie, is om het interieurfilter te vervangen. Best na een paar dagen de airco te gebruiken, dan komt er nog wat troep los welke dan in de filter gaat plakken. Vervolgens vervang je het filter en heb je terug een fris geurtje uit de kanalen ;)
 

Niels83

Forumguru
Hoi..
Ow dat is jammer, de filter is 2 maanden oud..

Maar heb je voor mij een beschrijving hoe het gaat in een faab?? Waar spuit je het in, waar vind je dat etc? Komt er veel troep uit als je het inspuit, leg je er een handdoek onder? Of zit er een goede beschrijving bij het pakket? Ik heb het zelfde besteld via ebay als jij namelijk.
 

Niels83

Forumguru
haha mijn vrouw rijdt meestal in de Faab.. En ik had al weer zo'n natte handdoeken geuren opgemerkt.. Dus ik zei dat ik dit spul had besteld.. dus mijn vrouw vroeg zich af waarom? het was toch weg.. Dus ik zet vanmiddag de airco aan, en zeg dit ruik jij niet? zegt ze ow dat.. ik dacht dat het van mijn voeten kwam, door de lucht die er langs gaat zo mijn neus in..

Dus ik: dan heb je een heel ander probleem.. maar wie weet helpen die spuitbussen daar ook tegen..

Kan je soms toch lachen om je vrouw he!!
 
Bovenaan Onderaan