Afgelopen vrijdag geweest bij JD-engeneering voor de tuning van de Superb.
Als eerste ging Mark even een proefritje maken en de data te loggen. Alles in orde en kon de nieuwe data ingelezen worden.
Samen met Mark een proefritje gemaakt, de labtop op mijn schoot waar alle data en waarden werden opgeslagen tijdens de rit.
Mark was niet tevreden met het resultaat, de gebruikelijke waardes werden niet gehaald, we zaten er ruim 10% onder. Terug naar de garage en Mark ging opnieuw aan de gang met de data die werd uitgelezen. Na enkele kopjes koffie werd een aangepast programma ingelezen en opnieuw een testrit gemaakt. Nu ging alles perfect. Hieruit blijkt maar weer de kwaliteit van Mark en JD.
Niet stoppen maar de software opnieuw aanpassen en doorgaan tot het lukt.
Je merkt gelijk dat je meer koppel en snelheid hebt. Later nog even geprobeerd de topsnelheid te bereiken, maar met 235 km op de teller naar niet verder gegaan. Het moet wel veilig blijven voor iedereen! Deze auto's zijn helaas niet gebouwd voor deze snelheden. Wel kicken, maar hiervoor was de tuning niet bedoeld voor mij.
Tijdens de test kwam ook nog naar voren dat ik 2 software updates hebt gemist. Of ik iets mis, geen idee. Uit ervaring weet ik dat niet iedere update een verbetering is. Wellicht weten anderen wel wat deze updates inhouden. Daarnaast bleek ook de DSG niet zo vlekkeloos te schakelen zoals zou moeten. Tussen de 3 en 4 merk je duidelijk een schokje. Niet zo groot probleem en kan geen kwaad. De garantie is inmiddels voorbij dus laat ik het maar zo.
Al en al ben ik tevreden met het resultaat, de auto rijdt soepeler en tussen de 80 en 150 blijft de trekkracht enorm. Invoegen en even inhalen, geen probleem. Hiervoor was de tunnig ook bedoeld.