Eibach verlagingsveren Octavia (Combi) ?

Canon-Eye

Forumguru
maar je hoeft in principe geen 75 kg op de kogel te laten drukken van je caravan je moet het zo gelijk mogelijk beladen
Bij stilstand zou ik toch wel zorgen voor wat kogeldruk (ik zou zeggen: toch wel een 40kg of meer) omdat bij snelwegtempo de luchtweerstand van de caravan ervoor kan zorgen dat hij "achterover gedrukt" wordt - dus lichter wordt op de kogel.
En als er iets is wat je niet wilt, is het negatieve kogeldruk... want dat heeft een heel vervelend effect op de wegligging.
 

MaRco2

Forumguru
Bij stilstand zou ik toch wel zorgen voor wat kogeldruk (ik zou zeggen: toch wel een 40kg of meer) omdat bij snelwegtempo de luchtweerstand van de caravan ervoor kan zorgen dat hij "achterover gedrukt" wordt - dus lichter wordt op de kogel.
En als er iets is wat je niet wilt, is het negatieve kogeldruk... want dat heeft een heel vervelend effect op de wegligging.

Bij alle eerdere auto''s is een beetje kogeldruk (plm 70 kg) juist prettig rijden, bij 60 kg was het toch wat sneller minder prettig. En ja, alles goed beladen! Zowiezo geen te zwaar beladen caravan en
het zwaarste zit dan nog voorin ook in de disselruimte (gasfles) of onder het bed (luifel en toebehoren).

Ik ben benieuwd hoe de Octavia het doet (is tenslotte ook een paar honderd kilo (met de laatste zelfs 340 kg) lichter dan de voorgangers.
 

Canon-Eye

Forumguru
Het achteroverdrukeffect is vooral afhankelijk van frontoppervlak en aerodynamische eigenschappen van de caravan.
 

Fean

Forumguru
Nu ben ik even de draad kwijt, sorry ben echt een leek, je hebt nu dus;

- Standaard onderstel
- Greenline onderstel (kortere veren met de standaard dempers) -2cm Edit 1.5cm
- Eibach (nog kortere veren met de standaard dempers) -3cm

Klopt dit?
 

CDK

Forumguru
nee klopt, dempers zijn allemaal hetzelfde, dus wil je andere demping kan je beter een schroefset aanschaffen
 

Fean

Forumguru
nee klopt, dempers zijn allemaal hetzelfde, dus wil je andere demping kan je beter een schroefset aanschaffen

Kijk nu begrijp het verhaal en dat stuitereffect... :banghead:

Wat een slechtverhaal van Skoda dan; Eibach veren zonder andere dempers. Dat voor 685.. nou die KW + schroefset is dan een heel ander verhaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Kijk nu begrijp het verhaal en dat stuitereffect... :banghead:

Wat een slechtverhaal van Skoda dan; Eibach veren zonder andere dempers. Dat voor 685.. nou die KW + schroefset is dan een heel ander verhaal.



Mooie prijs hebben ze daar. Dat doe ik voor minder dan de helft :-) Heb al verhalen gehoord over het plaatsen van een schroefset bij de dealer. De verkoopprijs alleen is al stervenshoog en dan nog niet gesproken over de montage
 

Antera

Donateur
Een schroefset is leverbaar voor de O3

KW Variant 1 € 945
KW variant 3 € 1574

Montage voor forumleden € 75

2 niet leverbaar en de sets alleen leverbaar voor de versies met starre achteras


Even voor de liefhebbers onder ons. De Veren voor de O3 zijn zeer lastig te krijgen en worden pas weer geleverd eind September. Ben je van plan om te verlagen kan ik als het moet nog een set of meer via een andere weg bemachtigen voor de huidige leverdatum.

Daarnaast krijgt iedereen hier een extra korting indien je ze nu besteld :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
:thumbsup: :thumbsup:

Zit er nog verschil tussen de KW Variante1 en de Streetcomfort?

Ik kan zelf pas wat zeggen half september (i.v.m. doorzakken caravan).
 

Antera

Donateur
Streetcomfort nog niet leverbaar en ja daar zit verschil in.

Streetcomfort heeft beperkte verlaging en daarop zijn de dempers dusdanig aangepast dat je nagenoeg geen comfortverlies hebt,
 

Wesly

Senior Member
Maar als de streetcomfort leverbaar word, wat kost dan zo'n setje compleet met montage en uitlijnen?

Dan kan ik beslissen of ik niet voor de Eibach ga maar voor de KW's
 

MaRco2

Forumguru
Streetcomfort nog niet leverbaar en ja daar zit verschil in.

Streetcomfort heeft beperkte verlaging en daarop zijn de dempers dusdanig aangepast dat je nagenoeg geen comfortverlies hebt,

:thumbsup::thumbsup: Wat is beperkt, ongeveer wat de Eibachs doen of minder?

In navolging van het eventuele doorzakken: zou de V1 KW set dat achter kunnen voorkomen (i.c.m. een strakker weggedrag en looks)?
 

CDK

Forumguru
Nee Eibach gaat minder laag (-3cm) als de Streetkomfort (-4cm) scheelt een centimeter, met verlaging is er prima met caravan of boottrailer te rijden
 
Bovenaan Onderaan