Yeti problemen

Het zou handig zijn als we een overzicht kunnen krijgen van alle afvoerleidingen in de Yeti, dan kunnen we die regelmatig controleren op verstoppingen voordat de auto blank staat van binnen.
laatst heb ik achter de voorste spatlap onder bij de kokerbalk een pakket boombladeren weggehaald deze komen via de voorruit waterafvoer naar beneden.
 

clapton

Senior Member
Mollie goed dat er een oorzaak gevonden is. Blijft vervelend als het je overkomt maar het lijkt erop dat het probleem verholpen is. Hoop dat er geen vervelend aandenken aan de wateroverlast achter blijft!
 

OuweHippie

Senior Member
Net gebeld door de dealer wat lijkt op een terugroepactie. Achter de autoradio zit een niet geïsoleerde kabel of dat hersteld wordt of dat de kabel wordt vervangen weet ik (nog) niet. Duur van de reparatie ca. 20 minuten.
 
Ruitenwissers...........

Zit ik vanmorgen op de snelweg, goed gestrooid niks aan het handje, komt er een auto voorbij, gaat naar rechts, spettert de voorruit vol.
Nou, effe sproeien dan maar.
Sproeien gaat goed, hij begint met wissen, een keer of 2, en de wissers blijven bovenin staan :(.
Niemand meer thuis, gelukkig zat ik bij de afslag waar ik eraf moest en maar even gekeken wat er aan de hand was. Een keer van contact gezet en weer terug erop ( mischien een reset, weet ik veel), maar geen beweging, ik kon 'm nog wel met de hand in de ruststand brengen maar verder geen beweging meer in te krijgen.
Thuis aangekomen het instructieboekje en de leesbril:) maar eens tevoorschijn gehaald.
Motorkap open, zekeringskast open, alles nagelopen, is zekering F 19 doorgebrand. Moet volgens het instructieboekje 30 Ampère zijn, maar er zit 5 Ampère in.:confused:
Nou lijkt mij 30 Ampère wel wat veel voor een ruitenwissermotor, maar 5 Ampère weer wat weinig.
Ik heb 'm nu maar vervangen voor een 10 Ampère en de zaak doet nu weer wat ie moet doen.
De rest van de zekeringen ook maar gecontroleerd en dat klopt met wat er in het boekje staat, dus misschien toch?
Morgen maar eens bellen met de dealer, en kijken wat die er van zegt.
Hopelijk is het exemplarisch,en het is maar een kleinigheidje, maar toch....
Knap balen als je door zo'n akkefietje langs de kant komt te staan.
Misschien een tip voor de eigenaren van de Yeti's op dit forum, om dit bij jullie wagens te controleren.

Gr. Koos.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het portierslot begint bij mij nu toch ook wel enigszins stroef te worden. Nog wat grafietpoeder ingespoten en het lijkt weer wat beter te gaan. Nog maar even aanzien. Blijkbaar wel een vaker voorkomend probleem.
 

OuweHippie

Senior Member
Laat ze beiden maar vernieuwen, je hebt nu garantie. Bij mij leek het na smering goed te gaan maar de pret duurde maar een paar weken. Dealer bestelde nieuwe en de levertijd was iets van 4-5 weken.

Ben eigenlijk nog steeds nieuwsgierig wat de oorzaak was/is.
 

snel

Actief lid
bij mij was dit ook al het geval wat silicone spray in gespoten

nog een probleem is spiegels blijft water onder spiegelrand staan dit bevriest
mijn vrouw moet spiegels als zij wil rijden verstellen

maar voorlopig is dit 6maanden geen probleem voor haar arm uit kom en gebroken op twee plaatsen
 

snel

Actief lid
dat helpt goed flink inspuiten tussen hendels siliconespray van lidl oranje spuitbus dit
begin augustus gehad nog probemen meer gemerkt
 

OuweHippie

Senior Member
Alsof de dealer dat al niet had geprobeerd. De klacht komt geheid terug en als je zelf lang genoeg blijft kl....n dan is straks de garantie voorbij en mag je het zelf betalen. Lekker puh zou ik zeggen.

Garantie is er niets voor niets en zolang het kan moet je er gewoon gebruik van maken al is dat een persoonlijke keuze.

Het is trouwens het slot en dat is een vrij klein goed afgesloten geheel dus niet de hendels waarmee de deur fysiek wordt afgesloten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk ook niet dat ik er te lang mee wacht en het is idd het slot zelf dat het probleem vormt. M.n. het naar links en rechts draaien, dat gaat stroef
 

snel

Actief lid
bij mij waren het de hendels die bleven hangen de sloten gaan met afstands bediening open en dicht

en als werktuig bouwkundige gaan we niet klo..n maar verhelpen / oorzaak zoals ik ook voor mijn klanten doe ( garantie ) dus geen puh
 

Multi1100

Actief lid
@ Rosinfield; sowieso melden bij je dealer, dat staat het in ieder geval genoteerd.
@Snel; siliconen spray werkt vocht verdrijvend, dus kan werken in dit jaar getij. Wordt ook bij vliegtuigdeuren en onderstel deuren gebruikt, misschien nog beter is WD40, bij de Action permanent in de actie...
grt van een andere werktuigkundige en beterschap voor de kom en arm van je vrouw
 

Rosinfield

† In Memoriam
Heb wel de indruk dat wanneer die stroefheid eenmaal begonnen is, deze in rap tempo verergert. En Ouwe Hippie, met de nieuwe sloten geen last meer gehad?
 

OuweHippie

Senior Member
Nee, totaal niet. Moest overigens wel een verklaring ondertekenen met serienummers of zoiets. Schijnt met diefstal te maken te hebben.
 
Uiteraard gaat tijdens een vakantie altijd de reservesleutel mee.

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat iemand die sleutel ergens zodanig had verborgen dat hij er altijd vanaf de buitenzijde bijkon. Dat is geen gek idee natuurlijk maar ik zie mezelf niet in de holle ruimte van bijv. een bumper of wielkast een klein doosje maken met de sleutel erin.

Wat dacht je van de uitlaatpijp?
 

Rosinfield

† In Memoriam
dealer gebeld, ze gaan de sloten vrijdag a.s. smeren (eerder kan ik niet). Gezien de ervaringen hier vraag ik me af of dat blijvend helpt, maar we'll see. Wordt vervolgd.
 
Bovenaan Onderaan