Gebruiks ervaring Octavia 3

CDK

Forumguru
Ik heb contact gehad met Apple Support, maar de Columbus schijnt volgens hen bij de bluetooth verbinding alle geluiden over te nemen, waardoor geluidsmeldingen voor berichten/mail e.d. niet meer gehoord worden.
Misschien heb ik de oplossing voor je, ben zelf aan het stoeien geweest, omdat ik het niet kon verteren waarom ik eerst geen en nu wel meldingen krijg..., als je verbonden bent met je carkit..., staat airplay dan aan of uit op je iPhone? als het aan staat en je zet het uit...., (iPhone aanvinken) zou het opgelost moeten zijn ;) succes!
 
Laatst bewerkt:

going_fritz

Actief lid
Misschien heb ik de oplossing voor je, ben zelf aan het stoeien geweest, omdat ik het niet kon verteren waarom ik eerst geen en nu wel meldingen krijg..., als je verbonden bent met je carkit..., staat airplay dan aan of uit op je iPhone? als het aan staat en je zet het uit...., (iPhone aanvinken) zou het opgelost moeten zijn ;) succes!

Het was eerst even zoeken naar die airplay instelling. Die blijkt pas in beeld te komen als er een verbinding is.... En het lijkt erop dat 't inderdaad de oplossing is om dit uit te zetten! In ieder geval hoorde ik het vergrendelgeluid, straks even proberen met een mail/sms , maar: alvast bedankt voor het meedenken en 'meepielen' !
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Het was eerst even zoeken naar die airplay instelling. Die blijkt pas in beeld te komen als er een verbinding is.... En het lijkt erop dat 't inderdaad de oplossing is om dit uit te zetten! In ieder geval hoorde ik het vergrendelgeluid, straks even proberen met een mail/sms , maar: alvast bedankt voor het meedenken en 'meepielen' !
Graag gedaan! Daarvoor zitten we op het forum om elkaar wijzer te maken en te helpen ;)
 

going_fritz

Actief lid
Graag gedaan! Daarvoor zitten we op het forum om elkaar wijzer te maken en te helpen ;)

En uiteindelijk blijkt 't allemaal nog eenvoudiger te zijn. Op m'n telefoon moest ik namelijk iedere keer opnieuw de airplay uitzetten. Dus toch ook maar even gezocht in de setup op de columbus. En daar vond ik deze instelling (de onderste). Die stond aan, en nu lekker uit. En jawel, ik kan gewoon bellen via de columbus en op de iphone hoor ik gezellig de mij bekende geluidjes!
 

Bijlagen

  • foto(1).JPG
    foto(1).JPG
    634,8 KB · Weergaven: 214
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
En uiteindelijk blijkt 't allemaal nog eenvoudiger te zijn. Op m'n telefoon moest ik namelijk iedere keer opnieuw de airplay uitzetten. Dus toch ook maar even gezocht in de setup op de columbus. En daar vond ik deze instelling (de onderste). Die stond aan, en nu lekker uit. En jawel, ik kan gewoon bellen via de columbus en op de iphone hoor ik gezellig de mij bekende geluidjes!
goed bezig man! zo helpen we elkaar :thumbsup:
 

isonic125

Actief lid
Ik neem aan dat je de Bluetooth audio (A2DP/AVRCP) bedoelt (en hebt uitgezet)
Dat betekent dat je geen muziek van je telefoon meer over je luidsprekers kan horen.
 

going_fritz

Actief lid
Ik neem aan dat je de Bluetooth audio (A2DP/AVRCP) bedoelt (en hebt uitgezet)
Dat betekent dat je geen muziek van je telefoon meer over je luidsprekers kan horen.

Klopt, maar die had ik toch niet op m'n telefoon staan, dus die consequentie nam ik voor lief. Voor de muziek zit een 64 Gb kaartje in het SD-slot.
 
Laatst bewerkt:

RoelF

Forumguru
Ik snap het verschil tussen rood (snelste route) en oranje (kortste route), maar hoe staat groen (economische route) in dit verhaal? Welke kleur heeft de navigatielijn bij jullie?
 

TedVlemmings

Forumguru
Geen idee, als ik vanuit Heerlen richting Brabant rij stuurt de groene route me eerst vele kilometers binnendoor ipv vanuit kantoor meteen de N... en A76 op te rijden (kantoor ligt er letterlijk langs). Binnendoor lijkt mij persoonlijk in dat opzicht (stop en go traffic) niet economischer dan continu 100/120 rijden, zeker niet omdat je dan ook nog eens om moet rijden. Heel raar, waar ik normaal altijd de groene route neem moet ik vanuit Heerlen (als ik de snelweg even niet weet te vinden) altijd de rode route kiezen.
 

TedVlemmings

Forumguru
De navigatielijn is overigens groen op mijn Columbus, maar soms zie je 'm niet omdat de rode en/of oranje route dan dezelfde route is volgens mij
 

RoelF

Forumguru
Als je het vergelijkt met een tomtom oid dan zou je logischerwijs standaard voor de rode lijn kiezen. Gewoon het snelst van a naar b.
 

Rick

Senior Member
Ik heb de navigatie ook direct op standaard snelste route gezet. komt niet heel vaak voor dat ik niet gewoon het liefst het snelste thuis ben ipv de kortste weg. Zal vast ook weer wat berekentijd schelen...
 

paulus474

Senior Member
Meestal rode route ja.
Maar soms ook de oranje: in gevallen dat je 30 km om moet rijden voor 4 minuten tijdwinst o.i.d. vind ik niet héél zinvol :-).
 

Potr

Nieuw lid
Heb sinds 2 dagen ook een OIII Combi. Ik vind alleen de hoeveelheid windgeruis bij de voorruit tegenvallen; maakt meer herrie dan verwacht...Is dat jullie ook opgevallen? (ik heb niet alle pagina's doorgelezen...)
 

Potr

Nieuw lid
ik zie nu dat hier een apart topic voor is...

ben wel bezig geweest met de zenderlogo's, tis even werk, maar dan ziet het er ook mooi uit!
 

Rick

Senior Member
Mijn ervaring met de driving mode optie. Gisteren eens 2 ritjes economy stand gebruikt. Van de zaken anders dan de motor (bochtenverlichting, stuur en airco) merk ik niks. De motor reageert wel heel anders: schakelt veel eerder op, schakelt veel minder terug bij een kick-down en zet daarnaast bij uitloop van de auto (bv geen gas geven op de snelweg als je op een file af rijdt of zo) de motor in de vrij. In de Maxidot staat dan ook vrijloop. Gevolg is dat je dus bijna niet afremt. Blijkbaar zuiniger. Je moet er wel duidelijk opletten dat even gas geven om op de snelweg snel in te voegen er niet meer in zit. Ook kun je via de automaat pook middels naar je toe trekken kiezen tussen sport en economy waar dit normaal sport en normal is.

Mijn ervaring met de cruise control: ik baal dat ik geen ACC heb genomen. Niet vanwege de ACC op zich maar wel vanwege het feit dat je bij de normale CC geen extra stengel krijgt om de CC mee te bedienen. Gevolg is dat je een optie die ik veel gebruikte niet kunt gebruiken nu: in mijn A3 (met aparte hendel) kon je namelijk compleet los van de snelheid die je rijdt de CC snelheid instellen. Vervolgens als je die snelheid wilt rijden resume je en klimt hij naar die snelheid. Werkt bij mij Octavia nu niet. Kunt alleen maar instellen wat je rijdt op dat moment. Klein puntje maar vind ik wel jammer.

Verder ben ik nog niet uit over de werking van kessy icm automaat icm start-stop. Als ik nu de auto stil zet en de automaat in P gaat de auto automatisch uit. Echter het contact blijft aan. Druk ik echter op start-stop knop om het contact uit te zetten dan gaat de motor weer aan (mits je toevallig voet nog op de rem hebt). Enige mogelijkheid is volgens mij om niet op de rem te staan en dan het contact uit te zetten. Of gewoon uitstappen en op slot doen dan gaat hij ook uit, maar geeft hij nog wel eerst een melding dat de lampen maximaal 30 minuten blijven branden. Vervolgens bij sluiten van de auto gaan ze naar coming home 10 seconden wel uit. Volgen jullie het nog... Nee ik ook niet echt. Beetje ingewikkelde samenwerking van afzonderlijk prachtige systemen. Zal eens de manual bestuderen.
 
Bovenaan Onderaan