Yeti problemen

Vandaag heeft mijn 3 weken oude Yeti de geest gegeven. Na het starten liep de motor niet meer mooi rond, en verschillende controlelampjes bleven branden. Ik bleef maar volhouden dat er niets aan de hand was en ben weggereden op weg naar mijn werk.
Op 500 meter van mijn woning ben ik tot stilstand gekomen en deed de auto niets meer.
Mijn dealer is de auto komen afslepen, en staat nu in de werkplaats. Wat er aan de hand is weet ik nog niet. Misschien heb ik wel een marter op bezoek gehad?
later meer.........................................
 

Exciter

Administrator
Sorry, dat ik het zeg, maar ik vind het wel erg gedurfd. MEERDERE lampjes branden en dan toch gaan rijden.

Hoe dan ook, ik wens je veel succes.
 

hemi24

Forumguru
Meerdere lampjes is wel heel erg vaag... Vooral de rode zijn bedoelt als waarschuwing, en zouden moeten aangeven dat verderrijden niet aan te raden is.

Nog geen update van de dealer over het probleem?
 

Captain Hook

Forumguru
Oeps, da's niet leuk om mee te maken met zo'n nieuwe auto!

Hoop voor je dat ze het snel vinden (daar zijn we natuurlijk wel benieuwd naar). Vraag me af of het iets exemplarisch is voor jouw auto (zoals je zelf al noemde marter schade) of iets fundamenteels met de 1.2 TSI?

Houdt ons op de hoogte...
 

LenK

Forumguru
Als je met meerdere rode waarschuwingslampjes gaat rijden dan eigen schuld dikke bult als de boel in de gort gaat.
Hoeft een dealer niet voor de gevolg kosten op te draaien lijkt me.
 

pen

Lid
Vandaag heeft mijn 3 weken oude Yeti de geest gegeven. Na het starten liep de motor niet meer mooi rond, en verschillende controlelampjes bleven branden. Ik bleef maar volhouden dat er niets aan de hand was en ben weggereden op weg naar mijn werk.
Op 500 meter van mijn woning ben ik tot stilstand gekomen en deed de auto niets meer.
Mijn dealer is de auto komen afslepen, en staat nu in de werkplaats. Wat er aan de hand is weet ik nog niet. Misschien heb ik wel een marter op bezoek gehad?
later meer.........................................

Ook mijn Yeti( 1.2 tsi) heeft problemen, het gele lampje van het motormanagement blijft branden, in eerste instantie dacht de dealer aan een sensor in het uitlaatspruitstuk, maar in overleg met de importeur, zal nu nieuwe software worden ingevoerd, deze is nog niet beschikbaar, maar ik kan gewoon blijven rijden.
 
Steenmarter

De problemen waren veroorzaakt door een steenmarter die de kabels van mijn warme Yeti nogal lekker scheen te vinden. De kabels waren tot aan de kern of helemaal doorgebeten.
Omdat bij de 1.2 TSI de kabels blootliggen en geen beschermkap hebben, is het voor de marter een makkelijke prooi. De motorruimte is ook erg makkelijk te bereiken, via de wielkasten of via onderzijde. Leuke speelplaats voor deze diertjes.
Ik laat nu een antimartermodule monteren, kijken of dit afdoende is.
foto's van de aangevreten kabels staan hieronder afgebeeld.

[MODERATORBREAK]Topic samengevoegd met lopende topic over dit onderwerp.[/MODERATORBREAK]
 

Bijlagen

  • DSC06184.JPG
    DSC06184.JPG
    59,4 KB · Weergaven: 237
  • DSC06185.JPG
    DSC06185.JPG
    60,1 KB · Weergaven: 233
  • DSC06186.JPG
    DSC06186.JPG
    59,4 KB · Weergaven: 219

YeMii

Senior Member
Ook bij onze Yeti 1.2 TSI blijft het motormanagement branden, is inderdaad een software probleempje. Software update wordt binnenkort verwacht. Bij uitlezen was de foutmelding "valse lucht".
 
Bij mij bleef ook het gele lampje van het motormagement branden en na een ronde aan de diagnose te hebben gehangen, gaf deze aan bevroren sensor.
 

Vacaro

Senior Member
Binnenkort waarschuwingen via mail ipv" a virtual card for you" krijg je dan "a marter for your yeti"...:)
Is wel balen met die beestjes, heb daar al meer van gehoord.
 

sador

Donateur
Bij mijn Yeti heeft ook 2 dagen het lampje van het motormanagement gebrand, volgens dealer ook software probleem.

Lampje is nu vanzelf uitgegaan.
 

cvegreen

Forumguru
Er zijn precies toch wat problemen met de1.2 TSI in de yeti. Had dit niet echt verwacht , maar niet onmogelijk natuurlijk. Hopelijk word dit euvel snel opgelost.
 

Hougie

Lid
Ik deel mee in het "lichtje dat blijft branden"....... Dacht dat het bij mij iets met uitlaat gas indicator was...... Met garage contact opgenomen en mocht direct komen, heeft aan de "computer" gehangen en er is idd een software probleem. Moet binnenkort met de auto langsgaan voor software update maar volgens mijn garage kan ik perfect verder rijden.
Gisteravond toen ik van mijn werk naar huis reed, bleeft het weer branden....deze morgen was het weer normaal maar daarstraks bleef het weer branden......:crazy:
 

Melis

Lid
Stilstaan met Yeti

Misschien heeft het een met het ander te maken maar ik stond met mijn Yeti met nog maar 1500 km op teller stil. Hij viel helemaal stil op snelweg. Volgens ANWB Bobine en nog wat. Ik reed op de snelweg gaf extra gas om naar links te gaan en toen was het over en uit. Misschien ook te maken met de software maar dat weet ik niet want ik kreeg geen waarschuwing of dergelijke hij viel gewoon helemaal stil. Morgen wordt hij naar de dealer afgevoerd en dan hoor ik het wel. Maar het heeft lang geduurt zo dag om 11.15 skoda assist gebeld en nadat alles was afgehandeld om halfvijf thuis met leen auto.:mad::mad::mad::mad:

Ook bij onze Yeti 1.2 TSI blijft het motormanagement branden, is inderdaad een software probleempje. Software update wordt binnenkort verwacht. Bij uitlezen was de foutmelding "valse lucht".
 

Hougie

Lid
Stilstaan deed hij nog niet maar bij mij "stottert" de motor precies...... zeker na een tijdje te hebben gereden en constante snelheid via cruise control,begint hij te schokken. Het is niet constant die schokjes maar het voelt net alsof hij adem te kort heeft (terwijl cruise vast op 125km stond)..... Had daar al eerder een post over gezet maar die is blijkbaar verdwenen.......dus ook nooit het eventuele antwoord van iemand gelezen.....
Mss allemaal kinderziektes van deze nieuwe TSI 1,2.
 
Bovenaan Onderaan