Gebruiks ervaring Octavia 3

going_fritz

Actief lid
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om het geluid van m'n telefoon (iphone 5) nog te laten werken als deze gekoppeld is. Niet om dan de telefoon te gebruiken voor het bellen, maar om bijvoorbeeld te horen dat ik een mailtje / sms / whatsapp binnen krijg. Nu is het geluid volledig uitgeschakeld zodra ie gekoppeld is. Ik weet dat ik tijdens het rijden niet mag mailen/sms-en/app-en, maar zou 't toch wel fijn vinden dat ik hoor dat er een bericht binnenkomt. In m'n vorige auto bleven dit soort geluiden gewoon actief. Ik heb ook al op de telefoon zelf gezocht, maar kan daar geen instelling vinden. Iemand een idee?
 

VWim

Forumguru
Ik wil geen moraalridder zijn, maar:

social-media-en-verkeer.jpg
 

going_fritz

Actief lid
Ik wil geen moraalridder zijn, maar:

social-media-en-verkeer.jpg

Dat was precies de reden dat ik er duidelijk bij schreef dat ik weet dat 't niet mag, maar zou 't toch wel fijn vinden dat ik HOOR dat er een bericht binnenkomt. Dan lees ik verder nog helemaal niks, en heb m'n aandacht nog op 't verkeer! Ik kan alleen wel besluiten om aan de kant te gaan staan om 't bericht te gaan lezen, omdat ik dan tenminste wel weet dat er een bericht binnengekomen is. en dat zou wel eens een belangrijk bericht kunnen zijn, waarvoor ik ook aan de kant wil gaan. En nu ben ik veel meer geneigd (zeker als ik een belangrijk bericht verwacht) om periodiek snel op m'n telefoonscherm te kijken.
 

CDK

Forumguru
toch moet het kunnen, mijn iPhone geeft gewoon z'n piepjes via de telefoon en spraak via Bluetooth, weet alleen niet hoe het in te stellen is, maar het moet een telefooninstelling zijn, bij mijn vorige iPhone 5 hoorde ik niets en bij mijn huidige 5 wel, ligt dus niet aan de audio installatie maar aan je toestelinstellingen
 

going_fritz

Actief lid
toch moet het kunnen, mijn iPhone geeft gewoon z'n piepjes via de telefoon en spraak via Bluetooth, weet alleen niet hoe het in te stellen is, maar het moet een telefooninstelling zijn, bij mijn vorige iPhone 5 hoorde ik niets en bij mijn huidige 5 wel, ligt dus niet aan de audio installatie maar aan je toestelinstellingen

Dan ga ik toch nog eens een keer verschillende instellingen in de telefoon aanpassen en dan testen. Voor de zekerheid: heb je een 'oude' iphone 5, of een iphone 5s (de nieuwste).
 

CDK

Forumguru
ik had wel hetzelfde probleem als jij, mijn oude was stil op Bluetooth die van mijn vrouw gaf wel geluid, mijn nieuwe ook, moet dus wel aan het toestel liggen, want aan de instellingen van de Columbus is niets verandert in tussentijd
 

D_R1978

Senior Member
Ben tot op heden super tevreden over mijn nieuwe Octavia, alleen als ik dan heel kritisch ben vind ik het jammer dat ze de MDI aansluiting net boven de phonebox hebben gemonteerd en niet ofwel in de armleuning of het handschoenkastje. Nu wil mijn ipod wel eens on the move gaan bij wat enthousiaste stuurmanoeuvres. ;)

@wvn: snap jouw opmerking over dag/nacht van columbus niet zo goed. Heb mijn verlichting standaard op auto staan en de Columbus op automtisch dag/nacht (jaja, ik laat die skoda mooi alles voor mij doen ;) ) en wanneer het licht aan gaat schakelt hij gewoon op nachtstand.
 

Klaasje

Forumguru
USB aansluiting idem. Zou toch makkelijker zijn geweest in dashboardkastje. In mijn huidige O2 MDI in dashboardkastje en daar externe HD. Heb nix op interen HD, extern gewon snel muziek opzetten en klaar.
Niet eerst alles kopieren. Nu ligt die HD in de phonebox :-)
 

Barrokok

Actief lid
@wvn: snap jouw opmerking over dag/nacht van columbus niet zo goed. Heb mijn verlichting standaard op auto staan en de Columbus op automtisch dag/nacht (jaja, ik laat die skoda mooi alles voor mij doen ;) ) en wanneer het licht aan gaat schakelt hij gewoon op nachtstand.

Ik wel. De dag/nacht stand reageert op de lampen, als die aangaan dan gaat ook de nachtstand aan. Bij regen overdag is het nog wel licht, maar gaan de lampen i.c.m. de ruitenwissers wel aan. Dan gaat ook de navigatie op de nachtstand. Ik vind dat ook niet prettig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick

AirTimeDMC-12

Nieuw lid
Bij mij werken de flac bestanden via USB niet, maar via de HDD wel. Dat zou je ook eens kunnen proberen. Alleen op de HDD mis ik een fatsoenlijke mappenstructuur. Zie ook het Columbus topic. Overigens vind ik het kwaliteitsverschil niet echt hoorbaar. Ik denk dat ik het daarom maar houd op goede mp3's (320 kbs).

Is je USB FAT32?
 

jelleg

Lid
Dat zou ik idd eens moeten checken. Ik heb inmiddels wel besloten om de flac bestanden maar te laten zitten. Vind het verschil met een 320 kb mp3 minimaal.

Baal nog wel van het feit dat de HDD geen mappenstructuur kent. Hiervoor ga ik dan maar een sd kaartje aanschaffen. Op de USB dan mijn muziek en op de sd kaart dan K3, piet piraat en kinderen voor kinderen
 

CoesDoes

Forumguru
Ik wel. De dag/nacht stand reageert op de lampen, als die aangaan dan gaat ook de nachtstand aan. Bij regen overdag is het nog wel licht, maar gaan de lampen i.c.m. de ruitenwissers wel aan. Dan gaat ook de navigatie op de nachtstand. Ik vind dat ook niet prettig.
Als het regent is het buiten vaak ook wat donkerder waardoor ik het op zich wel fijn vind dat de nachtweergave aan gaat! Als je dat niet wil kun je evt. het automatisch inschakelen van licht bij regen uitzetten (lijkt mij niet wenselijk aangezien licht aan veiliger is..) Je kan natuurlijk ook in die situatie gewoon even "dagweergave" tegen je navigatiesysteem roepen :)
 

going_fritz

Actief lid
ik had wel hetzelfde probleem als jij, mijn oude was stil op Bluetooth die van mijn vrouw gaf wel geluid, mijn nieuwe ook, moet dus wel aan het toestel liggen, want aan de instellingen van de Columbus is niets verandert in tussentijd

Ik heb contact gehad met Apple Support, maar de Columbus schijnt volgens hen bij de bluetooth verbinding alle geluiden over te nemen, waardoor geluidsmeldingen voor berichten/mail e.d. niet meer gehoord worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
dat is heel apart, aangezien ik mijn meldingen gewoon via m'n telefoon krijg, in de app flitsmeister bijvoorbeeld kan je zelf kiezen waar je je geluid wil horen, probeer dat anders nog ff???
 

RoelF

Forumguru
Sommige apps maken gebruik van het 'telefoon'-signaal naar de Bluetooth om zo in te breken op de audio van de autoradio.
 
Bovenaan Onderaan