Interesse nieuwe JD-groepsactie

nounou

Lid
Oeehhh, dan doe ik ook mee. Alleen niet met de 1.6 tdi, maar met een 1,2 tsi (en stiekum ook geen O2 meer);)

Rosinfield

† In Memoriam
die heb je dan niet meer, voor wat het waard is natuurlijk. Buiten dat laatste alleszins een aanvaardbaar risico, meen ik

Dennis Nijholt

Forumguru
Doe ook mee, als ze tegen die tijd (goh dat is al over een maand of 2 als me octavia combi geleverd word) de computer van de 1.6tdi hebben gekraakt.

Hoe staat het met dit idee??

Ik zou dan graag meewillen, niet zozeer voor het chippen aangezien de mijne dat al is, maar meer voor een run op de dyno om te kijken wat het beestje echt presteert. Vaak zijn dan de runs op een dyno goedkoper omdat je met een grote groep komt.

Rosinfield

† In Memoriam
Lijkt me duidelijk hoe het hier mee staat. Het wachten is op iemand die het voortouw neemt; contact leggen met JD en een lijstje aanleggen dat telkens wordt geupdate. Het is allemaal al eens gedaan.

CDK

Forumguru
@ Mike, actie is al geweest, maar misschien zijn er weer genoeg nieuwe liefhebbers voor een groepsaktie?

of een keer een andere tuner verleiden tot een écht aantrekkelijke aktie.... Beek of Hartogh....

Noord26

Forumguru
Hartogh heeft interessante prijzen. Heb ze in het verleden gecontacteerd en waren duidelijk goedkoper als JD, en ook nog onder de prijs van VAGtechniek, terwijl die laatste eigenlijk alleen standaard chips hanteert.

Lees veel goede verhalen over Hartog.

Niemand van hier die ervaring met Hartog heeft?

CDK

Forumguru
ik weet niet meer wie het was, maar er is of was hier iemand op het forum met een Hartogh chip, er is iig over gesproken dat die persoon dik tevreden was op de tuning.

greetz Corné

Race Eend

Forumguru
Je kunt ook duidelijk goedkoper zijn als tuner, als je veel minder investeringen doet (altijd maar volgt dus).
Hartog koopt bv geen rollenbank, vag techniek richt zich vooral op de stage 1 tuningen en is pas sinds kort gestart aan een rollenbank (geen van hun tuningen zijn daar dus op ontwikkeld)..

Welke tuner zie je trouwens allerlei modellen aanschaffen om zijn tuning te perfectioneren/ontwikkelen/ontwikkeling van turbo upgrades?
(voorbeeld van enkele JD auto's, Golf I G60 16v, Seat Ibiza 20vt cupra / Seat Leon Topsport 20vt / A3 2.0 TDI 8v dpf / Golf 5 GTI DSG 555pk / Audi RS4 V8 / Race golf 5 2.0 TDI 16v / Touareg V10 TDI / Race Golf 6 2.0 TDI CR DSG 140 @ 260pk en nu sinds kort Audi S4 3.0 TFSI stronic @ 520pk)

CDK

Forumguru
JD is ook helemaal niets mis mee Race Eend, maar jij bent alleen niet geheel onpartijdig in deze ;) het is je werkgever als ik mij niet vergis....

Noord26

Forumguru
Mark, niet voor niets in het verleden de actie opgezet en voor jou/JD gekozen. Alle deelnemers spraken vol lof; en nog steeds.

Er zitten gewoon een hoop rotte appels tussen in de tuning-wereld, dat is inmiddels wel duidelijk. Over Pedro (Hartog) verneem ik niets als goede verhalen over. Verschil in prijs zal dan wellicht komen door wat mindere investeringen. Het geld moet ergens vandaan komen?

Wat ik ook heb gemerkt is dat de nodige aspirant deelnemers zijn afgehaakt, omdat ze prijzen langs elkaar gingen leggen. Alleen van de zeer goede tuners overigens en uitgaande van dezelfde kwaliteit in de tuning kozen er meerdere voor Hartog zonder actie tov JD met een groepsaankoop.

• Leuk
Waarderingen: CDK

VEEJAY

Forumguru
Ik snap alleen niet dat Pedro geen multitronics doet en Jeroen wel. Dat verschil heeft nooit iemand duidelijk
kunnen maken.

Dennis Nijholt

Forumguru
ach zoals ik al zei ik doe graag mee met een groepactie voor tuning, ben alleen benieuwd of JD of Hartog al de O3 16tdi kunnen aanpassen (en dan nog in combinatie met de DSG).

MarcoO2

Forumguru
JD is ook helemaal niets mis mee Race Eend, maar jij bent alleen niet geheel onpartijdig in deze :wink: het is je werkgever als ik mij niet vergis....
Volgens mij is de hier door Race Eend gegeven reactie volledig feitelijk, zonder waardeoordeel, en is er dus geen sprake van partijdigheid. Komt een beetje over als een verdachtmaking, al zal dat vast niet zo bedoeld zijn.

Race Eend

Forumguru
Ik snap alleen niet dat Pedro geen multitronics doet en Jeroen wel. Dat verschil heeft nooit iemand duidelijk
kunnen maken.

Pedro wil er gewoon niet aan, die blijft die bakken slecht vinden.

JD staat daar anders in, MT bakken kun je vanuit je motor ecu wat anders aansturen en het koppel kun je mooi vlak inbrengen, dan heb je nergens last van met MT bakken. 75% van de 2.7 TDI modellen die we tunen zijn voorzien van MT bakken, evenals 50% van de 2.0 TFSI A4 en A5 & A6 modellen, we hebben daar eigenlijk nooit probs mee.

Bovenaan Onderaan