Yeti problemen

Hougie

Lid
Ik mag woensdag al binnen voor de update en een check van de motor!
Iemand al meer info over zijn pech van afgelopen week?
 

antonis

Nieuw lid
Zelfde probleem

Na 2100 km lampje, uitlaatgascontrole systeem.
Langs dealer gereden en die konden het nog niet verhelpen.

Dag later ging het lampje vanzelf uit..... Ik wacht op telefoontje van de dealer om het te kunnen uitlezen.

Ondertussen rij ik gewoon door overigens
 

Melis

Lid
Vandaag bij de dealer geweest om te vragen wat er nu aan de hand is. Het blijkt dat de verstuiver eerste cilinder kapot is. Komt eigenlijk nooit voor maar soms kan het gebeuren. Vandaar dat hij stopte en niet meer wilde aanslaan. Nadat hij gereset is kreeg je de onregelmatige loop. Maar ja als het goed is komt het onderdeel snel binnen en kan ik weer rijden. We zien wel, dit is even een kleine smet op deze fantastische wagen. Laten we hopen dat dit een foutje van de fabriek is en dit er doorheen geslopen is.

Stilstaan deed hij nog niet maar bij mij "stottert" de motor precies...... zeker na een tijdje te hebben gereden en constante snelheid via cruise control,begint hij te schokken. Het is niet constant die schokjes maar het voelt net alsof hij adem te kort heeft (terwijl cruise vast op 125km stond)..... Had daar al eerder een post over gezet maar die is blijkbaar verdwenen.......dus ook nooit het eventuele antwoord van iemand gelezen.....
Mss allemaal kinderziektes van deze nieuwe TSI 1,2.
 

sador

Donateur
Ik mag woensdag al binnen voor de update en een check van de motor!
Iemand al meer info over zijn pech van afgelopen week?

Heb net telefoon gehad van de dealer, cd-rom met nieuw software komt volgende week binnen.

De maandag daarop wordt bij mijn Yeti de nieuwe software erop gezet.
 

Hougie

Lid
Vandaag met Yeti naar dealer geweest voor de update maar met weinig resultaat! Ik heb hem moeten achterlaten zodat ze er zich morgen mee kunnen verder bezig houden.Met de vervangwagen dus naar huis vertrokken. Dealer had het over dat ze dan online gaan communiceren met "het fabriek"(heb niet begrepen of dit nu bij de invoerder is of Tsjechië) en zo samen de problemen proberen op te lossen. Na de update vanmiddag, brandde het EPC lichtje wat helemaal niet goed was..... Het andere lichtje (uitlaatgassen) bleef nu ook terug branden....Het "stotteren"/schokken van de motor zou eventueel samenhangend kunnen zijn met de problemen die zich nu voordoen. Morgen weet ik dus hopelijk meer!
 

Melis

Lid
Waarschijnlijk hetzelfde probleem wat ik heb mijn injector of verstuiver eerste cilinder is stuk en daar is een nieuwe voor besteld. Bij jouw reed hij nog en bij mij op een gegeven moment niet meer. Na de reset liep hij gewoon onregelmatig. Misschien heb je er wat aan.


[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

Hilbert

Nieuw lid
Ik schrik van al deze berichten omdat ik zelf getwijfeld heb om de 1.2 te nemen. Toen ik vernam dat de 1.4 pas op zijn vroegst eind juli besteld kon worden, ben ik voor de 1.8 gegaan.
Ik hoop dat ze dit bij Skoda snel oplossen, want het zou de Yeti een flinke deuk in zijn imago kunnen geven.
 

Melis

Lid
Alle problemen weer opgelost hij loopt weer als een zonnetje update hebben ze ook gelijk uitgevoerd. Dus we gaan er weer voor. Want het is en blijf een mooie auto en ja iedere nieuwe auto heeft wel eens last of je nu Skoda koopt of een Mercedes. Als het maar netjes opgelost wordt.
 

Hougie

Lid
Damn,dan heb jij meer geluk Melis!

Heb vandaag niets meer gehoord van de garage.....geen nieuws,goed nieuws? Hopelijk vinden ze het probleem......na de update bleef de auto problemen geven....:(
Enfin, ik hoop echt dat het in orde komt.... Ik zou anders ni weten wat te beginnen!
 

pen

Lid
Mijn dealer heeft gebeld, volgende week vrijdag de update, lampje heeft niet meer gebrand, maar na installatie van de nieuwe soft-ware zal het probleem zijn ogelost (aldus Pon.).
 

Hougie

Lid
Net telefoon gehad van garage....... auto nog niet ok! Blijft software problemen geven en hij mag nog paar dagen bij dealer blijven! Blijkbaar zijn de problemen niet op 1,2,3 opgelost..... pfff
 

Melis

Lid
Hougie,

Ik zou aangeven wat er bij mij aan de hand was misschien is het wel hetzelfde probleem. Maar blijf hij bij jouw lopen maar wel heel rottig dit deed hij bij mij ook toen hij gereset was. Dus gewoon vragen of het niet de inspuiting is van een cilinder.

succes ermee
 

Hougie

Lid
Ok thx Melis,ga morgen toch eens langs,kzal het doorgeven wat de cilinder inspuiting betreft.....
Dit is toch wel een domper hoor! Nu met het weekend voor de deur,zal er niet veel aan gebeuren vrees ik! Hopelijk lossen ze het maandag op want ik mis mijn auto!
 

Hilbert

Nieuw lid
Bah, wat vervelend voor jullie. Begint er nu echt op te lijken dat ze die 1.2 tsi te vroeg hebben uitgebracht in de Yeti. Minpuntje van Skoda, dit had ik zeker niet verwacht. Succes en laten we hopen dat het snel opgelost gaat worden.
 

Hougie

Lid
Awel ja en neen......
Heb de auto daarstraks mogen gaan afhalen, de update is gelukt en er was dus degelijk een software probleem. Ben zo blij als wat naar huis gereden, eindelijk van die vervangwagen af!
Toen ik hem daarstraks in de garage wou plaatsen, maakte die een enorm lawaai links-en rechtsvoor, denk dat het uit de wielen moet komen.....krakend geluid, iedereen keek me aan op straat!Aangezien het al te laat was om richting dealer te rijden, staat hij nu gewoon in mijn garage. Heeft hij het morgenochtend opnieuw, zal ik zonder verpinken bij de dealer staan!!Wanneer het ene "mankementje" weg is,begint blijkbaar het andere.....argggg
 

Mark

Banned
Dit doet me een beetje denken aan mijn Roomster. Ik had 1 van de éérste serie wagens die bij de dealers in de showroom waren gezet om kandidaat kopers er kennis mee te laten maken, en die waren ook niet foutloos.
 

Hilbert

Nieuw lid
Nou hier word ik niet vrolijk van. We hebben 8 Yeti-rijders en 6 ervan hebben problemen met de Yeti. Hadden we dan toch moeten wachten tot het 2e productie-jaar zonder kinderziektes?
 

Captain Hook

Forumguru
Zou het VAG concern de Skoda-tak gebruiken als proefkonijn-in-het-veld voor ervaringen met de 1.2 TSI motor?
Voordat en-masse de andere merken (Seat, VW, Audi) deze motor gaan gebruiken?
 
Dat zou wel zeer kwalijk zijn, kinderziektes kunnen helaas
altijd vorkomen, maar je zou verwachten dat deze motoren
uitvoerig getest zijn.
in 98 kocht ik een Astra G, na 1 week was de sensor van de
koeling vin kapot, moest toen 1 maand wachten op een simpel
onderdeel van fl 5.00.
 
Bovenaan Onderaan