Airco perikelen

Topic in 'Fabia II' gestart door johnboy, 16-08-2011.

1. hemi24

hemi24 Forumguru

Zou er af fabriek wel moeten zitten...

upload_2019-4-18_21-22-28.jpeg

Links naast het slot, zwart met geel...

Peter-036 vindt dit leuk.

2. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Bedankt hemi. Dankzij jouw foto heb ik de sticker ontdekt!

hemi24 en Peter-036 vinden dit leuk.
  3. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@berry1952 Mooi dat je dat even terugkoppelt, maar als je iemand direct wilt aanspreken kun je een "@" voor de forumnaam zetten. Nu zag je meteen hoe dat werkt.
    En vaak is een druk op 'like' ook wel duidelijk (genoeg ;)).

hemi24 en Hakar vinden dit leuk.
  4. VAG-man

VAG-man Forumguru

Inmiddels weet je het, maar waarom de vraag? Je kunt en zeker mág het koudemiddel niet zelf toevoegen. Een Airco-service weet wat erin moet.

5. oco1979

oco1979 Forumguru

6. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Ik vroeg het niet om zelf de airco bij te vullen, maar meer om bij de garage ook enige kennis van zaken uit te stralen. Ik vind het gewoon interessant om te weten hoe een en ander in elkaar zit. Vanmiddag ben ik naar een garage geweest om bij te vullen met R134A :).

Peter-036 en VAG-man vinden dit leuk.
  7. hemi24

hemi24 Forumguru

QUOTE=Verwijderd, want onnodig.

Ze hebben toch wel eerst alle ramen goed dicht gedaan, alvorens ze de airco hebben afgevuld!?!
    Of heb je daar niet op gelet..?

:lezen:

Last edited by a moderator: 29-04-2019
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  8. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Leuke grap

Peter-036, VAG-man en hemi24 vinden dit leuk.
  9. EdK

EdK Forumguru

Beste MOD, indien je de onnodige Quote verwijderd en hiervoor een tekst achterlaat kun je die dan in een andere kleur neerzetten ??
    Voorkeur Skodagroen

Dan is het meteen wat duidelijker zichtbaar voor een ieder dat jullie bezig zijn geweest !!

hemi24 vindt dit leuk.
  10. dijk266

dijk266 Nieuw lid

goede middag

mijn airco stopte er plotseling mee. ben bij de garage geweest om hem opnieuw af te vullen.
    met het systeem was niks mis mee,zat nog genoeg druk op. toch het systeem opnieuw gevuld en na gekeken op lekkage.. gelukkig ook niks mis mee.

daarna hebben we de computer uitgelezen met een Bosch KTS200 waar meteen een foutcode naar boven kwam.

code 0382 aansturing aircocompressor onderbreking/plussluiting.

kan iemand mijn helpen wat dit inhoud?
    P.S.zekeringen zijn na gekeken en geen defect.

Graag hoor ik..

11. Peter-036

Zekeringen bij de accu ook bekeken?
    Daar zitten de zware zekeringen, zoals nodig voor bijvoorbeeld een airco.

12. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Deze storingscode kan ik helaas ook niks mee. Word meten

13. willemijn46

willemijn46 Nieuw lid

Ik rij een Fabia II 1.2 diesel greenline en ja gisteren bij de onderhoudsbeurt bleek ook mijn condensor lek door steenslag. Heb er nog niets van gemerkt. Kan er mee doorrijden en zelfs de airco gebruiken zegt de garage tot ie leeg is. Tja... Moet worden vervangen natuurlijk. Hoge kostenpost van €794
    Vraag aan @Monteurtje, zijn het Rooster artikelnummer (uit ETKA) 1K0820746 en de clips 3D0867646 ook geschikt voor mijn Fabia II uit 2011?
    En kan het monteren van het rooster zonder de bumper te verwijderen. Is het verstandig ook racegaas aan de onderkant te bevestigen?

Zoals je begrijpt heb ik er totaal geen verstand van. Heb wel het gevoel dat mijn garage me bij de benen heeft 'ach mevrouwtje, die dingen gebeuren nu eenmaal'. Tja...

Graag een reactie van jullie als (ervarings)deskundigen.

Willemijn

14. Peter-036

@willemijn46 Ja het kost flink geld, maar als je te lang zo blijft rijden loop je het risico dat de aircopomp er ook aan gaat.
    (Op dat gebied ervaringsdeskundige met een Renault Clio.)

willemijn46 vindt dit leuk.
  15. turboturbo

turboturbo Forumguru

Ja is geschikt. Het gaat om de afstand tussen de koel kanalen dat die goed is en dat is het. Het rooster is alleen iets te breed voor de Fabia/Roomster en met een simpele keuken schaar knip je het overtollig gedeelte weg aan één zijkant.

Laatst aangepast: 18-06-2019
    willemijn46 en Peter-036 vinden dit leuk.
  16. dijk266

dijk266 Nieuw lid

ook de zekeringen bij de accu zijn goed.

17. Peter-036

Dan kan het nog een draadbreuk wezen......da's vervelend zoeken :pieker:.

18. greenlinediesel

greenlinediesel Actief lid

Hi @dijk266 ,

Ik heb dezelfde storingscode. Dit klinkt heel raar, maar probeer het volgende eens. Rijd een constante snelheid van +- 80km/u met de AC aan, en schakel het contact uit. Wacht een paar seconden en schakel het contact weer in. De airco wordt dan in mijn geval weer ijskoud.

In mijn geval is er een klep in de airco kapot die regelt of de koude lucht het interieur in mag. Deze klep heeft een elektrische storing en gaat dus niet altijd open. De buizen van de AC in de motorruimte worden bij mij wel altijd koud, ook als de AC in het interieur niet te voelen is.

Voor reparatie moest heel het AC systeem uitelkaar met als kosten ongeveer 800 euro. Ik doe het wel met bovenstaand trucje, werkt altijd.

Hoop dat je er iets aan hebt!

19. dijk266

dijk266 Nieuw lid

Ik ga maandag naar een bedrijf die in airco's doet en daar diagnose opnieuw uitlezen. Ook gaat hij de airco aansturen via een omlijding om zeker te weten dat er geen breuk in de kabel zit. Hij verzekerde mijn maandag zeker te weten wat er aan de hand is.. nog even geduld

20. RebeccaH.

RebeccaH. Lid

Hi allen,

Mijn Skoda II (2008) heeft een airco die niet meer koelt!?...
    Meerdere malen laten afpersen en de druk blijft goed. Ook is er geen uv lek te vinden onder de motorkap. Echter is hij na 3 á 4 dagen toch weer leeg. Ik snap er niks meer van. Nu wordt er gesproken over de verdamper maar die zit in mijn dashboard en is een hels karwei maar wie zegt dat dit ook het euvel is. Iemand nog andere suggesties, ervaringen en/of tips??

Deel deze pagina