Yeti problemen

Vacaro

Senior Member
Denk dat het beetje afhangt welk merk juist een model heeft dat in de schijnwerpers moet komen. En ook welke motor het is. Grote motor of ene met prestige zal men dus eerder in Audi dan in Seat of Skoda lepelen. Daar waar de vraag naar die motor het grootst is.
 

hemi24

Forumguru
De 1.2 TSI is tegelijkertijd in een 3-tal modellen geïntroduceerd:
-Audi A3;
-Skoda Yeti;
-VW Polo.
 

Melis

Lid
We kunnen wel zeggen hadden ze de motor niet beter kunnen testen. Maar onder rij omstandigheden krijg je natuurlijk een heel ander beeld. Dan alleen een keer op de testbaan of op een roller bank. Zolang al de problemen maar keurig netjes worden opgelost en dat men niet gaat afwachten. En nog veel belangrijker informeer de rijders en wacht niet tot ze een keer in de garage komen. Want misschien veroorzaak dat meer schade dan gewoon iedereen een briefje sturen om de update te komen doen.
 

LenK

Forumguru
We kunnen wel zeggen hadden ze de motor niet beter kunnen testen. Maar onder rij omstandigheden krijg je natuurlijk een heel ander beeld. Dan alleen een keer op de testbaan of op een roller bank.

Volgens mij houdt het testen in autoland echt wel iets meer in dan "alleen een keer op de testbaan of op een roller bank".
 

Hilbert

Nieuw lid
Dit was eerder gepost door Hetzer:

Skoda gaat niet alleen de 1.2 TSI motoren voor de eigen modellen, maar ook voor de overigen modellen binnen de Volkswagen groep produceren.



Production of a new low-volume engine started

Škoda Auto has started producing a brand new engine in its Mladá Boleslav plant. The new unit is going to be fitted to Škoda, Audi, Volkswagen and Seat vehicles.

The all-new product is a 1.2-litre supercharged four-cylinder (77 kW) engine with direct fuel injection. The identification of vehicles to be fitted with this engine is going to include the abbreviation “TSI”. One of the key targets in the product development process was to reduce CO2 emissions and fuel consumption.

“This brand new TSI engine provides a unique opportunity of combining environmental friendliness with a well-balanced driving performance. With substantially lower CO2 figures, this new engine needs to be seen as a contribution to a significant reduction of average emission volumes in our cars,“ said Škoda Auto BOD Chairman Reinhard Jung.

The new engine is going to take the environmental friendliness across the VW Group brands to the next level. Furthermore, this project is a reason for increasing the total capacity of Škoda Auto's engine manufacturing plant. “I am very pleased that the first installation is going to be performed at Škoda Auto and that I have a chance to be involved in this project," said Head of the Engine Manufacturing Plant Project Joachim Rossmanit.

The engine manufacturing plant in Mladá Boleslav produced 270,875 three-cylinder 1.2 HTP atmospheric engines and 538,069 MQ 200 transmissions in 2008. Besides fitting the new engine, the Mladá Boleslav plant is going to cast the engine block and machine a number of key parts.

“This new unit is going to be one of the most important engines for the Company, and we are indeed pleased that it is our plant that is going to manufacture it,” says Milan Staněk, Head of Engine Manufacturing at Škoda Auto. Škoda Auto's engine manufacturing department was recently also commissioned to produce new MQ 100 transmissions.

De 1.2 tsi is inderdaad nog niet verkrijgbaar in de A3. Blijkbaar wachten ze daarmee tot alle problemen getest en opgelost zijn door de Skoda-rijders. Ik vind het belachelijk dat niet iedere 1.2 rijder benaderd is door Skoda om een software-update te laten verrichten. Het heeft de schijn dat alleen de mensen met klachten omtrent brandende lampjes dit te horen heb gekregen. Op buitenlandse fora, lees je zelfde berichten. Toyota's branden ze compleet af, terwijl Yeti's van 25.000 euro verkocht worden die niet deugen.
 

Hougie

Lid
Vanmorgen had de auto dus nog het krakende/knarsende geluid. Langs dealer geweest en de voorwielen er af gehaald.......Resultaat?Er zat een kiezel(steen) tussen mijn remmen! Argggg.....Hij heeft dus inderdaad op een parking met kiezel gestaan.....Ach ja.....Gelukkig is dit dan toch weer opgelost!
Of de motor nog de "schokjes" vertoont, heb ik nog niet verder kunnen uitproberen aangezien het geen weer was om even langere rit te maken! Gans Belgie verkeerde in complete chaos met de sneeuw dus hopelijk kan ik het één van de dagen wel eens uittesten of de motor nu draait als in het begin!
 

Wallie

Lid
Van die remmen met steentjes heb ik ook wel eens gehad bij m'n vorige fabia... snap dat je niet vrolijk werd van dat geluid ;)
 

LenK

Forumguru
Ik vind het belachelijk dat niet iedere 1.2 rijder benaderd is door Skoda om een software-update te laten verrichten.
Als er geen gevolgschade is dan zal men wachten tot de eerste keer dat je met de auto bij de dealer komt. Terugroep acties zijn niet zo goed voor de reputatie.

Toyota's branden ze compleet af, terwijl Yeti's van 25.000 euro verkocht worden die niet deugen.
Dat is een beetje leedvermaak tov het betrouwbare Toyota en de autoindustrie hier zal er ook wel wat achter zitten al die publiciteit. Die zijn zo'n buiten-Europesche verkooptopper liever kwijt dan rijk natuurlijk.
En de Toyota problemen zijn natuurlijk een andere orde zowel qua aantal auto's als qua mogelijke gevolgen.
 

EdK

Forumguru
@ Hilbert: Met de Roomster was het in het begin ook dat er een nieuwe software upadate in moest voor modellen tot een bepaalde bouwdatum.
En ook gewoon tijdens een eerste beurt gedaan !
En dit is de normaalste zaak, of wil jij dan uren vrij nemen van je werkgever om speciaal langs te rijden ?

En Toyota komt door hun eerlijkheid met het naar buiten treden er uiteindelijk sterker uit. Want een gros van de mensen zal zeggen dat ze open kaart spelen !
En zoals een spreekwoord zegt, eerlijkheid duurt het langst.
 

pen

Lid
Vandaag heeft mijn Yeti 1.2 de hier veelbesproken update gehad. Heb er bovenop gestaan, komt geen gereedschap aan te pas, aansluiten op de computer, verbinding zoeken d.m.v de software met de computer in de fabriek. Het oude programma m.b.t. de uitlaatsensor, wordt herschreven, en in de Yeticomputer geínstalleerd. Half uur werk. de eerste geleverde 1.2 tsi motoren krijgen allemaal de update. nu zijn (volgens de dealer) de problemen verholpen.


________________________________________________________

Voorheen Roomster 1.9 tdi, nu sedert januari Brilliant silver Yeti 1.2 tsi ambition, schuif/panoramadak l.m. Spitsberg velgen
 

Hougie

Lid
Hey iedereen
Vandaag een langere rit gemaakt en de Yeti loopt terug als een trein! OEF!!
Gelukkig is dan toch alles in orde gekomen! Ik ben meer dan super blij want de wagen heeft toch een volle week in de garage gestaan met allerhande software problemen!
Nog effe geduld en hij mag weeral richting de bergen vertrekken!!
 

Hougie

Lid
Yep en dat gaat zeeeeeeer goed hoor in de bergen!
Ben er in december vlot de Dachstein mee opgereden! Ik denk dat jij de kracht van de 1.2 een beetje onderschat! Ok, met mijn Fabia TDI 1.9 ging het wel iets vlotter maar die auto weegt ook een pak minder maar je zou versteld staan als je mee zou rijden met 1.2 in bergachtig gebied!
 

Melis

Lid
Hougie blij om te horen dat hij het weer goed doet. Ook die van mij loopt weer als een zonnetje en wat je zegt hij heeft een behoorlijke kracht voor zo motor. Menig groter motor doet er voor onder. Want 175 nm bij 1500 toeren is vaak al meer dan menig groter motor heeft. Maar we geven onze Yeti het voordeel van de twijfel en hopen dat het nu allemaal opgelost is.
 

pen

Lid
Ben ik met je eens, de trekkracht van de 1.2 wordt onderschat!! Mijn ervaring in vergelijking met de Roomster 1.9 tdi is, dat hij daar bijna niet voor onderdoet. Ik had het met de monteur over de komende 1.4 tsi, en hij betwijfelt of de meerwaarde van de 1.4 tsi, een (veel) krachtiger Yeti zal opleveren.
 
Bovenaan Onderaan