Airco perikelen

Topic in 'Fabia II' gestart door Edwin Scrable, 25-01-2019.

1. Hakar

Hakar Forumguru Donateur

Topic hoeft niet op slot hoor.
    We moeten toch iets hebben om nog tijden over te kunnen zeveren? :D

Had je op de terugreis wel je buitentemperatuurmeter afgeplakt om de werking van de airco tijdens het rijden te kunnen testen?

Edwin Scrable vindt dit leuk.

2. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@Edwin Scrable de zoekfunctie vindt alles wel, maar als een topic "actief" blijft vinden anderen het ook makkelijker.
    En als niemand het (meer) nodig heeft, zakt het ook 'vanzelf' weg..........:);)

3. Edwin Scrable

Edwin Scrable Lid Donateur

@Hakar niet afgeplakt, waar zit dat ding dan?

4. EdK

EdK Forumguru

Ook niet doen !
    Airco word niet voor niets rond de 4 graden uitgeschakeld !
    Als je dan echt wil weten of die werkt rij hem dan ergens naar binnen waar het een stuk warmer is dan buiten momenteel en zet dan de airco aan op vol vermogen en voel / meet de temperatuur uit je roosters.
    Maar een goede toko die in airco reparatie doet heeft allang gecontroleerd of de werking weer goed is..

5. Brutus12

Brutus12 Lid

Ook een AC-installatie heeft onderhoud nodig om goed te kunnen werken. Zoals eerder hier gemeld er ontsnapt koelmiddel. Eens per 3 jaar de drukken/temperaturen laten controleren, zo nodig bijvullen met het juiste koelmiddel. Condensor koellamellen, dichte lamellen geven geen doorvoer van rijwind, enz. Bron: aircotoets.

6. Edwin Scrable

Edwin Scrable Lid Donateur

Nou, ik ben genezen hoor..voortaan laat ik m in het voorjaar ff controleren. Scheelt een hoop zweet en geld.

7. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Wie weet welk koudemiddel (refrigirant) er moet in een Skoda Octavia Combi 1.6TDI van 2014?? Ik weet niet of er R134A in zit tof het nieuwere R1234YF. Misschien kan iemand me helpen?

8. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Heb je al gekeken op de sticker in de motorruimte?

hemi24 vindt dit leuk.
  9. hemi24

hemi24 Forumguru

Kijk eerst eens onder de motorkap, daar zit wel een sticker met het type toegepaste koudemiddel...

10. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Er zit geen sticker onder de motorkap. De auto is iets meer dan 4 jaar oud. Ik denk dat er nog nooit iets mee is gebeurd.

11. hemi24

hemi24 Forumguru

Zou er af fabriek wel moeten zitten...

upload_2019-4-18_21-22-28.jpeg

Links naast het slot, zwart met geel...

Peter-036 vindt dit leuk.
  12. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Bedankt hemi. Dankzij jouw foto heb ik de sticker ontdekt!

hemi24 en Peter-036 vinden dit leuk.
  13. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

@berry1952 Mooi dat je dat even terugkoppelt, maar als je iemand direct wilt aanspreken kun je een "@" voor de forumnaam zetten. Nu zag je meteen hoe dat werkt.
    En vaak is een druk op 'like' ook wel duidelijk (genoeg ;)).

hemi24 en Hakar vinden dit leuk.
  14. VAG-man

VAG-man Forumguru

Inmiddels weet je het, maar waarom de vraag? Je kunt en zeker mág het koudemiddel niet zelf toevoegen. Een Airco-service weet wat erin moet.

15. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Ik vroeg het niet om zelf de airco bij te vullen, maar meer om bij de garage ook enige kennis van zaken uit te stralen. Ik vind het gewoon interessant om te weten hoe een en ander in elkaar zit. Vanmiddag ben ik naar een garage geweest om bij te vullen met R134A :).

Peter-036 en VAG-man vinden dit leuk.
  16. hemi24

hemi24 Forumguru

QUOTE=Verwijderd, want onnodig.

Ze hebben toch wel eerst alle ramen goed dicht gedaan, alvorens ze de airco hebben afgevuld!?!
    Of heb je daar niet op gelet..?

:lezen:

Last edited by a moderator: 29-04-2019
    Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  17. berry1952

berry1952 Nieuw lid

Leuke grap

Peter-036, VAG-man en hemi24 vinden dit leuk.
  18. EdK

EdK Forumguru

Beste MOD, indien je de onnodige Quote verwijderd en hiervoor een tekst achterlaat kun je die dan in een andere kleur neerzetten ??
    Voorkeur Skodagroen

Dan is het meteen wat duidelijker zichtbaar voor een ieder dat jullie bezig zijn geweest !!

hemi24 vindt dit leuk.

Deel deze pagina